Supersavertravel rena rama bedragarna!

Av Lisa59
6 okt. 2016 19:23
Visningar: 943
Jag vill bestämt avråda från att boka resor via detta blufföretag! Har utsatts för ett rent bedrägeri vilket jag kommer att gå vidare med. Av någon obegriplig anledning så råkade jag hamna på företagets sida när jag skulle boka en weekendresa till London med Ryanair. Som bekant ingår inte incheckat bagage i flygbiljetten varför jag bokade en väska med bagageförsäkring. För detta fick jag betala 877 kronor extra. (Hutlöst, ja visst. Och korkat av mig att inte reagera men jag får väl skylla på att det var första gången som jag reste med Ryanair så jag hade inget att jämföra med.) Men det var inte det höga priset som var problemet utan att när jag står vid Ryanairs incheckningsdisk på Skavsta så får jag veta att det inte finns någon betalning för mitt bagage! Det hjälper förstås inte att jag viftar med resedokumentet från Supersavertravel och visar summan som har debiterats utan jag får snällt lomma iväg till servicedisken och betala på nytt för att få med min stackars väska. Denna gången kostar det "bara" 350 kronor. Kommentaren från personalen var förstås att alltid boka direkt från flygbolagets hemsida.
Förstår inte hur detta blufföretag får fortsätta att bedriva verksamhet, det är ju inte första gången de lurar sina kunder.
Lisa59
Av Lisa59
23 okt. 2016 10:02
Vill tillägga att efter att ha varit i kontakt med Supersavertravel så har jag faktiskt fått tillbaka de pengar som jag först hade betalat för mitt bagage. Skulle dock gärna ha sett en ursäkt för att de gjort fel..
Lisa 59
Av Birgere
23 okt. 2016 10:47
Skönt att det löste sig! Om felet var Supersavertravel eller RyanAirs fel är ju inte ditt problem, det får dom lösa själva.

Men visst, ett litet "sorrry" hade ju inte skadat..kostar ju ingenting och nu har dom säkert slarvat bort minst en framtida kund.