Solsemester familj efter jul budget

6 apr. 2023 15:20
Visningar: 237
Något tips på ovan, hittar knappt några flyg med bra pris via momondo, vet inte om den sidan inte är så bra längre...

Vi är 2 vuxna och 2 barn

Krav/Önskemål:
Helst max 1 mellanlandning från Göteborg
Pris för flyg max runt 7000-8000 kr/person (utan väskor)
Helst inte superdyrt land att leva i
Ej fuktigt temp över 30 grader (Thailand etc går bort)

Exempel som funkar men inte supersugen på:
Miami kan jag ju hitta resor för så lågt pris som 4300 kr/person 25/12-8/1. Men Florida har vi gjort plus att det är ganska dyrt att leva i.
Kap Verde - gjort men passar annars in.
Dubai - Lockar inget speciellt.

Hade gärna testat Dominikanska, Seyschellerna, Mexico, Mauritius eller liknande men finns ju inga vettiga flygpriser - Känns konstigt att det kostar 4300 kr t.o.r. till Miami och sen 16.000 kr t.o.r. till Dominikanska.

Är jag för tidigt ute med att kolla?

Tips på andra länder?
Av Daquiri
6 apr. 2023 16:24
Sri Lanka och Borneo är trevligt.
När jag letar flyg söker jag också direkt hos flygbolag, inte enbart hos sökmotorer.
6 apr. 2023 17:36
Tack men tror både sri lanka och Borneo får ses som fuktiga och över 30 grader väl? Tror inte man kommer till Borneo med bara en mellanlandning från Göteborg heller…
Av Madegar
6 apr. 2023 17:37
Tror inte det är Momondo det är fel på. Min uppfattning är att flygpriserna har gått upp en del.

Kan Zanzibar vara något kanske?
6 apr. 2023 18:29
Tack men också rätt dyrt flyg , runt 11.000 kr per person…
Av Keja
6 apr. 2023 23:58 (redigerad)
Om du kan tänka dig muslimska länder så är Egypten, Jordanien, Iran och Marocko sevärda. Dubai likaså även om du valt bort det. Även Israel har mycket att visa upp.
Brasilien och varhelst i Karibien utom just Dominikanska.
Sydafrika är också att tänka på.
7 apr. 2023 07:46
Tack, kanske inte ska stänga dörren helt till Dubai då. Brasilien hade jag gärna åkt till men flygen verkar ligga upp mot 13-14 så också en bra bit över budget. Något tips i Karibien dit man kanske kan hitta flyg under 10 iallafall och med max en mellanlandning från Göteborg?
7 apr. 2023 08:30
Testa att söka på Flygresor.se, tycker man brukar få lite bättre träffar där jmf med Momondo. Upplever även att Qatar Airways har lägre flygpriser just nu än andra bolag så kolla deras hemsida också
Av Jonas73
7 apr. 2023 13:53
Kan Curaçao i Karibien vara intressant? Beroende på hur flexibla ni kan vara med hem- och avresedatum verkar KLM/ Airfrance ha flyg från drygt 7500 vid bokning direkt hos Airfrance.
7 apr. 2023 14:09
Det låter ju intressant men billigaste jag hittade via airfrance hemsida var ca 13.000 t.o.r - vilka datum hittade du för 7.500?
Av Jonas73
7 apr. 2023 15:21
Det skiljer ganska mycket i pris mellan olika dagar. Billigast verkar vara utresa 31 december med återresa den tisdag den 16 januari. Utresa den 26 och 28 december verkar också ligga under 10 000 beroende på hemresedag. Hur länge planerar ni vara borta?
Av Jonas73
7 apr. 2023 15:24
Nej fel av mig, det verkar tyvärr vara enkelpriser.
Av Keja
8 apr. 2023 01:05
Citerat från Kalles11:
Tack, kanske inte ska stänga dörren helt till Dubai då. Brasilien hade jag gärna åkt till men flygen verkar ligga upp mot 13-14 så också en bra bit över budget. Något tips i Karibien dit man kanske kan hitta flyg under 10 iallafall och med max en mellanlandning från Göteborg?
Kolla med Air France till Martinique eller Guadeloupe. Därifrån kan du ta båt till Dominica eller St Lucia. Beroende på datum kan det gå att komma undan med runt 10 000 till St Martin. KLM har haft för under 10 till Curacao. Brittisk Airways till Barbados. Flygstol med något charterbolag till Aruba, Cuba eller Mexiko.
10 apr. 2023 22:45
Jag betalade 9500 kr t/r Gbg-Cancun med KLM i januari. Det var bara en mellanlandning, men om man kan tänka sig två blir det såklart billigare. Jag tror att det kan vara billigare att flyga till Mexico City, men inte säker. Hur som helst tror jag vädret passar er där. Vi hade som högst 29 grader varmt, oftast lite lägre. Det är dessutom inte den där fuktiga värmen som i Asien utan mer torr och en del vindar som svalkar.
11 apr. 2023 16:12
Tack, Mexico känns riktigt intressant. Verkar finnas flyg för runt 8000 kr med British Airways, enda dryga är väl att man landar på Heathrow och sedan åker från Gatwick, och tvärtom på hemresan...
25 maj 2023 10:07
Oklart om ni reder er med en mellanlandning men vill verkligen rekommendera Puerto Rico, en skön mix mellan USA och karibien. Superfina stränder, framförallt på Vieques eller Culebra, fantastisk surf på västra sidan, tex i Sandy beach, åka på kanottur i en biolumnicent bay (det häftigaste jag någonsin gjort), besöka och utforska USAs enda tropiska regnskog El Yunque, strosa i den magiskt vackra gamla stadsdelen i San Juan. Finns massa härligt!
25 maj 2023 10:28
Okej, kan nog klara 2 mellanlandningar. hur är det prismässigt att leva i? Ungefär som Sverige eller dyrare/billigare?
25 maj 2023 10:36
O var bör man bo? Vi åker med 3 och 7 åring så tror inte det blir så mycket surfing. Mer strand/poolhäng, kanottur o se San Juan i så fall :-)