Tågluffa Europa juli 2015

14 feb. 2015 14:29
Visningar: 618
Hej!! :)
Heter Matilda, är snart 25år och bor i Borås. Jag söker en reskompis:)

Jag är sugen på att tågluffa i Europa i juli 2015. Tänkte köpa ett månads InterRail-kort.
Under resan vill jag bland annat surfa, gå på konserter/festivaler, äta god mat, och uppleva "kulturen" i Europa. :)

Har inte planerat så mycket än, men länder/städer jag är intresserad av att resa till är främsta Italien. Men även Bryssel,Paris, Lissabon, Madrid, Barcelona, (franska rivieran kan jag tänka mig, men har redan vart där så inte lika viktigt för mig), Monaco,Florens Rom, Venedig, Milano, Kroatien, Wien, München, Prag, Berlin, och avsluta med Köpenhamn.
(Jag vet att det är många destinationer nämnda ovan,och att det förmodligen inte finns tid med allt)

Är det någon som är intresserad att följa med?
Av Carrow
21 feb. 2015 01:55
Hej!
Jag skulle också gärna vilja tågluffa i Europa nu när man fort farande kan köpa ungdomsbiljett och tycker att de platserna du vill till med låter kul att de :) Franska Rivieran kan jag med tänka mig ifs. Tänker du att man köper ett 30 dagars kort och får åka hur mycket som då? Antar jag med nästan då :p
28 feb. 2015 13:04
Citerat från Carrow:
Hej!
Jag skulle också gärna vilja tågluffa i Europa nu när man fort farande kan köpa ungdomsbiljett och tycker att de platserna du vill till med låter kul att de :) Franska Rivieran kan jag med tänka mig ifs. Tänker du att man köper ett 30 dagars kort och får åka hur mycket som då? Antar jag med nästan då :p
Jag vill så mycket, och vill resa till många platser. I vissa städer stanna längre än andra beroende lite på vad det finns att göra och intresset av staden. Jag tänkte köpa ett 30 dagars tågkort. Resa från 1 juli -31 juli. Är det dom datumen du också vill åka? Är det något speciellt du skulle vilja göra under resan? Har du gjort liknande resa innan? Jag har inte, så vet inte hur mycket man ska planera innan man åker, om man måste bestämma exakt när och vart man reser och vart man ska bo eller om man löser det under tiden....
Vart i Sverige bor du?
Av Teme90
2 mars 2015 11:48
Tjena!!

Det skulle vara något för mig också!! Men tyvärr så kan jag inte hela juli månad, sista två veckor i juli kan jag bara eftersom har redan en resa inbokad i början av juli.... men det skulle inte vara några problem å ansluta mig någonstans till er någonstans i Europa.

Och så lite om mig.... Teo (24) var namnet, bor i Värnamo. Jobbar som cnc-operatör. När jag inte jobbar så umgås jag med kompisar, kollar mycket på fotbollsmatcher både på tv och live och så händer det att man festar till det lite då å då....
7 mars 2015 13:24
Hej!
Är också ute efter att tågluffa i europa! Alla nämnda destinationer låter super för mig. Är mest ute efter att se så mycket som möjligt och vara med om ett litet äventyr! Så jag skulle absolut vara intresserad :) Skulle va roligast om man kunde få ihop ett härligt gäng människor.

Jag är iallafall en 22-årig designer/animatör som bor och jobbar i Stockholm för tillfället. Vill fly landet och vardagen en aning och träffa nya människor, därav rese-tankarna :)

Maila, eller svara mig här om du är intresserad! (Logga in för att se e-postadress)
Av Carrow
7 mars 2015 13:40
Jag skulle gärna vilja åka hela juli men är osäker på hur mycket semester jag kan ta då. Ska ta reda på det snart. Jag har aldrig gjort en sådan resa innan. Men jag vill gärna se så mycket som möjligt och göra så mycket som möjligt! Sen kan jag även tänka mig att ha en del dagar med bara sol och bad och lite semester känsla med :) jag bor i Stockholm.

Vet du vad kortet kostar för 30 dagar? Kan väl vara bra att boka boende för de första dagarna men sen kan man ju se lite mer vad man känner för och så :)
7 mars 2015 13:48
Ah okej, låter najs!
Jag frilansar så bestämmer mer eller mindre min egen semester.

http://tagluffaieuropa.se är en sida jag kollat på väldigt mycket. Finns all info om priser, sevärdheter, boenden blavblabla osv. Finns du nånstans på facebook så man kan prata lite smidigare? :)
Av Imene
7 mars 2015 14:08
Jag vill hänga med er :)
16 apr. 2015 22:05
Hej! Jag och en tjejkompis ska också tågluffa. Vi hade tänkt oss att luffa runt i en månad. Åker den 1a juli - 31 juli.

Kan inte någon göra en grupp på fb så kan alla som ska tågluffa i sommar prata mer där? :)
19 apr. 2015 23:29
Hej.

Slänger mig in i diskussionen om reskompis. Ska ut och åka med en kompis i Juli, och hade tänkt oss Västra Europa med Normandie som huvudattraktion. Båda är 24 år gamla och vi åker för andra året i rad. Vi söker ingen extra reskompis, men det hade varit sjukt roligt om vi kunde mötas upp. En fb grupp hade varit grymt att ha inför resan. Våran "planerade" rutt är Amsterdam-Paris-Barcelona och ta oss till Rom. Troligtvis med något/några stopp på Rivieran
Maila (Logga in för att se e-postadress) om det finns intresse för att lägga upp en grupp. Måste vara skaparen + 1 medlem för att skapa en på fb.
Av Sanbol
3 maj 2015 18:26
Hej alla,
Riktigt roligt att se att så många ska iväg i sommar. Det vore sjukt kul att möta upp er och hitta på något. Jag har gjort en FB-sida "Tågluffa i Europa sommar -15" för de som är intresserade :)

/Sandra
3 maj 2015 19:54
Jag hittar inte gruppen Sandra! Kan inte du lägga till mig på Facebook Princess Largo heter jag 😇
Av Elinamb
6 maj 2015 07:15
Hej, jag är också sugen på tågluff i sommar!
Har pratat med mina vänner, men då de ska jobba hela sommaren tror jag det inte blir av.

Jag kan åka vart som, vill bara iväg!
Främst vill jag uppleva nya kulturer, länder o träffa massa spännande människor, men har inget emot äventyrsaktiviteter som klättring, hiking etc.

Skulle man kunna få bli tillagd i Facebook gruppen? :)

6 maj 2015 20:04
Hej! Jag tänkte också tågluffa i Juli, har inte riktigt lagt upp någon rutt än, men det vore kul att hålla kontakten med en grupp och passa på att göra sällskap om man är på väg åt samma håll eller befinner sig i samma stad typ. Jag tycker det vore roligt som en mer spontan grej, att "krocka" lite på vägen!:)
7 maj 2015 21:54
Jag är kanske också på! =D är det i denna tråden saker och ting görs upp eller finns det nån hemlig facebook-grupp (hittar den inte nämligen)

25, nybilven singel, vettefan vad jag annars ska göra på mina 4 veckors semester 20 juli-> (v.30-33)