Stränder i Kina

Av Surgeon
13 mars 2011 16:07
Visningar: 4523
Om man skall avsluta 4v i Kina med att bada 1v var skall man då ta sig? Är det Hainan som gäller? Tacksam för några tips.
Av Desires
14 mars 2011 12:15
Krister som svarat här ovan är den som känner till Kina bäst.
Men jag var på Hainan i höstas och kan rekommendera det! Vi var först i Peking 6 dagar, då var det sedan skönt att åka till Hainan för lite sol och bad. Det är ju en suptropisk ö så där är alltid varmt. Vi hade 25-30 grader när vi var där i november. Du flyger dit, - ca 3,5 timmar tar det. Sedan buss/bil till något av de fina hotellen som ligger utmed palmklädda stränder. - Vackra fina sandstränder med kristallklart vatten, se foton här: http://www.desires.se/#post106
Av Surgeon
14 mars 2011 18:20
Hainan är ju som sagt det "klassiska" svaret. Men finns det ngt genuint på ön eller är det bara stora hotel? Jag reser i huvudsak som "lyx" backpacker och är inte så intreserad av stora hotelkomplex utan snarare "hyddor" på stranden.
Det verkar som det inte existerar det "asiatiska" strandlivet a´la Indonesien o liknande.
Av Desires
14 mars 2011 20:40
Nej tyvärr tror jag inte det finns den typen av boende på Hainan...... vad jag såg alla fall!
På Hainan var det mest bara lyxhotell - tyvärr. Det genuina fick man leta efter på den ön, vi åkte runt och vandrade lite i regnskog och såg även några småbyar, men inte det du pratar om. Håller med om att det du söker låter mycket mysigare men kanske någon annan vet var du ska ta vägen för att få det i Kina?
Av Bibby
21 mars 2011 01:28
Angående Hainan har ni fel, det finns flera typer av boende där.

Jag bodde inte på lyxstranden utan på den tredje sämsta stranden och den var också bra, dock inte så stora vågor, men det fanns på "ryssarnas strand".

Läs min reseberättelse så har ni lite mer info.

Have fun!!