Söker sol och värme i månadskiftet april/maj...

24 jan. 2014 23:49
Visningar: 2971
Hej!

Har en semestervecka i månadsskiftet april/maj, och ev. tänkt besöka Rodos då. Vad säger ni som besökt ön många gånger, hur är vädret? Eller ska vi välja en annan ö/annat land? Vilket isf (av Medelhavs länderna)?

Tacksam för svar :)
Av Marilcj
25 jan. 2014 00:20
Svensk sommar kan de väl motsvara 😊 strax under 20 i vattnet, 23-25 i luften o m liten, liten risk för regn!
Har aldrig varit på Rhodos tidigare men ska dit nu i maj och har goda vänner som är där i maj o sept vart år.
Själv har jag varit på Kreta o Korfu i maj alla gånger för Grekland är så grönt o fint under den perioden innan solen bränt sönder.
Av Ansun
25 jan. 2014 10:19
Vi var till Rhodos i slutet på april för några år sedan. Vädret var som en lite kyligare svensk sommar. Vi gick i shorts och linne, men det var inte många gånger om jag solade i bikini för det var för kyligt. Att bada i havet var inte alls att tänka på. Jag skulle välja att åka någon annanstans...
Mitt förslag istället för Rhodos är Malta. Vet inte om det är varmare där än på Rhodos, men Malta ser väldigt vackert ut! Det finns med på min lista att åka till framöver :) Rhodos är inget ställe jag skulle välja att besöka igen.
Av Zahide
25 jan. 2014 12:47
Tror inte du behöver vara orolig över vädret vid den tidpunkten om du satsar på Cypern i stället.
25 jan. 2014 23:58
TACK allihopa för era svar. Vi har ännu inte beslutat vart vi åker, men det står mellan Rhodos och Turkiet. Cypern låter onekligen intressant, ska kolla in det också. Har varit ett par ggr till Grekland förut, men aldrig så här tidigt som i månadsskiftet april/maj. Minst 20 grader och sol, så är jag nöjd. :)

Om någon här ännu har tips/erfarenheter att dela med sig, så är jag tacksam för Era svar. :)
Av Gramoz
9 feb. 2014 02:45
Satsa på albanien , du kommer bli chookad. hög säkerhet. de vill slå ut greklands turism. och mycket billigare och ingen sur cypriot fast du betalar honom pengar för maten. Här är dom tacksamma för de har varit förtryckta och de är mycket sociala. Staden saranda är magnifik, jag hur rum så frågar de hur många sängar vill du ha? valutan är LEK du är kung och de mkt flexibla med att hjälpa till, respekterar kvinnan mkt så testa så ska du se, men landa i makedonien hyrbil 130 euro en vecka ink försäkring i hela balkan förutom slovenien.. hoppas jag get dig nån info fråga på annars