Sydamerika

13 juni 2007 18:02
Visningar: 194
Hej
vill gärna ut och resa på vinteresa till sydamerika, jag planerar att åka nästa år i feb/mars då det är högsäsong där nere , jag har inga direkta planer vad ja ska göra ut bara att ja vill resa runt se kulturer och folket med mera.

Jag söker ressällskap så man kan börja planera sin resa, känner att ja inte vill åka dit ner själv, det är inte så kriminellt men bättre att va två eller fler.
pratar potugiska/spanska flytande så språket klara vi oss med där nere.
Jag är intresserad av alla planering av resan som man kan tänka sig.

Hör gärna av er om det lockar:=)

Mvh Isabella
Av Acakan
16 juni 2007 08:02
Jag skulle också vilja åka till Sydamerika. Jag har läst spanska på ABF 10 lektioner och ska fortsätta med det till hösten. Jag har inte hittat nån annan som vill åka dit än. Har kollat lite på Läs och Res. De arrangerar gruppresor med lokal guide där man bor och reser rätt enkelt, fast jag kanske inte vill låsa mig till en grupp helt och hållet för länge...
Av Caprisa
16 juli 2007 21:36
Hej Wonderfullme!
Jag är också sugen på att resa runt i sydamerika i början av nästa år (jan, feb eller mar -08). Fick som examenspresent av min mor en resa till Machu Pichu, tänkte att om man ändå får resan dit betald kan man ta sig några extra veckor ledigt och resa runt. Känner som du att det skulle vara skönt att ha någon med sig (till Machu Pichu åker jag med modern, men övrigt rundresande är jag i nuläget själv.) Även jag pratar flytande spanska. Man kanske skulle kunna träffas i Peru? alternativt åka till Sydamerika ihop och sedan skiljas åt i slutet (då jag tar mig till Machu Pichu)?

Intresserad av att resa ihop med mig? Maila gärna (Logga in för att se e-postadress)

/Caprisa