Suverän taxi-guide i Aqaba

Av Careli
19 juni 2015 12:23
Visningar: 231
Efter att ha besökt Jordanien många gånger vill jag tipsa om en fantastisk privat taxi-guide, jag har åkt med honom över större delen av Jordanien så jag kan lova att han är kanon! Han är en säker bilförare, talar mycket bra engelska, är glad och lättsam och framför allt 100% pålitlig! Han kör över hela Jordanien och ni bestämmer upplägget tillsammans. Är ni många så har han även en minibuss. En stor fördel med att åka privat är att man bestämmer allt själv, du kanske vill gå i Petra två timmar, kanske sex timmar, du bestämmer. Är du kaffesugen fixar han det, vill du stanna och fota får du det ( du får knappast en turistbuss att stanna bara för att du vill ha kaffe...) Dessutom får du se saker du aldrig skulle fått se annars. Jag har bl a varit i Wadi Rum med honom, suttit i öknen framför en eld och sett solen gå ner över bergen, vi har kört runt i två timmar utan att se något annat levande än kameler och några beduiner. Sen har jag mött människor som åkt turistbuss dit, dom talar om massor av bussar, människor och butiker. Butiker? I öknen? Nej det är inget för mej, jag vill se det genuina Jordanien. Vill du också det så skickar du mej ett mail så får du kontaktuppgifter till världens bästa taxikille (och kanske ett och annat tips!) Du når mej på: (Logga in för att se e-postadress)
Av Bibby
19 juni 2015 13:28
Finns en separat tråd för dessa Spam/Scam om taxi i Jordanien.