Solsemester med Ryanair

Av Yuphin
8 juni 2012 12:52
Visningar: 2462
Hej!
Om man skall åka på solsemester och flyga med Ryanair, vilka destinationer rekommenderar ni? Heslt vill man inte hamna på en flygplats allt för långt bort från destinationen. Hur är det med t.ex. Rhodos eller Mallorca?
Mvh/Rune
Av Sierra
8 juni 2012 14:06
Nyligen öppnade Ryanair trafik även till Paphos på västra delen av Cypern. Det kan vara ett alternativ. Paphos Internationella Airport ligger endast 14 km från beachresorterna söder om Paphos stad. Därifrån in till centrum är det 5 km.

Jag har varit på Cypern åtskilliga gånger, dock ej i Paphos-området, och nu finns en bra och billig möjlighet att även besöka öns västra sida med Ryans direktflyg från Stockholm/Skavsta.
Av Pelle77
9 juni 2012 00:13
Bra råd av Sierra som vanligt. Har spanat in fina poolvillor på vä Cypern så det låter lovande. På Rhodos landar Ryan på samma flygplats som alla andra plan.
Av Desires
10 juni 2012 16:39
AlgheroSardinien är också ett bra val, du landar nära staden, som ligger bara knappt 1 mil därifrån.
I staden finns en gammal mysig stadsdel, och en lång sandstrand som är väldigt välbesökt under juli-augusti.
Bästa strandbiten i Alghero är Maria Pia, som ligger längst ut från staden, mindre folk och bättre strand. Vi tog bussen dit ibland.
Alghero är inte det allra bästa på Sardinien, finns väldigt mycket annat att se och uppleva där, men Alghero kan vara bra att ha som bas, eller om man bara vill ha en billig och trevlig solsemester en vecka någonstans vid Medelhavet, då tycker jag staden är helt OK men undvik helst juli-augusti för då är det knökat med folk där.
Jag har skrivit om Sardinien här http://www.desires.se/#post36