Sista minuten resa...

Av Elena39
5 apr. 2010 16:13
Visningar: 157
någon som är sugen på att ta en sista minuten resa
med mej nu i april eller maj?
Av Sanitaa
12 apr. 2010 12:34
jag är jätte sugen! spelar inte så stor roll vart.. bara det är varmt och inte så dyrt :)
Av Jacob88
13 apr. 2010 11:46
Kina låter intressant, gärna Hainan där det ska vara riktigt trevligt. Merida i Mexico ska vara ett av de bästa resmålen i Sydamerika. Det mesta i Västindien är väldigt dyrt, vilket speciellt gäller de finare öarna som Barbados och Aruba.

Om man äter en middag för två på en normal restaurang i Barbados så kan det kosta $100. De enklaste hotellen på Aruba brukar kosta cirka 1000 kr per dygn och mellanklasshotell kostar som billigast 1500 kr per dygn. Det negativa med Kina är att man behöver visum dit.

I Merida kan man bo på fyrstjärniga hotell för 300 kronor per dygn och femstjärniga hotell för 700 kr per dygn. En annan plats som jag har hört ska vara bland de absolut bästa resmålen i Sydamerika är Cuenca i Ecuador.

Jag såg att du nämnde Japan i en annan tråd och det är två japanska städer som är på första och andra plats bland världens dyraste städer för utlänningar. Tyvärr är det så att på vissa platser får man mycket mer för pengarna än på andra. Angående sista-minuten så verkar utbudet just nu väldigt dåligt från Stockholm i alla fall.