Sunprime Numa Beach i Turkler.

Av Mamajo
13 mars 2018 10:33
Visningar: 663
Hej,
jag ska åka med Ving till Sunprime Numa Beach i maj 2 veckor och har lite funderingar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Mest troligt kommer jag att åka själv och vissa kvällar tänker jag mig att jag vill kolla på Netflix, funkar det?
Är det euro som gäller?
Bästa Hamam i närheten?
Jag har bara frukost på hotellet. Kan man köpa matpaket på plats? Om jag ska gå på restaurang är det då byn Avsallar som ligger närmst? Eller är det Turkler som gäller?
Något annat jag behöver tänka på eller som ni tycker är bra info inför min resa? :)
Av Mamajo
12 apr. 2018 07:56
Ingen här som varit på Sunprime Numa Beach eller i närheten??
Av Erik777
12 apr. 2018 10:32
Citerat från Mamajo:
Ingen här som varit på Sunprime Numa Beach eller i närheten??
Inte varit på det hotellet, men valutafrågan kan jag. Turkiet valuta är turkiska lira.
Du kan säkert betala med Euro, USD, pund, eller rent av kronor på de flesta ställen om du hellre skulle vilja det. Men eftersom alla tar turkiska lira är det enklare, så slipper du ha två eller fler olika valutor.
14 apr. 2018 08:54
Vi åker också i maj och tycker mig förstå att man kan äta på restaurangen på hotellet och betala per måltid. Begränsat utbud och inte så billigt, men kanske helt okej om man som vi inte gillar att passa mattider hela dagen.
Av Ulleb
23 apr. 2018 21:35
Har tyvärr inte varit på det hotellet .. men du ska absolut betala med Tl. Det är mer fördelaktigt! Växla på plats, alltså inte på forex el dyl. Du kan säkert köpa mat pkt på plats då jag varit på vings andra Sunprime och där kunde du välja olika pkt . Lycka till o njut av din resa :)