Teneriffa i december!

14 aug. 2013 12:46
Visningar: 2520
Hej! Är det någon som vet klimatet i Puerto de la Cruz i mitten på december?
Har bott på södra Teneriffa för ett par år sedan nån vecka tidigare och tyckte om denna ö mycket! Jag vet att det är lummigare på norra sidan. Men vi vill ha lite sol och värme också.
14 aug. 2013 13:21
Citerat från Ankan_10:
Hej! Är det någon som vet klimatet i Puerto de la Cruz i mitten på december?
Har bott på södra Teneriffa för ett par år sedan nån vecka tidigare och tyckte om denna ö mycket! Jag vet att det är lummigare på norra sidan. Men vi vill ha lite sol och värme också.
Jag kan tyvärr inte svara bättre än just statistiken :-(
Jag har varit i Puerto kanske 7-8 gånger, September Februari-April men inte December.
Kan bara säga att även om vädret är osäkrare så väljer jag själv Puerto före sydsidan, det är så otroligt mycket vackrare och trevligare. Havet är ju inte så varmt runt holmarna så välj ett hotell med uppvärmd pool om ni vill bada lite varmt. Vi har bott på Hotell Bambi flera gånger, billigt och perfekt läge, ingen lyx men trevlig personal, bra enkla lägenheter och uppvärmd pool, be om rum utåt gatan högt upp i så fall Restaurangen i byggnaden är också riktigt bra ;-)

Gör utfärder till Santa Cruz, La Laguna, gärna med hyrbil runt västkusten och svärs över ön förbi Teide om du inte gjort det tidigare. Bussnätet är ju också väl utbyggt relativt billigt (köp rabattkort på busstationen) och funkar för att ta sig till de flesta platser på ön. En hel del bilder från Puerto och mycke andra ställen på ön finns i mitt album http://foto.floridasidan.se/ .

Jag längtar alltid tillbaka till Puerto faktiskt.