Strand nära Rom?

4 juni 2014 23:40
Visningar: 25385
Hej alla
Jag hade tänk åka över en helg till Rom och funderade att det vore
trevligt att bada också. Jag kommer bo nära Termini som verkar vara stadens
tågstation. Har någon av er tagit tåget från Termini i Rom och åkt till
närmaste strand? Vilken strand tycker ni är bäst? Tips och råd ang en snabb besök till stranden nära Rom vore kanon!!!! Tack
Av Birgere
5 juni 2014 00:57
Själv har jag bara varit till Anzio men inte för att bada.ligger kanske en timme från Rom.
Spontant låter det som en dum ide att slösa bort värdefull Rom tid om du bara stannar för en helg.
Vidare ska du helt undvika italienska storstädsstränder på helger och i Augiusti.
Vad jag kommer ihåg är dom flesta stränderna privata så det kostar en hygglig slant om man inte vill trängas med 100.000 italienare.

Mitt råd...boka hotell med pool istället.

Vill du läsa om beaches near rome... Googla så får du en massa tips.
5 juni 2014 01:20
Jag kommer självklart att ta tid att se Rom också, men tänkte det kommer säkert bli jätte varmt och det vore trevligt och svalka sig lite några timmar.
Visst förstår jag att det kommer bli fullt med folk under helgen men vill jätte gärna se strand miljön också.
Om någon har tagit tåget mot stranden och kan ge råd/tips ang detta vore jag tacksam :-)
Av Birgere
5 juni 2014 01:57
Vilka tips fick du när du googlade?
5 juni 2014 13:00
jätte snällt lora + sierra tack för tips och råd...
ska kika på dessa
ha det bra
6 juni 2014 22:08
När min man o jag var till Rom för ett par somrar sen hyrde vi en vespa o körde ett par mil västerut till en strand som heter Lido di Ostia. Ganska mycket folk sommartid. Det finns restauranger o lite hotell. Tror
ni kan ta tunnelbana från Rom ut till Ostia. Hoppas ni får en härlig resa!