Skidor i vinter, alperna eller svenska fjällen

Av He1ene
11 sep. 2016 16:50
Visningar: 378
Jag söker reskompis till alperna eller svenska fjällen i vinter. Eventuellt över jul/nyår, annars gärna i januari/februari.
12 sep. 2016 11:30
Skulle vara intresserad av både alperna och svenska fjällen , dock efter jul men gärna över nyår.
Skriv gärna till mig om du vill !
Av Chanet
15 sep. 2016 20:06
Hej! Jag vill alltid åka skidor. Gärna en tur till alperna i början av året. Öppen för förslag!
Av He1ene
23 sep. 2016 13:43
Citerat från Chanet:
Hej! Jag vill alltid åka skidor. Gärna en tur till alperna i början av året. Öppen för förslag!
Kul! Jag har inte varit i alperna sen barnsben, så om du har koll/förslag på lämpliga ställen så får du gärna tipsa. Sen kan jag kolla boende. Jag brukar bo med airbnb, så det kollar jag gärna om det finns något lämpligt dit vi vill åka.
Av Chanet
27 sep. 2016 20:43
Hej Helen! Kul! Jag kollar ju inte här varje dag så förlåt sent svar. Jag är inte SÅ kinkig men gillar och Italien, har besökt några ställen. Har haft väldigt roligt i Verbier ett par ggr. Beror på vad man tycker om. Jag var i Cervinia förra året. Fantastisk skidåkning men byn är så väldigt trist och stillsam. Hände liksom ingenting. Lite kul om det finns något trevligt ställe att hänga på någon kväll när man har ork och lust.

Jag har bokat paket ibland. Ibland bokat själv. Har hyrt lägenhet via interhome ett par ggra. Men, jag är ganska öppen. Mars tycker jag börjar kännas för sent på året. Vintrarna blir mildare och mildare så februari kanske vore bäst.

Jag har inte tänkt på något speciellt ställe men kan titta runt lite och se om jag kan hitta något som verkar intressant. Kan ju också vara kul att prova en ny plats.

Fundera på vad du vill. Du kan nå mig enklare på (Logga in för att se e-postadress) Kommer vi överens via mail kanske vi kan ses på en kopp kaffe på stan.

hälsn.
Jeanette
Av Dasola
11 okt. 2016 13:00
Hej hej, jag är väldigt intresserad av en veckas snowboard semester till alperna. För mig skulle det vara bästa att åka typ vecka 5 , aså efter 26e januari 2017. Är öppen för alla förslag på länder, bara det är någorlunda högt , billigt och bra afterski. Det är lättast att hitta boende när man är fler än en person iallafall. Hör av er! !!
Av Dasola
11 okt. 2016 13:17
Kan också tillägga att jag har varit i Bad Gastein och Chamrousse. Bad Gastein var väldigt bra, långa fina backar och väldigt stort område, perfekt afterski. Den resan har vi haft tur och bokat i via Groupon med Lion alpin som atangör för bara 4000 kr med enkelt boende,liftkort, flyg och helpension. Det var otroligt billigt. Något sånt lyckas jag tyvärr inte hitta nu. Chamrousse var det snowtrex som researangör då kostade det kring 3000 kr för flyg boende och liftkort. Men då var vi 5 personer också. Chamrousse var mycket mindre, inte så mycket afterski men ändå ok. Dock var det för varmt där i början på januari.
Det var lite om mina erfarenheter.
17 okt. 2016 20:41
jag är på! ställe spelar ingen roll. januari passar iaf bäst.
26 okt. 2016 22:50
Hej! Älskar o åka skidor ! Har aldrig vart i alperna men hänger gärna Med!
Sverige eller Norge funkar med!
Mvh jeanette
Av Chanet
2 nov. 2016 20:27
Loppan,
Maila mig om du fortf. är intresserad.
hälsningar
Jeanette
(Logga in för att se e-postadress)
3 nov. 2016 13:04
Citerat från He1ene:
Jag söker reskompis till alperna eller svenska fjällen i vinter. Eventuellt över jul/nyår, annars gärna i januari/februari.
Har precis bokat resa med UCPA; vecka 2, Chamonix, Frankrike.

Flyg (CPH) samt transfer, boende, ALL mat, utrustning samt liftkort ingår!

