Skriv på för Thailand!

Av Micke75
8 aug. 2009 11:16
Visningar: 1111
Vet att Thailand är det land som är mest diskuterat här på RG.
Både av folk som älskar och hatar det, men hur många är det som varit där!
Har ni lust att bara skriva ten liten notis som: "jag har varit där!", eller "jag med" eller liknande.
Skulle vara kul att se hur många inlägg den här tråden får och se vilka medlemmar som varit där!
Och kanske om det uppgår till en viss siffra så kan man ju utmana RG på att skapa en egen Thailanddel här, som är efterfrågat av båda leden!

Micke
Av Fdr
8 aug. 2009 11:38
Been There Done That

28/11 åker ja tebax

FDR
Av Bibby
8 aug. 2009 11:49
Citerat från fdr:
Been There Done That

28/11 åker ja tebax

FDR
"That"???? Hmmmmm...... ;-)
Av Btw_
8 aug. 2009 12:48
Jag har varit där.
Av Energi
8 aug. 2009 12:59
Har aldrig varit där, men bokat. Så snart så
Av Modano
8 aug. 2009 15:03
jag har oxå varit där
Av Thorgu
8 aug. 2009 15:10
Micke75
Det finns en funktion i RG som kallas "Medlemmar som besökt Thailand". Det är bara att räkna vilka medlemmar som varit där. Jag har varit där.
Av Finnbo
8 aug. 2009 15:53
har varit dit ett antal gånger
Av Mpc
8 aug. 2009 16:04
Citerat från thorgu:
Micke75
Det finns en funktion i RG som kallas "Medlemmar som besökt Thailand". Det är bara att räkna vilka medlemmar som varit där. Jag har varit där.
så rätt så fins ingen anledning att skrive mer
Av Fdr
8 aug. 2009 17:39
Citerat från bibby:
Citerat från fdr:
Been There Done That

28/11 åker ja tebax

FDR
"That"???? Hmmmmm...... ;-)
gjorde bara THAT med sambon :D

FDR
8 aug. 2009 17:51
Jag har åxå varit där och åker tillbaka i februari
Av Gottis
8 aug. 2009 18:34
Har varit där och åker gärna dit igen!
Av Bengtar
8 aug. 2009 20:06 (redigerad)
Citerat från thorgu:
Micke75
Det finns en funktion i RG som kallas "Medlemmar som besökt Thailand". Det är bara att räkna vilka medlemmar som varit där. Jag har varit där.
Den stora styrkan hos Reseguiden är spännvidden.
Alla resmål är välkomna här.
De flesta länderna i Europa har klart fler besökare av reseguidens medlemmar än vad Thailand har.
Specialsajter finns för de flesta resmål.

Ja, jag har varit.
Flera gånger.
Numera inte speciellt intressant för mig

Det känns mycket mer spännande med Vietnam, Kambodja, Malaysia,Laos, Indonesien etc. i den delen av världen.
Visst, jag kan tänka mig att återvända tillThailand.
Men, då måste man först släppa "fångarna loss".
8 aug. 2009 20:14
Har varit i Thailand med fru två ggr, östra delen.
Finns fortfarande mycket att upptäcka.
Ingemar
Av Silvana
8 aug. 2009 20:24
Bengtar!Håller med dig i det du skriver. Även om jag inte varit i Thailand, ett land som jag absolut inte hatar, vet jag ändå att det är ett vackert land, men precis som du menar jag att det finns andra intressanta länder att besöka i Asien och även i andra världsdelar. Jag tror inte som Micke 75 säger att folk hatar landet i sig men kanske man ogillar mycket annat som sker i det landet.
Av Fdp
8 aug. 2009 20:26
Jag har varit där, men söker av mig ännu ej besökta länder i fortsättningen.
Av Mjorumm
8 aug. 2009 20:30
Och jag har också varit där
Av Snurre
8 aug. 2009 21:17
har varit där 7 gånger åker28aug igen
Av Thorgu
8 aug. 2009 21:17
Hej Micke75
För att få ett snabbt svar på din fråga gör såhär:_
1. Välj "Resmål"
2. Välj "Asien"
3. Välj "Thailand"
4. Gå in på "Medlemmar som har besökt Thailand" och klicka på "visa flera"
5. Sedan är det bara att räkna hur många som besökt Thailand. Du ser även profilbilderna så du vet vem som besökt landet.
Kul om du kan redovisa ditt resultat i slutet på tråden.

