Thai kontantkort

Av Walle
15 feb. 2016 16:47
Visningar: 1616
Vi har en äldre telefon som inte är bunden till någon operatör... den tänkte jag använda i Thailand.
Behöver kunna ringa några samtal på plats då vi har vänner en bit bort och jag skulle även vilja kunna surfa lite då vi inte har wifi hela tiden....
Nu till en liten fråga...
Går det att använda den gamla telefonen som en wifi-router och sammankoppla min iPhone som är låst till 3 och bara vill använda den via ett wifi-nät.....

Vad jag förstår går det nog att köpa kontantkort på flygplatsen i Bkk eller annars borde det finnas i Bangsean där vi ska börja....
flyger i morgon kväll :-)

/Eva
15 feb. 2016 17:34
Om telefonen inte är för gammal så kan ni göra om den till en WiFi-hotspot ja. Brukar finns under nätverksinställningarna och är väldigt enkelt. Oftast brukar man få ange ett lösenord som man sedan knappar in på den andra telefonen när man väljer nätverk (precis som vanligt).

Kontantkort kan man köpa i varje gathörn/711/osv och kostar allt från inget till nästan gratis. :)
Olika kontantkort har olika bra priser på utlandssamtal men alla ger bra priser.
Ett alternativ är att ringa med Skype också.
Av Bibby
15 feb. 2016 18:28
Numera är pass ett krav för köp av dessa kort, iaf var jag tvungen att visa det.
15 feb. 2016 20:31
Hej
Det har blivit svårare att få tag på simkort i Thailand. Det är ett begränsat antal butiker som säljer simkort. Däremot är det lätt att fylla på dem med pengar sen.
Av Hulder
15 nov. 2016 22:20
Vet ni om det går få tag på simkort av typen nano som kontantkort. I phuket?
16 nov. 2016 00:34
Ingen aning om hur det är i just Pukhet, men stan är ju ganska stor så det borde inte vara några som helst problem. Det är bara att gå till en mobiltelefonhandlare -de finns t.ex. i alla köpcenter. Självklart har de nanokort.
Förra vintern kunde man fortfarande köpa simkort med turistabonemang (t.ex. Happy Tourist) på 7eleven, men de har nog slutat med det - det blev väl för krångligt att ta legg av alla sådär i en vanlig butik.