Tågluff 2015

24 jan. 2015 14:32
Visningar: 553
Hallå där!!

Är sjukt sugen på att se Europa i sommar och eller i höst!!

Drömmen hade varit att ta sig ner med flera stop på vägen till Turkiet och Istanbul. Eller varför inte hela vägen ner till södra Spanien och ta en båt över till Afrika.
Men kan absolut tänka mig en lite kortare resa också, västra eller östra, norra eller södra Europa spelar ingen roll. Kan tänka mig att vara borta allt mellan 2 veckor upp till obegränsad tid. Dock kan jag tidigast åka i slutet av juni.

Har lite tidigare erfarenheter av tågluff då jag förra våren var ute i ca 2,5 månader i Asien. Och det kan ju vara något av det bästa jag gjort, därför är jag otroligt taggad på mer tågluff!

Jag vill främst resa för att uppleva "kulturen" i de andra länderna, både i städerna och på landsbygden och allt vad det innebär! Surfa hade varit kul också! Det ända som jag inte kan tänka mig är att flyga, kör bara på overland-resor(tåg, bil, buss, båt, cykel, longboard)

Är det någon som går i liknande tankar? Hör gärna av er!
Av Imene
24 jan. 2015 15:35
Hej! Känner precis som du :) vad heter du på fb så kan vi prata mer där
Av Imene
25 jan. 2015 16:30
Citerat från Karinalfredsson:

Hallå där!!

Är sjukt sugen på att se Europa i sommar och eller i höst!!

Drömmen hade varit att ta sig ner med flera stop på vägen till Turkiet och Istanbul. Eller varför inte hela vägen ner till södra Spanien och ta en båt över till Afrika.
Men kan absolut tänka mig en lite kortare resa också, västra eller östra, norra eller södra Europa spelar ingen roll. Kan tänka mig att vara borta allt mellan 2 veckor upp till obegränsad tid. Dock kan jag tidigast åka i slutet av juni.

Har lite tidigare erfarenheter av tågluff då jag förra våren var ute i ca 2,5 månader i Asien. Och det kan ju vara något av det bästa jag gjort, därför är jag otroligt taggad på mer tågluff!

Jag vill främst resa för att uppleva "kulturen" i de andra länderna, både i städerna och på landsbygden och allt vad det innebär! Surfa hade varit kul också! Det ända som jag inte kan tänka mig är att flyga, kör bara på overland-resor(tåg, bil, buss, båt, cykel, longboard)

Är det någon som går i liknande tankar? Hör gärna av er!
26 jan. 2015 17:18
Hej! Har ganska liknande idé på min egna resa. Hade tänkt åka ner genom Östeuropa till antingen Istanbul eller Grekland. På hemvägen tänkte jag ta en färja över till Italien och sedan ta mig upp till Sverige igen. Detta var dock en väldigt kort förklaring på grund utav att det ska finnas stora möjligheter att ändra på allt så att resan inte är helt förutbestämd.

Har hela tiden tänkt att jag ska åka själv och att jag ska ta så mycket tid på mig som behövs för detta men har på senare tid känt att det är en för stor säkerhetsrisk att åka själv. Tänkt åka vid ungefär samma tid som dig, allt beror ju dock på ifall vi ska åt samma håll. ; )
26 jan. 2015 19:41
Hallå!! Åh vilken rolig idé, jag är super på för att hänga med :D när har du tänkt åka och ungefär hur länge ? Min anställning slutar nämligen sista juni, så efter det hänger jag gärna med!!
26 jan. 2015 19:55
Lägg gärna till mig på fb så kan vi prata där lina klara Petersson
Av Alba95
27 jan. 2015 14:45
Hej!
Jag är också väldig intresserad av att tågluffa i Europa. Min fb är Alba Gonzalez :)
31 jan. 2015 11:46
Jag har också väldigt länge haft en tanke om att jag vill åka runt i Europa och få uppleva all sorts kultur. :) Jag är också helt klart intresserad att få åka med.
Har en önskad resväg i huvudet men gillar även att vara spontan. :)
Får man hänga på?
31 jan. 2015 13:29
Hur går det till när man tågluffar? Finns det någon sorts tågbiljett man kan köpa för att åka tåg runt om i Europa? Undrar mest vad det skulle kosta! Något som skulle vara sjukt kul men det krävs ju en del planering om ekonomin ska kunna gå ihop. :)
1 feb. 2015 13:24
Åh vad taggad jag blir! Kul att ni så många också är intresserade!! Är det någon som är sugen på att snacka mer så får ni gärna lägga till mig på fb Karin Alfredsson!

Man kan köpa ett så kallat interrail-kort som inte är så farligt dyrt, priset beror på hur länge man vill vara ute och vilken del av Europa man vill se. Men självklart är vissa delar av Europa ganska så dyra vad det gäller boende och mat om man jämför med vissa delar av Asien tex. Men det är absolut möjligt att komma undan ganska billigt trots detta.

Jag kan som sagt tänka mig att åka lite var som, berätta gärna mer om era planer! :)

Ha det bra så länge!
1 feb. 2015 19:55
låter sjuktkul går själv i rese tankar för sommaren
7 mars 2015 14:19
Låter ju grymt det här! Finns det någonstans man kan hoppa in i någon facebook-grupp eller så? :)
Av Jespera
10 mars 2015 09:36
Vi (jag o tjejen) ska ut i vår vi fick jättebra hjälp av utlandsbokningen.se de har alla kort osv man behöver och hjälpr till med bokningarna
14 apr. 2015 17:47
Jag hänger sjukt gärna på en tågluff till sommaren! Jag har alltid velat tågluffa så detta låter perfekt! :)
Av Skadam
16 apr. 2015 21:29
Hej!

Har börjat tagga för att dra mig runt i Europa under sommaren. Dock är jag helt ny på att luffa runt, så det hade varit mycket skönt att börja resan med några andra. Är ganska öppen för förslag (dock tidigast i början an Juni). Vill liksom se allt, men jag fattar ju att jag inte hinner!
Hade tänkt att börja resan i Köpenhamn och vidare till Amsterdam. Vad som händer sedan har jag inte funderat alltför mycket på, men jag är just nu inne på att avsluta resan med att surfa i kroatien (http://www.trogironline.com).

Har ni en FB grupp going, så bjud gärna in mig så kanske vi kan styra något!

Ha de!
Adam
18 apr. 2015 19:13
Hej igen! Japp vi har skapat en fb grupp som heter Europa, here we come!
Gå med där, så snackar vi mer!!
/Karin
Av Alanea
16 juni 2015 22:24
Hej! Är detta fortfarande aktuellt? Har alltid velat resa i europa! 😀