Spanska i Barcelona

27 okt. 2008 22:12
Visningar: 1130
Hej igen!

Vill också passa på att tipsa alla er som är sugna på att lära er spanska.

Jag vet att det kryllar av språkskolor i den här staden, själv har jag testat några, men mitt tips är till er alla som verkligen vill lära er, välj en lite mindre dit inte alla svenskar flockas och där du får mer uppmärksamhet i klassrummet och mer valuta för pengarna.

Ha det super,

Linda
Av Luckyme
13 nov. 2008 11:22
Hola!
Jag är i Barcelona just nu och läser spanska och det är så kul! Jag vill också tippsa alla som går och funderar på att åka att åk! Det är en jättebra erfarenhet och man lär sig massor med spanska och träffar underbara människor från hela världen. Barcelona är också världens bästa stad och det finns så mycjet att göra och se. Jag åkte med Estudio Hispanico som jag är jättenöjd med hittils. Så gå och boka NU! ! !

Hasta la vista!
27 nov. 2008 17:59
Tycker jag med! Har läst spanska i en spansk skola i Barcelona och tyckte det var helt fantastiskt! Man lär sig så mycket om staden, kulturen och människor. Jag rekomendererar det till er alla, camino barcelona heter skolan.

ha det bra!

Anna
27 nov. 2008 22:03
Bcnlinda: Har du tips på några av de bästa skolorna i Barcelona då?

Och har ni Málaga-tips kan ni jättegärna komma med dem.. Vet Universidad de Málaga, Don Quijote (de har väl där också om jag inte minns fel?) samt en i Benalmadena. Är så sugen på att åka och plugga mer spanska efter gymnasiet, helst till Málaga-hållet, men Barcelona lockar också lite. Men om någon berättar om Málaga vore det suuper! Gärna om ni vet om det finns något i Fuengirola också :)
Av Luckyme
28 nov. 2008 12:29
Det finns en hel djungel med spanskaskolor i barcelona, precis som Linda säger, men ett tipps är att välja ut några få skolor och jämföra, annars blir man bara helt konfunderad för det finns så många. Jag pluggar oxå på Camino Barcelona som jag tycker är en jättebra skola. Bra kvalité på lärarna, mycket studenter från hela världen, och inte bara svenskar som på många andra språkskolor i Barcelona.
Gällande Malaga så vet jag att Estudio Hispanico oxå ordnar språkresor dit, till vilken skola vet jag dock inte, men kolla in deras hemsida vettja!

Lycka till med ditt val av spanskakurs, jag röstar på Barcelona, du kommer inte att ångra dig, jag lovar!!!

/Linda
Av Sewi
28 nov. 2008 13:06
Tjenare!

Jag håller helt klart med, det finns verkligen en djungel av olika språkreseförmedlare att välja och vraka mellan. Dock kan även jag tipsa om Barcelona som resmål och Estudio Hispanico som språkreseförmedlare. Deras skola i Barcelona, El Camino är ett riktigt fynd och kommer att ge dig oförglömliga erfarenheter och minnen under tiden du studerar där. Adressen till Estudio Hispanico är: http://www.estudiohispanico.com/

Ha det fint, prima liv,

SeWi
9 jan. 2018 17:02
Hej,

Det här var en ganska gammal tråd men jag tänkte även jag vill rekommendera GoMezzo.com som hjälpte mig hitta skola som passade mig och med CSN och allt. För mig var staden inte viktigast men numera är jag oerhört tacksam att jag hamnade i soliga Malaga där jag bosatt mig permanent efter 8 månader på skolbänken.

Tommie
11 jan. 2018 15:29
Är det någon som har läst eller ska läsa på Internationella skolan i Barcelona? Jag är precis på väg att skicka in min ansökan till deras nybörjarkurs :)
Medlemmen har tagit bort svaret
12 dec. 2018 12:17
Jag pluggar på Speakeasy i Barcelona och kan rekomendera den varmt :) Små klasser med folk från hela världen och bästa lärarna. Fick också Csn för att plugga här! Tummen upp! <3