Sommarjobba utomlands.

Av Malle
23 maj 2009 21:59
Visningar: 1007
Hej,
Nagon som har ett tips pa ett semesterställe dit det gar att aka och fa jobb pa plats? Servitris- eller bartenderjobb. En kompis till mig och jag har sedan länge tänkt aka och jobba pa IOS men biljetterna dit har visat sig vara dyrare än vi hoppats pa. Har nagon nagot annat tips?

Tack,
Malin
23 maj 2009 22:20
På dom flesta turistställen finns det barer/restauranger där det hänger lappar "staff wanted" lr liknande utanför .. annars kan man ju alltid gå runt o fråga om man är på plats..
Av Tuareq
23 maj 2009 22:52
Hej,
Aghia Napa på Cypern brukar locka många ungdomar för sommar jobb. Så här års sätter de upp lappar i fönstren på affärer, barer och restauranter och söker personal. Då hyrorna ibland kan vara lite dyra delar man ofta en lägenhet med några andra ungdomar.
Mvh,
Tuareq
24 maj 2009 17:00
Hej! Jag tänkte nog åka ner till Mallorca och jobba som bartender i mitten på juni! Har inte fått något jobb än dock, så jag tar chansen och ser vad som finns när jag kommer ner! Är inte helt säkert att det bli Mallorca, kanske blir Aghia Napa eller någon annan trevlig plats. Sugen på att hänga med?