Hälsningar Thorbjörn
Av Fdr
8 aug. 2009 21:58 (redigerad)
Citerat från thorgu:
Hej Micke75
För att få ett snabbt svar på din fråga gör såhär:_
1. Välj "Resmål"
2. Välj "Asien"
3. Välj "Thailand"
4. Gå in på "Medlemmar som har besökt Thailand" och klicka på "visa flera"
5. Sedan är det bara att räkna hur många som besökt Thailand. Du ser även profilbilderna så du vet vem som besökt landet.
Kul om du kan redovisa ditt resultat i slutet på tråden.

Hälsningar Thorbjörn
Fick det till 399. I EFTERHAND FRAMGICK DET JU ATT DET VAR 399 SIDOR MED MEDLEMMAR SOM VART DÄR *ahahhahaha*

Kände att jag hade lite adhd o va tvungen o kolla.

FDR
Av Micke75
8 aug. 2009 22:05
Citerat från thorgu:
Hej Micke75
För att få ett snabbt svar på din fråga gör såhär:_
1. Välj "Resmål"
2. Välj "Asien"
3. Välj "Thailand"
4. Gå in på "Medlemmar som har besökt Thailand" och klicka på "visa flera"
5. Sedan är det bara att räkna hur många som besökt Thailand. Du ser även profilbilderna så du vet vem som besökt landet.
Kul om du kan redovisa ditt resultat i slutet på tråden.

Hälsningar Thorbjörn
Hej Thorbjörn.
Jodå jag vet att det går att söka så, och jag räknade faktiskt ut det lite snabbt.
9571 medlemmar om jag räknade rätt, säger en del faktiskt...
Tanken med tråden var bara en kul grej för att se hur lång den blir, och som jag skrev så kanske RG skulle överväga att ha en "Thailandshörna". Jag själv har varit i Thailand 6 ggr. tror jag och kan verkligen rekommendera folk att resa dit för det är verkligen ett bra land att resa i. Själv är nog mina Thailandsdagar förbi på ett bra tag, nästa resemål är Indien : D

Micke
Av Raselma
9 aug. 2009 13:38
Åker dit för 4e gången den 30aug
9 aug. 2009 15:25
Har varit där 2 ggr, nu senast mars-april i år och jag tänker INTE åka tillbaka i första taget. Då får det bli en superbillig charter till en liten oexploaterad 'öde' ö möjligen.....
Av Tjatta
9 aug. 2009 23:00
Yes, varit där, två gånger, både 2003 och 2004 (åkte då hem från Khao Lak sex dagar innan tsunamin) och tyckte sedan att vi borde besöka lite andra platsen av världen än Thailand. Vi har därefter rest till både Australien , Malaysia och Florida och andra länder inom Europa men längtan tillbaka har alltid funnits där. Så på självaste julafton i år bär det av igen - och hela familjen ser mycket framemot denna resa. Thailand går inte att jämföra med några andra länder - man vill liksom bara resa dit igen! Hela tiden.....
Av Tj
10 aug. 2009 00:15
Inte varit där.....
10 aug. 2009 10:02
Har varit där, kommer att forsätta resa dit.
10 aug. 2009 21:11
Har inte varit där. Inga som helst planer på att besöka Thailand heller. Går väl lite mot strömmen.....
10 aug. 2009 21:19
Har inte varit där, planerar inte att åka dit.....

Ellismellis
Av Reh
10 aug. 2009 21:55
Har inte varit där, har heller inga direkta planer på att åka dit...
10 aug. 2009 22:27
Jag skriver som några före mej har gjort. Jag har inte varit där och jag tänker inte åka dit heller.

