Ta sig från Zanzibar till Mocambique (Tofo)

7 mars 2013 23:37
Visningar: 669
Hej,
Jag och min flickvän skall åka till Zanzibar i slutet av April. Efter det skall vi åka till Mocambique i mitten av Maj. Nu undrar vi hur vi kan ta oss dit på billigaste, kortast, roligaste sätt, är det några som har några erfarenheter eller tips så skulle det vara väldigt snällt!

MVH
Fabbe och Erkan
12 mars 2013 14:05
skulle gissa att ni får flyga Zanzibar-Dar es salaam och sen Dar -Maputo och sen Maputo-Inhambane
13 mars 2013 11:42
Hej! Vart i Mocambique ska ni? Ofta är det resor över Sydafrika och sedan vidare upp till t.ex. Vilanculous eller Inhambane om ni tänker er något kring Bazaruto arkipelagen. Men det finns en del direktflyg Dar-Nampula t.ex. Sen finns det en hel del mindre flygbolag i Tanzania som gör alternativa rutter.
17 mars 2013 21:13
Tack för svaren.
Vi skall till Tofo, inte långt ifrån Inhambane. Ni vet möjligtvis inte några hemsidor som kan vara till hjälp? När vi letar efter flyg på diverse sidor på nätet ligger priserna runt 10 tusen samt 30 timmar flygtid.

MVH
Fabian Och Erika
Av Bintang
17 mars 2013 22:33
Tazara (tåg) till Lusaka, buss till Lilonwe, Blantyre, Quelimane och Inhambane
18 mars 2013 16:37
Dar Es Salaam -Maputo (via johannesburg) med south african airways 6 timmar ca 4000 kr.
sen med LAM från Maputo till Inhambane 55 min 800 kr. verkar va snabbaste vägen. Kolla på momondo.se
23 mars 2013 16:17
Hej finns en bra resväg Zanzibar (ZNZ) Pemba (POL) i norra Mozambique via Dar Es Salaam tar 2tim 30min kostar ca 2600 kolla in "hittaflyget.se" är typ varann dag som man kan flyga den rutten ons, fre, sön.

Zanzibar (ZNZ) - Dar Es Salaam (DAR) - Nampula (APL) - Beira (BEW) - Inhambane (INH) ca 4400 inte alla dagar i veckan, går att boka ZNZ till APL man boka dom andra flygen en och en.

Peter