Pris 6525dk

JOINA! :) :) :)
3 nov. 2016 13:05
Citerat från Solresaren:
Skulle vara intresserad av både alperna och svenska fjällen , dock efter jul men gärna över nyår.
Skriv gärna till mig om du vill !
Har precis bokat resa med UCPA; vecka 2, Chamonix, Frankrike.

Flyg (CPH) samt transfer, boende, ALL mat, utrustning samt liftkort ingår!

Pris 6525dk

JOINA! :) :) :)
3 nov. 2016 13:05
Citerat från Chanet:
Hej! Jag vill alltid åka skidor. Gärna en tur till alperna i början av året. Öppen för förslag!
Har precis bokat resa med UCPA; vecka 2, Chamonix, Frankrike.

Flyg (CPH) samt transfer, boende, ALL mat, utrustning samt liftkort ingår!

Pris 6525dk

JOINA! :) :) :)
3 nov. 2016 13:06
Citerat från Chanet:
Hej Helen! Kul! Jag kollar ju inte här varje dag så förlåt sent svar. Jag är inte SÅ kinkig men gillar och Italien, har besökt några ställen. Har haft väldigt roligt i Verbier ett par ggr. Beror på vad man tycker om. Jag var i Cervinia förra året. Fantastisk skidåkning men byn är så väldigt trist och stillsam. Hände liksom ingenting. Lite kul om det finns något trevligt ställe att hänga på någon kväll när man har ork och lust.

Jag har bokat paket ibland. Ibland bokat själv. Har hyrt lägenhet via interhome ett par ggra. Men, jag är ganska öppen. Mars tycker jag börjar kännas för sent på året. Vintrarna blir mildare och mildare så februari kanske vore bäst.

Jag har inte tänkt på något speciellt ställe men kan titta runt lite och se om jag kan hitta något som verkar intressant. Kan ju också vara kul att prova en ny plats.

Fundera på vad du vill. Du kan nå mig enklare på (Logga in för att se e-postadress) Kommer vi överens via mail kanske vi kan ses på en kopp kaffe på stan.

hälsn.
Jeanette
Har precis bokat resa med UCPA; vecka 2, Chamonix, Frankrike.

Flyg (CPH) samt transfer, boende, ALL mat, utrustning samt liftkort ingår!

Pris 6525dk

JOINA! :) :) :)
3 nov. 2016 13:08
Citerat från Dasola:
Kan också tillägga att jag har varit i Bad Gastein och Chamrousse. Bad Gastein var väldigt bra, långa fina backar och väldigt stort område, perfekt afterski. Den resan har vi haft tur och bokat i via Groupon med Lion alpin som atangör för bara 4000 kr med enkelt boende,liftkort, flyg och helpension. Det var otroligt billigt. Något sånt lyckas jag tyvärr inte hitta nu. Chamrousse var det snowtrex som researangör då kostade det kring 3000 kr för flyg boende och liftkort. Men då var vi 5 personer också. Chamrousse var mycket mindre, inte så mycket afterski men ändå ok. Dock var det för varmt där i början på januari.
Det var lite om mina erfarenheter.
Hur många dagar för 4000?
3 nov. 2016 13:09
Citerat från Petrawinberg:
jag är på! ställe spelar ingen roll. januari passar iaf bäst.
Har precis bokat resa med UCPA; vecka 2, Chamonix, Frankrike.

Flyg (CPH) samt transfer, boende, ALL mat, utrustning samt liftkort ingår!

Pris 6525dk

JOINA! :) :) :)
3 nov. 2016 13:10
Citerat från Loppan39:
Hej! Älskar o åka skidor ! Har aldrig vart i alperna men hänger gärna Med!
Sverige eller Norge funkar med!
Mvh jeanette
Har precis bokat resa med UCPA; vecka 2, Chamonix, Frankrike.

Flyg (CPH) samt transfer, boende, ALL mat, utrustning samt liftkort ingår!

Pris 6525dk

JOINA! :) :) :)

Niclas Sundén på facebook
15 nov. 2016 07:29
Åkt med UCPA ett par gånger. Kika dem! De har skidresor till franska alperna. Dock som ovan bokat Chamonix, kändes det sådär, känns som det passar bättre en Off pist åkare:)