Gilla
Av Chrlju
11 aug. 2009 09:23
Har varit i Thailand ett antal gånger, från norr till söder. Tänker kombinera Thailand med Kambodja i januari.
Christer
Av Chilli
11 aug. 2009 09:39
Synd att inte somliga kan läsa vad tråden handlade om: hur många har VARIT i Thailand ,inte hur många har INTE eller SKA inte åka dit .Ni kan väl isåfall öppna en egen tråd .Micke 75 var intresserad av hur många som varit där.........
11 aug. 2009 17:10
Jag har varit där 3 ggr, redan bokat nästa resa dit och kommer antagligen åka dit ännu fler gånger!
Av Legusta
11 aug. 2009 20:28
Har varit där 3 ggr älskar landet, vattnet, kulturen, maten, nöjena, tandläkarna, alla spa.
Av Tubbe
12 aug. 2009 07:46 (redigerad)
3 gånger.

/ R
Av Homeros
12 aug. 2009 08:26
Citerat från chilli:
Synd att inte somliga kan läsa vad tråden handlade om: hur många har VARIT i Thailand ,inte hur många har INTE eller SKA inte åka dit .Ni kan väl isåfall öppna en egen tråd .Micke 75 var intresserad av hur många som varit där.....
Ja fasen vad jobbigt det måste bli nu för Micke75 när det helt plötsligt blandar sig i folk som INTE varit där..Hur ska han kunna hålla isär de två grupperna? Kom igen, så mycket kan det väl inte göra att de som inte varit i Thailand skriver det...

Förlåt mig nu chilli men jag har faktiskt inte heller varit där...Ska inte dit heller..
12 aug. 2009 08:28
Har också varit i underbara Thailand.
Satt på planet medan Tsunamin var 2004 (hade bokat om resan).
Sedan åkte vi tillbaka både 2005 och 2006, stannade ca 3-4 veckor varje gång och det behövs...
Längtar tills vi skall dit igen :-) Funderar lite på april 2010 under Songkran.
Har alltid velat fira det Thailändska nyåret :-) Och jag längtar sååååå mycket efter Thailand. Inget är desamma.
12 aug. 2009 09:58
Varit där 3ggr älskar landet men dock även blivit lite besviken på den explosionsartade turism det dock blivit.. men kan ändå rekommendera fast man ska hålla sig undan dom värsta turiststråken..
Av Ronnyk
12 aug. 2009 10:07
Var i Thailand för åttonde gången nu i Vintras, min första resa gjorde jag -93. // Ronny
Av Trea
12 aug. 2009 10:42
Ja, visst, men en gång räcker... Det finns ju så många fina länder!
12 aug. 2009 11:07
Har INTE varit där. Och är nog den enda i hela sverige som hellre åker någon annan stans verkar det som.

Är skittrött på att alla inlägg jämt handlar om Thailand och är den förste att skriva under för ett eget Thailandsforum så jag kan få möjligehet att läsa om andra resmål utan att behöva scrolla förbi alla thailandsfrågor typ " Är trött på Thailand utan att ens ha varit där.

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SKAPA EGEN THAILANDSDEL!
Citerat från micke75:
Vet att Thailand är det land som är mest diskuterat här på RG.
Både av folk som älskar och hatar det, men hur många är det som varit där!
Har ni lust att bara skriva ten liten notis som: "jag har varit där!", eller "jag med" eller liknande.
Skulle vara kul att se hur många inlägg den här tråden får och se vilka medlemmar som varit där!
Och kanske om det uppgår till en viss siffra så kan man ju utmana RG på att skapa en egen Thailanddel här, som är efterfrågat av båda leden!

Micke
Av Mmea
12 aug. 2009 11:46
Har varit på tre underbara Thailandsvistelser. Har dock inga planer på att resa tillbaka - i alla fall inte inom den närmaste framtiden. Främsta anledningen är att tid och pengar inte räcker till för alla resor jag vill göra.

Har i och för sig ingenting emot en egen Thailandsdel. Ser dock vissa problem med det. Det blir mer att adminstrera för Reseguiden. Tror också att det kan uppstå en viss "borderlineproblematik".

