Starta resan i australien tillsammans?

Av Alliee
20 juli 2011 20:03
Visningar: 516
Sprallig glad tjej på 23 år med massa energi som älskar att resa. Jag tänkte dra till Australien i början av oktober och söker någon eller några som vill starta resan med mig i Sydney. Tänkte bo på hostel några dagar i början under tiden som vi letar lägenhet tillsammans.

Jag tänkte jobba ett tag i Sydney och sen ta det därifrån. Kanske dra vidare och jobba lite i Melburne eller resa runt och se landet. Flyga runt eller köpa en van och köra längs kusten.

Älskar att hitta på saker och är väldigt aktiv av mig.
Hör gärna av dig!

/Alexandra
2 aug. 2011 10:45
Här är en tjej med samma planer. Är 27 år och tänkte upptäcka Australiens guldkust under hösten. Tänkte dock försöka komma iväg redan i september då jag planerar att vara hemma i Sverige till julen igen på grund av studier. Jag letar efter någon som vill starta resan ihop, så är du intresserad så mejla mig gärna på (Logga in för att se e-postadress) :)
Av My_91
5 aug. 2011 14:45
Hej Alliee !! Jag heter My och fyller 20 i höst. Jag tänkte åka till Australien i slutet av oktober eller början av november. Letar efter reskompis och du verkar vara en rolig prick! Har tänkt mig ngt liknande , resa runt lite, jobba, ha roligt, sola, bada, surfa, träffa roligt folk och leva livet! kan vara en bra början i Sydney som verkar vara himla häftigt!

hör gärna av dig mer / My
min mail: (Logga in för att se e-postadress)
5 aug. 2011 15:59
Hej, Viktoria heter jag. Fyller 25 i novemer och kommer vara arbetsbefriad under hela november och vill darför ut att resa då. Är i norge och jobbar ihop min reskassa nu, är helt klart intresserad av aussie, bali, eller thailand under den månaden.
Målet med resan är att dyka och surfa lite....

Vore kul o ha en reskompis då alla andra vanliga nötter sliter hemma i Sverigeland.

Peace
Av Ollee
6 aug. 2011 15:17
Tjabba!
Jag har tänkt åka till Sydney i Oktober och jobba för att sedan resa mig runt landet. Har inte bokt biljett än men tänkte traska ner och snacka med kilroy idag för att försöka hitta mig en billig biljett. Kom tillbaka från en resa på 4 månader nyss och nsåg att resa var min grej. Skulle vara kanon att komma till Sydney och kunna leta lägenhet på en gång då jag har hört att hostel ska kosta multum i Australien!

Mina stora intressen är att träffa folk, musik och äventyr i alla dess sorter. Jag insåg efter att ha rest själv i ett par månader att det är ett bra sätt att träffa så mycket nya människor som möjligt därför jag åker iväg själv till Australien.

Hör gärna av dig!
Skaffade just en profil på reseguiden och vet inte hur aktiv jag kommer vara här än, men kollar facebook regelbundet!
sök på (Logga in för att se e-postadress) så borde jag dyka upp!
Av Juliak
12 sep. 2011 16:39
Hejsan! Jag åker till Sydney den 16 Oktober för att jobba där i några månader. Även jag hade tänkt att försöka hitta en lägenhet så fort som möjligt, så jag hänger gärna på och letar boende eller hitta på något annat skoj!

Hälsningar Julia
13 sep. 2011 14:09
Hej!
Låter som att vi har liknande planer :)
Åker till sydney den 11 ocktober och planerar att vara borta ungefär ett år, vill jobba och se så mycket av ausralien som bara är möjligt.
Jag åker ensam men har gärna en resekompis att hänga med och kanske bo ihop med ett tag in the big down under.

Jag är som människa ganska rastlös och älska när det händer saker omkring mig, längtar efter att träffa nya mäniskor och bara leva livet.

Hälsningara Stina
13 sep. 2011 17:39
Hej! Jag är en 22-årig tjej som är riktigt sugen på att dra till Australien! Jag hade däremot tänkt mig att starta i Cairns och sedan jobba mig ner längs östkusten! I början/mitten på oktober. Reser ensam så är det någon som är sugen på att haka på så hör av er!

/Julia
Av Alliee
14 sep. 2011 09:49
hej jag åker ner den 12 otkober å landar den 14 oktober. Lägg till mig på facebook

(Logga in för att se e-postadress) heter jag där :)
5 okt. 2011 08:50
Hej!
Jag är en tjen på 24 år som tänker åka till Australien lite senare än er andra (i början av Januari)
Någon som har liknande planer?

/Isabell
Av Jennyye
10 okt. 2011 13:34
Hej!

Jag åker ner till Melbourne en månad efter dig och det vore kul om du hör av dig är du är där :D