Thailand

3 jan. 2014 19:17
Visningar: 566
Jag skulle vara oerhört tacksam på restips i Thailand!

Skulle vilja stanna några nätter i Bangkok och sedan göra mitt livs underbaraste resa med min familj, maken och tre barn på 12, 13 och 16 år! Några nätter vill vi bo lyxigt och några nätter lite enklare! Vi vill uppleva natur och djur men också sola och bada och kritvita stränder med blått hav! Vi snorklar bara.
Jag tar tacksam emot resrutt, eftersom jag är helt nybörjare på Thailand!
Hört att Koh Lipe och Railey Bech är OK! Det får gärna vara lite mindre turister!
Gärna också tips på bra Hotell i Bangkok!
Av Marilcj
4 jan. 2014 15:10
Hur länge har ni tänkt vara borta?
Av Marilcj
5 jan. 2014 08:57
Då hade jag hellre riktat mina blickar mot öst, Rayhong, Koh Chang, Koh Samet och alla andra öar utanför den östra kusten, mest med tanke på restid, så vidare inte era tankar är att förflytta er m flyg även inom Thailand....2-3 v är ingen lång tid.
Peninsula är ett kanon hotell vid floden i BKK, inte fullt så fint men ändå ett kanonhotell hittar ni i AsiaHotel o de har dessutom promenadavstånd till MBK, Siam center mm och SkyTrain perrong direkt i anknytning ti hotellet och bara en station fr där AirPort Link kommer in fr flygplatsen.
5 jan. 2014 15:47
Tusen tack för toppen svar! Om man kan tänka sig att flyga inrikes, vad är dina förslag då? Vet du om det är dyrt att flyga inrikes?
5 jan. 2014 16:27
2011 åkte vi på en fantastisk resa, vi flög till bankok bilade ner till pattaya o sov där två nätter för att komma in i thailandstiden. sen bilade o båtade vi till koh chang, hyrde ett superfint hus uppe i klongson. två veckor senare flög vi till koh lanta, där vi bodde på long beach o lite klongdao, sen tog vi en vecka i aonang, bolade till phuket o bodde på ett sunwing hotell på kamala beach ( för att barnen ville det), sen flög vi till koh samui o var där i två veckor. vi avslutade med tre nätter i bangkok o var supernöjda. killarna var då 1,4 o 6 år
5 jan. 2014 16:33