Personligen stör Thailandstrådarna inte mig. Ser jag att det handlar om T struntar jag i att läsa om jag inte av rubriken tror mig ha intressant info att lämna eller hämta. Vill därför uppmana alla till att tänka på rubriksättning och "kategorisering"!
12 aug. 2009 14:22
1982 var jag där, första och sista? gången
Av Rosiean
12 aug. 2009 16:25
Mitt favoritland!!!
Har varit 12 gånger!
Senast i maj-juni 09

Människorna, kulturen, maten, massagen, klimatet, Bangkok och givetvis dykningen.
Kan bara sammanfattas: Fantastiskt avslappnande och härligt :)

Kul ide med tråden.
Kanske blir det en speciell Thailandssida.

Rosiean
13 aug. 2009 10:44
Citerat från rosiean:

Kul ide med tråden.
Kanske blir det en speciell Thailandssida.

Ja tänk om det vore så bra
Av Pelle77
13 aug. 2009 10:44
Har varit i Thailand 8 gånger. Nr 9 blir i Januari 2010! ;)
13 aug. 2009 10:44
Citerat från rosiean:

Kul ide med tråden.
Kanske blir det en speciell Thailandssida.

Ja tänk om det vore så bra
Av Ulleb
13 aug. 2009 22:08 (redigerad)
Har varit där o vill dit igen o igen o igen =)
Av Tubbe
13 aug. 2009 22:22
Citerat från kustaffe:
Citerat från rosiean:

Kul ide med tråden.
Kanske blir det en speciell Thailandssida.

Ja tänk om det vore så bra
Citerat från kustaffe:
Citerat från rosiean:

Kul ide med tråden.
Kanske blir det en speciell Thailandssida.

Ja tänk om det vore så bra
Ja vi förstår vad du menar :O)

/ Tubbe
Av Sofieja
14 aug. 2009 10:38
Inbokad resa till februari 2010
Av Cickie
14 aug. 2009 10:52
Har varit i Thailand 6 gånger, bott på olika ställen varje gång för att kunna jämföra. Koh Chang hittills bäst.
Av Hannahl
14 aug. 2009 14:02
Jag har varit där 3 ggr på på 5år, blir säkert fler
14 aug. 2009 15:45
Been there, done that country, never going back!
14 aug. 2009 16:38
Jag har varit där och åker snart igen.
Av Candy
14 aug. 2009 21:23
Varit 2 ggr och bokat ny resa i mars jippiiiiii I love Thailand!!!
14 aug. 2009 21:55
Har varit i Thailand sju gånger och hoppas komma dit i vinter 2010 igen.
14 aug. 2009 23:55
Har varit i det skitlandet 6 ggr ...har verkligen försökt att trivas men nej....kommer inte att återväda.
16 aug. 2009 10:24
Jag har också och ska åka snart igen!
16 aug. 2009 12:35
Citerat från sillidill:
Har varit i det skitlandet 6 ggr ...har verkligen försökt att trivas men nej....kommer inte att återväda.
Kommer inte att återvända???? Varför har du då gjort det redan 6 gånger????
Borde du inte gett upp efter andra försöket?

Jag har varit på Cypern en gång och det blev min sista, inte skulle jag slösa pengar på ett åka dit om och om igen...

Hälsn. Ellismellis
Av Aik
16 aug. 2009 14:57
Har varit där en gång, åker gärna dit igen:)
16 aug. 2009 15:26
Citerat från micke75:
Vet att Thailand är det land som är mest diskuterat här på RG.
Både av folk som älskar och hatar det, men hur många är det som varit där!
Har ni lust att bara skriva ten liten notis som: "jag har varit där!", eller "jag med" eller liknande.
Skulle vara kul att se hur många inlägg den här tråden får och se vilka medlemmar som varit där!
Och kanske om det uppgår till en viss siffra så kan man ju utmana RG på att skapa en egen Thailanddel här, som är efterfrågat av båda leden!

Micke
Sawadee kaa

Har varit där 8 gånger och kommer att åka dit i mars 2010 igen, har verkligen sett mycket o mer ska det bli! Har 2 barn som helst av allt skulle vilja flytta dit!

Jenny
Av Elgona
16 aug. 2009 16:00
jag har inte varit där,lockar mej inte..men jag är ditbjuden av goda vänner .
maria
26 aug. 2009 22:22
Jag var där 2008 för första gången, vi reste runt på öarna. Vi tyckte de var underbart. Vi ska åka feb/mars igen men då blir det vietnamn också. // Tina
27 aug. 2009 09:53
yes...
2005
2007
2008-2009 (dec-jan)
och igen......2009-2010 (dec-jan)
och igen...???

