Swimmingpooler på Tamarijn och Divi

8 feb. 2014 14:38
Visningar: 856
Undrar lite över poolområdet på Vings hotell Tamarijn och Divi. Någon som varit där och kan berätta lite?
Poolområdena känns inte lika flådiga och prioriterade i Västindien som i kanske Thailand och på andra resemål. Eller så har jag helt fel...
Eftersom vi reser med mindre barn som inte hela tiden uppskattar havet känns poolen hyfsat viktig.

Tack på förhand!
Av Amarula
8 feb. 2014 21:39
Har ej bott där, men varit på aruba 3 ggr. Promenerat förbi dessa ställen och det ser inte alls pjåkigt ut på nåt av ställena.Åker dit igen 18/2 o stannar 1 månad ;-) Paradiset i denna värld. Däremot Tamarijn så verkar det vara överskott på trollsländor...i o för sig inte farliga men jag skulle inte vilja bo där..

Njut av eran semester!
Av Cilia12
12 mars 2014 07:57
Jag har varit där och bodde först på Amsteradam Manor som har en fin rätt liten pool. Sedan bodde vi på Divi Links Villas och som det ser ut på bilden så har de ett väldigt fint poolområde, både för barn och vuxna. Det hotellet ligger på andra sidan vägen men man åker med golfbilar överallt och det var väldigt smidigt. Jag skulle rekommendera Divi Links Villas mellan de två du föreslår. Sedan kan man ju utnyttja alla Divifasciliteter, de har ju flera hotell, så bor du på te x Divi Aruba så tror jag du får använda Divi Links pooler. Divi Aruba ligger ju på stranden om ni tycker det är viktigt. Mina barn trivdes väldigt bra på Divi och tyckte det var roligt att åka golfbil. Vi hade all inclusive och det fanns gott om restauranger att välja mellan.
Ni kommer ha en underbar resa!!