Skiathos hur är nattlivet

Av Adde83
11 maj 2014 18:57
Visningar: 4376
Tänkte höra hur nattlivet är i Skiathos ?
Prismässigt, Mat, öl och sprit ?
Tips på hotell. Helst centralt och ändå när till flygplatsen.

Någon som varit där och kanske har lite koll ?

Med vänlig hälsning Andreas
11 maj 2014 19:01
Jag tror nog att det är ett ganska hektiskt nattliv på Skiathos. När jag var på min dagliga morgonpromenad runt halv 8 (på morgonen) så var ungdomarna på väg hem ;)
12 maj 2014 11:40
Nattlivet är bra, inne i gamla hamnen finns flera barer som är mycket populära och vill man ha nattklubbar eller möjlighet att dansa så går man bara längs nya hamnen ett par minuter så finns det ett par ställen där. Juni till augusti är det mest "drag" när det gäller party men det går inte att jämföra med tex Kos stad eller LaganasZakynthos. Vilket jag bara tycker är en fördel. Bra nattliv utan att det blir "dräggigt" liksom :) En drink på "7 steps of rock n roll" är ett måste!

Prismässigt råder jag dig att utgå från att det är svenska priser, kanske något billigare. Skiathos är inte en av de billigaste öarna. Ät inne i själva staden och håll dig undan från hamnrestaurangerna om du vill komma ner något i pris. Tips på riktigt god och billig mat: en gyros på "No Name", amazing säger jag bara!

När det gäller boende. Tycker du ska bo inne i Skiathos stad eller i Megali Ammos. Jag brukar bo i Megali Ammos eftersom man då har tillgång till en helt ok strand samtidigt som det bara tar ca 10 minuter att promenera in till staden. Hotellen/lägenheterna i Skiathos stad och Megali Ammos nås med taxi eller buss från flygplatsen på 10-20 minuter ungefär.

Det bästa med Skiathos är att det är en liten ö med otroligt många fina stränder och bra busskommunikationer. Hoppa på bussen som trafikerar den enda vägen på ön, kliv av vid valfritt busstopp och du har flera bra stränder inom gångavstånd, garanterat! Koukounaries beach är den mest "kända" och har hamnat på många topplistor över grekiska stränder. Om ni åker högsäsong och är sugna på lite fart och fläkt ska ni absolut åka till Vromolimnos beach som har en mycket mer ungdomlig atmosfär.

Skiathos är utan tvekan en favorit hos mig, även om jag oftast åker lågsäsong ;) Lycka till!
Av Adde83
12 maj 2014 17:19
Super bra svar. Det tackar jag för :)