Superpris på AOB Travel

Av Bibban
29 apr. 2008 11:41
Visningar: 2619
Jag vill bara tipsa om att det finns superbilliga priser med Thai Airways från Stockholm på aobtravel.se. Jag kollade först på pricerunner men aob låg på 700kr billigare. Kanon pris.
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
29 apr. 2008 13:28
På vår flygtjänst http://www.reseguiden.se/flyg hämtar vi priser från ett flertal sajter så du slipper söka igenom respektive sajt. Hör gärna av dig om du hittar ett pris som är mycket lägre någon annanstans för vi uppdaterar kontinuerligt och försöker vara så heltäckande som möjligt.
Av Charina
7 maj 2008 14:37
Kollade.
Tyckte inte att det va nåt att yvas över. Ungefär som alla andra sökställen.
Av Wazz
31 mars 2010 17:39
Vill varna för AOB Travel. Jag köpte sju biljetter Köpenhamn-Colombo, Sri Lanka genom företaget. En i gruppen ville kliva på i London - turen gick CPH-LHR-CMB - och jag ville göra en ändring i bokningen för att det inte skulle bli krångel vid check-in då alla hade samma bokningsreferens. Några pengar tillbaks ville jag aldrig ha.
"Det går inte", var det svar jag fick. "Checkar inte personen in i CPH är hela resan förverkad och kommer inte att ersättas", fick jag också veta.
Jag blev oerhört otrevligt bemött, och personen jag pratade med ville först inte uppge vare sig namn eller vilket bolag hon jobbade på. (Jag hade bara fått ett telefonnummer från min fru som gjort bokningen och visste inte vilket bolaget var).
AOB Travel gjorde inget, ville inte göra något och sa sig inte kunna göra något. Jag blev ombedd att köpa en biljett till så att personen i London kunde flyga till Köpenhamn för att checka in och flyga tillbaks till London för att ta flyget till Colombo - annars skulle ju hela resan vara förverkad. Den biljetten skulle kosta SEK 3856. När jag sedan bad om telefonnummret till Sri Lankan Airways, för att själv kunna ringa dit och själv göra ombokningen hade AOB Travel inget telefonnummer till det bolag dom själv bokar biljetter med. Det är ju självklart att en hel resa inte blir förverkad om man betalar för hela men väljer att inte använda ett leg eller två.
Det är trist att bli dåligt bemött när man lagt stora pengar hos ett reseföretag, men det är ännu tristare att få felaktig information och råd/hot om att köpa fler biljetter annars är hela bokningen för personen förverkad.
Sri Lankan Airways gjorde ombokningen på mindre än en minut - och var dessutom väldigt trevliga.
AOB Travel vill bara ha dina cash. Har du betalt kan du glömma allt vad service heter. Förbered dig också på ett sällsynt ignorant och otrevligt bemötande.
28 dec. 2010 09:31
Hej! Det är tråkigt att du har haft en sådan otur med AoBtravel men vill ändå starkt påpeka att vi har rest med dom i 2 år i sträck och har haft en sådan kanon service att jag trots ditt missöde vill höja dom till skyarna. Vi har ju inte haft samma problem som du hade men vi har rest Kastrup Thailand med Thai air och min man har alltid problem med flygstolen eftersom han är över 2 meter och väldigt bred vilket har gjort att han inte kan sitta på vanlig plats men dom har alltid kunnat fixa och dona till vårt allra bästa. Dessutom är det dom som alltid visat sig kunnat ge det bästa priset även när mannen har rest inte första klass utan det andra Business class eller vad det heter där man har extra plats i flygstolen o lite lyxigare.
Av Jesperw
28 dec. 2010 21:53
Min verksamhet konkurrerar till viss mån med AOB, men jag måste säga att de INTE är så dåliga som Wazz vill ha det till, Trollvarning!

AOB är en seriös resebyrå som följer IATAs regler, vilket du beskrivit ovan.
20 jan. 2012 11:19
Jag har precis bokat resa med AoB Travel och valde bort att ha personlig service. Jag tänkte att det brukar man väl ändå inte ha? Men nu upptäckte jag att man måste boka in sina platser på flygplanet själv och jag förstår verkligen inte hur man gör? Är det någon som vet? Hjälp!
Av Zahide
20 jan. 2012 23:10
Citerat från antoniap:
Jag har precis bokat resa med AoB Travel och valde bort att ha personlig service. Jag tänkte att det brukar man väl ändå inte ha? Men nu upptäckte jag att man måste boka in sina platser på flygplanet själv och jag förstår verkligen inte hur man gör? Är det någon som vet? Hjälp!
Jag tog det inte heller, bokade resa igår. Utgick ifrån att man ändå får en sittplats när man checkar in. KLM som jag ska flyga med är ju ändå inget lågprisflygbolag, och man lär ju knappast få förbli stående i mittgången.
Av Ewa_h
21 jan. 2012 09:40
Visst är der så att man får en sittplats när man checkar in. Väljer man personlig service på AOB har man möjlighet att önska sig speciella platser, tex om man vill sitta vid fönster eller om man är ett större sällskap som vill sitta tillsammas.( de försöker så att uppflylla dina önskemål i den mån det går) Har man inte valt personlig service och har lite otur (som vi hade en gång vi reste 2 st tillsammans) får man inte sitta brevid varandra, det beror helt på vilka platser som är lediga när man blir seatad.
Jag vet tyvärr inte hur man gör om man ändå vill boka platser, kanske kan man välja personlig service och betala det separat i efterhan?!
21 jan. 2012 19:25
Tack för era svar :) Jag tänkte väl att det lät lite konstigt, haha!
Av Donegal
31 jan. 2012 20:00
Jag undrar hur incheckning fungerar när man har AoBs e-biljett? Ska flyga med flera olika bolag.
Av Tubbe
31 jan. 2012 23:13
Citerat från jesperw:
Min verksamhet konkurrerar till viss mån med AOB, men jag måste säga att de INTE är så dåliga som Wazz vill ha det till, Trollvarning!

AOB är en seriös resebyrå som följer IATAs regler, vilket du beskrivit ovan.
Hej JesperW

Jag har ingen erfarenhet av just AOB travel så därför vill jag inte kommentera deras verksamhet.

Men tyvärr har även jag den erfarenheten att när pengarna är betalda finns inget intresse av hjälp
eller support, men då gällde det Flygvaruhuset.se. Därför har jag full förståelse får trådstartarens
inlägg.

Enligt dig så är Du säker på att följer de IATA s regler.

Men ordet seriös betyder i alla fall för mig så mycket mer än att man följer regelverket.
Och hade jag haft en resebyrå sa vill man också kunna leverera "ord "som
hjälpsamhet ,respekt,tillgänglighet bara för att nämna några.

Men, det är viktigt att dela med sig av både negativa som positiva
åsikter,det har vi alla fördel av. Enligt mig ger Wazz ett seriöst intryck och problemet gick tydligen att lösa
men AOB var inte villig att hjälpa till. Så ordet trollvarning har jag svårt att först.
Men ...jag kanske har missat något ?

/ R
Av Jatsee
1 feb. 2012 12:38
Hej
Åker du flyg inom star alliance kan du boka din sittplats på lufthansas sida. Bara att logga in med bokningsnummer och välja platser för hela sällskapet, kostar inte en spänn.
Av Donegal
1 feb. 2012 13:26
Inte svårare än så fick jag förstått när man kollat lite på nätet. Tack för info!