Tycker det är trist att medlemmar "ger sig på" de som vill prata/fråga om Thailand...(fick själv ett rätt tyket svar när jag ställde en fråga förra året...)
Vi har väl en frihet att få tycka vad vi vill...om jag inte håller med någon..behöver jag ju inte slänga skit på den bara för det..

Det är ju det som är grejen att få resa dit du själv vill..få tycka vad du vill..

kram
27 aug. 2009 12:49
3:e resan på g... 25 dec åker vi!
Av Silvana
27 aug. 2009 19:01
Snälla Micke75, förlåt om jag inte förstår vad du är ute efter med denna tråden. Som många påpekat kan du ändå få reda på hur många som varit i Thailand. Kanske även vi som älskar Italien, Spanien, Frankrike,Grekland, Storbritannien, USA etc skall önska en egen sida, för nog är det fler som varit i de länderna och återvänder år efter år. Det hela är lite barnsligt tycker jag, de som vill skriva om Thailand kan väl göra det, vi andra behöver ju inte läsa det. Alla läser väl om det de är intresserade av. / MVH Silvana
27 aug. 2009 19:05
Varit där två ggr. Har inget bokat, men, vill väldigt gärna dit igen, Östra sidan för mig och min familj.
Finns otroligt mycket outforskat för den som är intresserad.
Av Annans
27 aug. 2009 19:09
två gånger, det räcker, finns andra ställen att kika på.
Av Tubbe
27 aug. 2009 23:39
Citerat från silvana:
Snälla Micke75, förlåt om jag inte förstår vad du är ute efter med denna tråden. Som många påpekat kan du ändå få reda på hur många som varit i Thailand. Kanske även vi som älskar Italien, Spanien, Frankrike,Grekland, Storbritannien, USA etc skall önska en egen sida, för nog är det fler som varit i de länderna och återvänder år efter år. Det hela är lite barnsligt tycker jag, de som vill skriva om Thailand kan väl göra det, vi andra behöver ju inte läsa det. Alla läser väl om det de är intresserade av. / MVH Silvana
Hej Silvan

Kan inte hålla med dig. Klart att vi ska ha en egen "Thailandsida" vore jätte bra för R.G
Finns många exempel på när Thailand figurerar så ska det och klagas och gnällas................som du gjorde nu .....................eller kanske inte.

Men jag tänker så här, men jag kan ha fel ;O))
Ditt inlägg skulle mycket väll kunna tolkas ett felaktigt sätt.
Då tänker jag närmast på att …….

1, Huvud frågan ( om Du har varit i Thailand) svarar Du inte på.
2, Du skriver, (del av citat) vi andra behöver inte läsa det, men Du läste det, och svarade.
3, Frågan är väldigt personligt, den kan skickas direkt till Micke

Nu är Du en mogen och klok kvinna, och inte ute för att gnälla……….OCH JUST DÄRFÖR vore det bra med en egen Thailand sida, eftersom det lätt blir MISSFÖRSTÅND
Om 3-4 år så kanske det är Spanien som är i Fokus…………och ingen vore gladare än jag.

601 vissningar och 75 inlägg, bra jobbat Micke

/ Tubbe i all välmening
Av Thorgu
28 aug. 2009 00:37
Du Tubbe. Om du går in på Resealbum, Diskutera, Bilder, Filmer eller Tips, går det bra att selektera per land. För dessa funktioner kan du redan nu selektera så du t.ex får en egen slags Thailandsida. När det gäller Bloggar, är det nog inte praktiskt att selektera per land. Här omhandlas mycket som inte är fixerat till ett bestämt land. Kommentarer är i regel kopplade till någon av de andra rubrikerna i Forumet och blir sålunda automatiskt sorterade per land. Då återstår endast rubriken Bloggar som inte kan selekteras per land. Räcker det inte med de möjligheter till selektering som redan finns? Eller vill du att Bloggar också ska selekteras per land?
Av Silvana
28 aug. 2009 08:02
Citerat från tubbe:
Citerat från silvana:
Snälla Micke75, förlåt om jag inte förstår vad du är ute efter med denna tråden. Som många påpekat kan du ändå få reda på hur många som varit i Thailand. Kanske även vi som älskar Italien, Spanien, Frankrike,Grekland, Storbritannien, USA etc skall önska en egen sida, för nog är det fler som varit i de länderna och återvänder år efter år. Det hela är lite barnsligt tycker jag, de som vill skriva om Thailand kan väl göra det, vi andra behöver ju inte läsa det. Alla läser väl om det de är intresserade av. / MVH Silvana
Hej Silvan

