Stränder och boende på Bali

29 nov. 2014 19:52
Visningar: 1959
Är stränderna så mycket sämre på Bali som övriga Indonesien och Asien? Har sonen ute på resa och tänkte besöka Bali i mars. Var på ön ska han och sina 2 kompisar bo? , och behöver de boka?
De reser som backpackers så inga dyra och fina resort, men trevliga och rena hostel/vandrarhem, om det inet går att få enkla bungalows.
/Cecilia
6 dec. 2014 06:02
Om de vill ha partyliv så är Kuta den perfekta staden för det. Skygarden är ett populärt ställe med många våningar med dansgolv och en otroligt god buffé för ett billigt pris. Om de vill bo nära stranden och partylivet så är Poppies 1 och 2 bra ställen med bara några minuter till stranden. De behöver inte förboka hotell om de inte vill, då det inte är högsäsong den tiden. Den kan vara skönt att se hur vandrarhemmen ser ut innan man bokar, och även de kan man hitta för en billig peng om man inte är för kräsen. Stranden är tyvärr lite smutsig i Kuta. Om de ska till Bali så är Gili Islands ett måste! Hit åker man med gemensam transfer som man hittar på gatan och bokar tid och plats. Gili Trawangan är en av öarna som är paradiset på jorden. Inga motorforden eller bilvägar finns, endast cyklar samt häst- och vagn. Här är det hakuna matata som gäller, där de kan passa på att få fin dykning också. Hoppas du känner dig nöjd med svaret!
/Jenny
6 dec. 2014 16:03
Om de kan tänka sig bo en bit utanför Kuta så kan jag rekommendera Grannys hostel / Mammas hus som ägs av två supertrevliga norskor. Kan också rekommendera hotellet La Walon som kostade ca 200kr/natt då.Två stränder jag gillade på ön var Dreamland Beach och Sanur Beach. Jag rekommenderar verkligen att åka ut till Gili-öarna, stranden på GIli T var en av de bästa jag varit på!
6 dec. 2014 22:05
Killarna hälsar och tackar för er input, den kommer absolut till användning.