Thai Airways direktflyg Arlanda - Phuket

30 dec. 2013 09:15
Visningar: 6947
Hej,
Är det någon som vet om det är de nya planen som går direkt till Phuket? Gäller det även hemresan via Bangkok? Brukar ni som reser med Thai boka platser om ni är 2 st? Gör ni det via resebyrån eller direkt på Thais hemsida. Köpa flygbiljetter med premium Economy går det via nätet? Någon som vet hur stor skillnad det är mot vanliga biljetter. Jag har lite svårt med att det blir trångt på planet. Har läst en del kommentarer om att det är trångt med de nya stolarna.
Av Sierra
30 dec. 2013 12:44
Du kan boka direkt Phuket på ditvägen men tillbaka till Stockholm måste du flyga via Bangkok och det är de nya flygplanen, Boeing 777-300, båda vägarna.

Du inte boka Premium Economy om du skall flyga med 777-300. Det gäller endast Thai´s flygplan A340-500 på nonstop flighter mellan Bangkok och Los Angeles.
30 dec. 2013 13:56
Tack för infon. Har ni några favoritplatser?
Av Birgere
30 dec. 2013 15:01
Citerat från Russel07:
Tack för infon. Har ni några favoritplatser?
Personliga preferenser, jag som är lång vill alltid ha benutrymme tex. Undvik röda säten och läs vad gröna o gula har för egenskaper.
Av Sierra
30 dec. 2013 15:07
Välj Aisle (gången) så har du möjlighet att sträcka åtminstone på ett ben. Sitt inte nära toaletten så slipper du ha folk i knät när det köas till toan.
30 dec. 2013 15:15
Tack för svaren. När vi flyger hem från Phuket via Bangkok checkas bagaget in hela vägen. Vi går på transfer på flygplatsen om jag förstått det rätt. Arrival ligger plan 2 och departure plan 4, hur tar man sig vidare efter säkerhetskontrollen? Första gången vi flyger via Bangkok.
Av Sierra
30 dec. 2013 15:28
Eftersom ni flyger Thai hela vägen så går bagaget hela vägen och ni passerar Immigration på Phuket Airport vid International Departures. Ni befinner er i transit när ni kommer till BKK och följer skyltarna till International Departures. Ni skall alltså inte uppsöka Immigration på BKK då det är avklarat på Phuket.

Ni får även boarding card för flighten BKK - ARN då ni checkar in på Phuket och kan knalla direkt till er gate på BKK.

När ni landar i BKK kan ni ju rådfråga Thai´s värdinnor, som ni ser när ni kommer in i terminalen, om ni är osäkra.
Av Kajsa72
30 dec. 2013 22:59
Citerat från Russel07:
Hej,
Är det någon som vet om det är de nya planen som går direkt till Phuket? Gäller det även hemresan via Bangkok? Brukar ni som reser med Thai boka platser om ni är 2 st? Gör ni det via resebyrån eller direkt på Thais hemsida. Köpa flygbiljetter med premium Economy går det via nätet? Någon som vet hur stor skillnad det är mot vanliga biljetter. Jag har lite svårt med att det blir trångt på planet. Har läst en del kommentarer om att det är trångt med de nya stolarna.
Hej!
Du kan boka Premium economy till Thailand på nätet . På Thaiairways.com tex så ligger kampanjpris på en sån biljett på mellan 13700-15500 från ARN . Deras Premium economy till Skandinavien är samma säten som deras business class "Royal silk".