Spädbarn till Bulgarien

18 jan. 2008 15:44
Visningar: 1879
Ska med min 1 år gamla dotter till Sunny Beach i sommar.
Undrar om det är barnvänligt där och jag har läst att maten ska vara rätt kass på hotellen om man väljer half-board.
Stämmer det?
Har de barnstolar på restuaranger om man går ut och äter?
19 jan. 2008 15:47
Jag var i Sunny Beach i somras och hade All Inclusive på hotellet. Jag tyckte inte alls det var något fel på maten, det var snarare väldigt gott! Det var mycket att välja och man blev alltid proppmätt!
Om jag inte minns fel så hade de barnstolar på hotellet i resturangen men vet inte om de hade några i stadens resturanger.
Det var många barnfamiljer på hotellet jag bodde på och jag såg även några ensamstående mammor där med sina småbarn. Så jag rekomnderar verkligen Sunny Beach, det är ett toppenställe både för stora och små!
Av Anjou
11 feb. 2008 13:44
Hej

Vill bara delge dig min personliga erfarenhet av Bulgariern, Sunny Beach samt Golden Sand. Var där med min familj och jag börjar med att säga att Hotellet som skulle vara ett medelklass hotell MED pool, där fanns ingen pool alls. Fel och återbetalt av resebyrån. Sämre mat eller möjlighet att äta ute har jag aldrig varit med om. Fina strandpromenader fanns det, Men de var minst sagt knökfulla med berusade ungdomar som vacklade omkring. Hög musik spelades från alla möjliga små barer som fanns längs med stranden INGA toaletter förutom om man gick upp på något närliggande hotell. Gjorde utflykter med lokalbuss men vart bara deprimerad av att se allt förfall och fattigdom.
Kan inte se dessa två resmål som något jag skulle rekomendera någon över 25 år att åka till, speciellt inte med barn. Att promenera ute på kvällarna var heller inte något som var njutbart eller att hitta någonstans att äta ute eller bara sitta ned för en fika fanns inte. Ett mycket trist resmål enligt oss 4 vuxna. ? 5 barn i åldrarna 3 åttaåringar, och 2 tonåringar, som förvisso tyckte det var spännande med nakendansen på bardiskarna på stranden och transvestiterna på kvällarna som inte drogs sig för att tafsa på våra män som var med) Bulgarien är ett ställe där ungdomarna åker för att släppa alla sina hämningar tyvärr.....
Av Isa
14 feb. 2008 10:58
Hej, jag håller fullständigt med anjous kommentar, har nu varit i bulgarien 2 ggr och nu lovat mig själv att ALDRIG mer dit.
Första resan var med min sambo för 3 år sen , när vi är ute och reser vill vi även se oss omkring, men det fanns ju inget att se förutom som anjou sa, fattigdom.
Nästa resa blev med jobbet 2007, vi var över 30 som reste, började med att de hade klippt sönder massor av resväskor när vi landade, det var förklaringen på varför vi fick vänta så länge på bagaget, tyvärr fick vi en repris på allt detta på hemresan,det var förklaringen på försenad lyft från flygplatsen, vi satt redan på planet när de kom med babagevagnarna och packade i planet.
Otrevlig personal på hotellet, (bodde på Ivana palace,) bytte handukar en gång under veckan, lakan fick vi inga bytt alls.
listan kan göras väldigt lång. Det här är ju vad vi fick vara med om, behöver ju inte bli så för alla.
Men om man ska åka dit för att BARA ligga på stranden, äta och dricka(skapligt billigt)då är det säkert ett kanonställe,
Hoppas det blir bra för er om ni reser, men det finns betydligt mysigare och trevligare ställen, jag lovar.
MVH Isa
Av Moalinn
26 apr. 2008 22:25
hej hej
vi åkte till sunny beach första gången med vår tjej som då var 1 år absolut inga problem det finns barnstolar överallt och dom älskar barn vi åker varje år till bulgarien nu har vi fått en till tjej och vi var i väg förra året och det gick kanon nu har vi även bokat en till resa fast till albena den här gången det kommer gå jätte bra att åka med barn
ha de bra
annica
Av Tom
28 apr. 2008 07:40
man ska nog passa sig för att åka til sunny beach runt skolavslutningen/sommarlovet, eftersom det är så billigt (alkoholen är ju nästan gratis) så blir det ett själklart val för inte allt för rika stundenter.så ett tips är att åka dit lite senare på sommaren om man vill slippa detta fylle slag, vi åker alltid i mitten/slutet av augusti,då är det lugnare .vi har varit där 6 gånger och det blir den 7:de nu i sommar.

och barnstolar finns det på dom flesta restaurangerna, kolla efter restauranger charterbolag tipsar om då har dom väl oxo tagit med det i sina rekomendationer. men det ska nog inte vara några problem.

isa: vi bodde oxo på ivana palace i sommras och kan hålla med om att personalen är lite otrevlig på hotellet,men det handlar om att nyare resmål i bulgarien mer söderut tar de kompetenta arbetarna då lönen är ca:25 % mer där,så andra orter som sunny beach och uppåt får svårt att få ihop kompetent arbetskraft..
och kan inte hålla med dig om att det inte städades och bytte lakan/handukar. det gjorde dom åt oss iallafall.

sen till er som gnäller att det är ett fattigt land, allvarligt visste ni inte det innan ni åkte dit? eller trodde ni på fullaste allvar att bulgarien är ett rikt land? till er då som inte vet något om bulgarien så ska ni se att det blir "nog" lite bätttre nu när dom ingår i EU, dom lär ju ha ögonen på sig när det gäller korruption,mm, sen förstår ju inte jag hur dom kan få har gått med p.g.a maffia ägda turistmål,korruption,mm

i dom landen som är billiga och dit vi snåla och bortskämda svenskar åker finns det såklart fattigdom och missär,det gör det väl överallt !

over and out från en lite grinig mondags morgon

/Tom