Kan inte hålla med dig. Klart att vi ska ha en egen "Thailandsida" vore jätte bra för R.G
Finns många exempel på när Thailand figurerar så ska det och klagas och gnällas................som du gjorde nu .....................eller kanske inte.

Men jag tänker så här, men jag kan ha fel ;O))
Ditt inlägg skulle mycket väll kunna tolkas ett felaktigt sätt.
Då tänker jag närmast på att …….

1, Huvud frågan ( om Du har varit i Thailand) svarar Du inte på.
2, Du skriver, (del av citat) vi andra behöver inte läsa det, men Du läste det, och svarade.
3, Frågan är väldigt personligt, den kan skickas direkt till Micke

Nu är Du en mogen och klok kvinna, och inte ute för att gnälla……….OCH JUST DÄRFÖR vore det bra med en egen Thailand sida, eftersom det lätt blir MISSFÖRSTÅND
Om 3-4 år så kanske det är Spanien som är i Fokus…………och ingen vore gladare än jag.

601 vissningar och 75 inlägg, bra jobbat Micke

/ Tubbe i all välmening
HEJ Tubbe!
Fråga 1. Har inte varit i Thailand och det är inget som intresserar mig heller men jag förstår varför många, speciellt män, lovordar Thailand så, med detta absolut ingen skugga kastad på RG:s medlemmar som jag uppriktigt tror åker dit för vacker natur, bad, sol och god mat etc.
Fråga 2. Jag läser inga inlägg om frågor om olika badstränder, boende och annat i Thailand men detta inlägg handlade ju inte riktigt om det.
Fåga 3.Nej, det var inget gnäll, bara en undran om meningen med sidan för du och Micke och andra menar väl inte allvar om en egen? Thailanddel på RG?. Då kan det bli många olika sidor här, för som sagt det finns många, många länder som är populärare och haft mer besökare än Thailand.Till sist ursäkta att jag gjorde ett så fatalt misstag som inte skickade frågan direkt till Micke75.

Önskar alla Thailandsresenärer en skön vintersemester! MVH/Silvana
28 aug. 2009 09:13
Problemet är väl inte att man kan välja vilket land man vill kolla specifikt utan att man inte kan välja vilka man inte vill få upp.
28 aug. 2009 09:32
Jag har också varit där. Första gången 1991 i tre månader. Skulle bagpacka i fler länder men blev kvar i Thailand. Det var ju så bra där... Var högst upp i norr och längst ner i söder. Reste tillbaka nästa gång med våra tre barn. Det var 2002 om jag inte minns fel. Tala om exploatering... Vi kände inte igen oss och blev jättebesvikna. Besvikelsen la sig så småningom och vi upptäckte nya områden. Det finns ju mycket att se i Thailand. Perfekt att resa med barn eftersom alla (nästan) är vänliga.Har varit där ett par gånger till.
Hälsningar Rosemarie
Av Brokke
28 aug. 2009 11:11
Varit där, åker igen!
Av Digger
28 aug. 2009 17:30
Har varit där ! Återvänder 19 jan 2010.
Av Bengtar
28 aug. 2009 18:26
Enligt vad medlemmar har angett har ungefär 9000 varit där.
Hittills under tre veckor har 60 svarat positivt . ett antal negativt. Några mer än en gång.
Om du Micke75 avsåg att alla som angett att de varit där hade svarat i tråden hade forumet brakat samman.
Med nuvarande tempo 20 positiva svar/vecka kommer det att ta nio år att samla in alla medlemmars ja.
Skulle du föreslagit Norge skulle det ta sjutton år med motsvarande tempo att få in motsvarande antal ja.

