Spanska Pyrenéerna och Costa Brava

Av Rajraj
19 juni 2009 14:09
Visningar: 1087
Flyger om tre veckor till Girona. Har där hyrt bil och kommer att resa till Andorra och och en bit väster ut i Pyrenéerna (Vielha) sedan ner till havet, l'Estartit. Om någon har tips på sevärdehet, natur- och kulturupplevelse i den delen av Spanien så tar jag tacksamt emot dem. Jag är en sådan som inte gärna vill "missa" något.= )
Av Skorpan
21 juni 2009 19:45
Ska bila ner till L'Estartit i september.Så då kanske du kan tipsa mig senare:) Synd att jag ej vet något om den delen av Spanien.Du får söka på Google det finns en del.Ha de'
Av Zennors
21 juni 2009 22:10
Åhh vad härligt!
Min absoluta favoritdel av Spanien - Costa Brava. Jag skulle se till att ta mig till Pals, en sen eftermiddag, för att strosa runt bland gränderna där, i juli brukar de även ha sin lokala vin och ost festival som man inte får missa. I Figueres ligger Salvador Dali museum. Ett måste när man är här. Åk dit tidigt på morgonen, köerna växer snabbt sig jättelånga.
Vår absoluta favorit är alla de små, fantastiska stränder där man kan vara nästan ensamma. Köp vykort med dina favoriter, + en karta -baktill står namnet på stranden - sen är det bara att åka.

Ha en fantastisk semester!!
//Mvh Petra