Söker reskompis som vill uppleva australien, nz och några delar av asien

12 maj 2014 00:41
Visningar: 260
Hej! Josefine 22 år och kommer från lilla Karlstad. Till hösten planerar jag att göra en resa där jag ska få uppleva och njuta av livet. Planen är att ta mig till Australien sedan Nya Zeeland för att avsluta med några läder i Asien (till exempel Bali, Fillipinerna eller liknande)

Drömmen vora att få en reskompis att dela dessa minnen och upplevelser kanske få en eller flera vänner för livet. Inget är spikat i varken datum eller resväg så jag är väldigt flexibel och öppen till förslag. Känner du eller ni er träffade och är sugna att hänga på så hör gärna av er antingen här (i tråden), via meddelanden eller via fb.

Tre ord som beskriver mig: träning, lätt (dvs kräver inte mycket, är flexibel och funkar med de flesta) och social.
Av Marika7
12 maj 2014 15:21
Hej Josefine! Jag har också planer på att åka till Australien och Nya Zeeland i höst. Söker en reskompis då alla mina vänner pluggar eller jobbar. Jag heter Marika, född 94a och bor i Köping. Skulle vara trevligt om vi kunde prata mer på FB. Är också intresserad av att uppleva Asien, främst Kina. :) vad är det för resa du tänker dig? Jobb eller bara resa och uppleva? Och hur länge?:) mina mål med resan är att lära mig surfa och dyka, simma med delfiner och uppleva så mycket som möjligt!
12 maj 2014 15:59
Jag hade väl tänkt mig att uppleva. Planen är att bara uppleva och njuta av livet. Innan jag börjar plugga nästa år. Har tänkt att börja i melbourne och arbeta mig uppåt och besöka nya zeeland innan jag över går till asien.
Av Caslin
12 maj 2014 18:31
Hej! Cassandra heter jag och blir 22år nu i sommar. Mina planer är också att ta mig ut i världen till hösten. Jag planerar att resa till Australien för att uppleva, lära mig surfa, lära känna nya människor och leva livet! Jag är också väldigt flexibel och har inga spikade ställen jag vill till. Jag är positiv till det mesta och väldigt social!

Hör av dig :)
12 maj 2014 23:17
Vad roligt! När hade du tänkt att åka? :)
Av Caslin
13 maj 2014 10:20
Jag tänkte åka nångång i sep/okt, beroende på hur det blir med jobb osv :) När har du tänkt ge dig av?
14 maj 2014 21:14
Hallå folket!

Denna resan låter väldigt intressant, har oxå haft en liten plan på att starta i melbourne i början av oktober o sen röra mig uppåt!

Vad har ni för ungefärlig budget?

Josefine, din beskrivning är väldigt lik min, så hör gärna av er om de finns nåt intresse! :)
Av Kenny85
16 maj 2014 13:14
Jag och en killkompis har bokat resa precis nu och den bär av i början av december.
Vi ska först till Australien sen Nya Zeeland, Thailand och avslutningsvis Bali. Låter ju som vi har rätt lika resmål väldigt snart och hade varit kul att prata mer :)
18 maj 2014 12:05
Hej! Sofia heter jag, är 20 år och bor i malmö. Jag hade tänkt göra typ exakt samma resa till hösten/vintern! börja i australien, sedan vidare till nya zeeland och sist lite asien. Hade varit så grymt skönt att komma iväg några månader och slippa kylan, uppleva saker, sola & bada, festa och skapa minnen för livet. Problemet är att ingen av mina vänner har tid eller pengar till att hänga med. Hör av dig josefine om du vill prata mer, eller om någon annan som ser detta är intresserad!
18 maj 2014 18:38
hej Sofia! Vad roligt vad roligt att höra. Jag försökte hitta dig på fb men det var fler med samma namn. jag hade tänkt att åka sep/okt hur ser dina planer ut? :)
19 maj 2014 15:49
Min tanke var att åka i nov/dec, men hade säkert kunnat åka lite tidigare. Jag ville helst bara att det skulle hinna bli lite varmare i sverige igen innan jag kommer hem haha!
Jag skulle vilja vara iväg i 3-4 månader men det är jag väldigt flexibel med, jag vill bara hinna uppleva så mycket som möjligt! Det jag tänkt mig är att börja i australien och resa runt lite längs östkusten (Sydney,byron bay, surfers paradise osv) sedan vidare till NZ och sist asien. Har inte tänkt så jättemycket längre än så, hur hade du tänkt dig ungefär? :)