Kanske en Norgedel vore nåt.
Problemet är ju då att det inte ställs många frågor om Norge.

Låt det pågå en, eller ytterligare en månad, stäng sedan ner tråden och redovisa vad du kommit till för slutsats.
Av Micke75
28 aug. 2009 19:54
Det är vad jag också tänkt bengtar, om det nu är så att vartannan eller tredje fråga är om Thailand så kanske det skulle vara bra att ha en egen del om bara det resemålet. Kanske borde omformulera tråden eller skapa en med en fråga om en egen Thailandsdel.

Micke
Av Bengtar
28 aug. 2009 20:32
Micke.
Nu tror jag att jag förstår din ide.
Som jag ser det i min fantasi skulle det kanske behövas en omformering av hela forumet.
Kanske ett antal kreativa medlemmar skulle sätta sig och gnugga geniknölarna en stund, för att ge förslag till något verkligt bra.
Och sedan ge sin syn till en öppen fråga i forumet?
Som en vital förnyelse av nåt som stelnat till en smula?
?
Av Murrla
29 aug. 2009 08:49
Ska snart dit för tredje gången
Av Marilcj
29 aug. 2009 13:35
Varit där och åker för 5e gången nu i dec!
Av Katitzi
29 aug. 2009 15:16
Har varit där 2007 och 2009. Besökta ställen: Kata, Karon, Patong, Khao Lak ,Phi-Phi, Krabi. Visst behövs det en särskild Thailandssida! Det har jag sett frågor och önskemål om på andra resesidor tex Kalimera.

Katitzi
1 sep. 2009 13:17
Har varit där säkert 15 ggr mellan 1989-2004, kan inte påstå att jag längtar tillbaka. Jorden består av många fantastiska platser =)
1 sep. 2009 13:35
Har inte varit där ännu, åker dit under hösten med min familj. Alla tips är välkommna
Av Karten
2 sep. 2009 07:02
Hej, har varit där 12 ggr sedan -92 och nu senast i feb på Kho Phayam som faktiskt påminde om Kho Lanta -92.
Så än finns det hopp om att komma till lite mer orörda ställen men det tar på utbudet.

//joakim
Av Joakimn
2 sep. 2009 07:34
11gånger sen -84 varav 3gånger sen massturismen inleddes sept 91.
Sep 91 öppnades flygplatsen för Koh samui och då inledde charterbolagen reser till Samui och puket.
5 år senare var packpackersparadiset ombyggt och tog karaktären Svenskarnas Majorka eller kanarieöarna del2
Vilket inte bara är fel men väldigt annorlunda.

Thailand är förbi och övriga världen väntar på de som vågar/ Kim-san
Av Karten
2 sep. 2009 12:43
Citerat från joakimn:
11gånger sen -84 varav 3gånger sen massturismen inleddes sept 91.
Sep 91 öppnades flygplatsen för Koh samui och då inledde charterbolagen reser till Samui och puket.
5 år senare var packpackersparadiset ombyggt och tog karaktären Svenskarnas Majorka eller kanarieöarna del2
Vilket inte bara är fel men väldigt annorlunda.

Thailand är förbi och övriga världen väntar på de som vågar/ Kim-san
Ja det finns väl i princip inga resmål som inte förändras map levnadsstandard, osv och framförallt så är det ju vi sjäva som driver det åt det hållet.
Men visst finns det fortfarande resmål i Thailand som håller början av -90 tals standard. Dvs det finns fortfarande bungalows med toa hål i golvet......... och madrass på golvet och begränsat med el.

//js
Av Loho
3 sep. 2009 12:09
Har varit där!
Av Camino
3 sep. 2009 17:32
Har varit där! ljuvligt, finns alltid i mitt hjärta!
Av Thai
6 sep. 2009 20:32
hej...har varit där flera gånger!!!...var där nu i en månad,kom hem fem dagar sen..vill tillbaka!!!...
vill åka dit nu i april då det är vattenfistivalen grymt kul då....
Av Tubbe
8 sep. 2009 00:18
Då var det dax igen,åker i november till LOS
/ Tubbe