Solsemester med stadskänsla

Av Elly_
17 feb. 2017 10:56
Visningar: 220
Jag och sambon är sugna på att åka på solsemester i september och vi tänker oss Grekland, Spanien eller Italien. Då vi de senaste åren endast åkt på storstadssemestrar (London, Berlin, Paris etc) har vi dålig koll på bra ställen att åka till när det kommer till just sol och bad. Vi är också lite rastlösa av oss så vi vill gärna bo någonstans där det är nära både till havet men också kultur och lite stadspuls (vi pratar inte bargator och skumpartyn utan kanske mer bra restauranger, shopping, trevliga pubar, arkitektur och mysiga gator att strosa runt på...) Vi är dock inte sugna på en större stad denna gång (Barcelona, Rom eller liknande) utan skulle vilja ha någonting mellan storstad och liten by..
Är det någon som har tips på vart vi ska åka?? Tacksam för alla tips :)
20 feb. 2017 22:07
Malaga kanske? Visserligen en större stad men ändå trevlig!

Sorrento i Italien är otroligt vackert men lite bökigt att ta sig till kanske. Men hittar ni ett bra flyg till Neapel är det bara ca 40 min tåg.

Östkusten i Italien är ju också fantastiskt fin, typ Rimini :)
Av Elly_
20 feb. 2017 23:34
Tack för era tips! :)
Dock lutar det åt Rhodos stad då jag hittat ett hotell som verkar väldigt trevligt och en kompis sa att staden är mysig. Är det någon av er som varit där?
24 feb. 2017 01:26
Citerat från Elly_:
Tack för era tips! :)
Dock lutar det åt Rhodos stad då jag hittat ett hotell som verkar väldigt trevligt och en kompis sa att staden är mysig. Är det någon av er som varit där?
Rethymnon, Kreta, Larnaca Cypern, Limassol, Cypern (vinfestival brukar vara där i September). Nämnda Palma, Las Palmas, GC är också en mycket trevlig stad med fin strand.