Singlar i Miami

10 jan. 2015 16:06
Visningar: 203
Vi är två tjejer på + 40 som ska resa till Miami i sommar och vill då ha tips på vad som finns att göra där? Vi vill gärna ha tips på klubbar att gå ut och dansa, restauranger, boende, shopping. Vi tänker att Miami kan vara nåt för oss singlar, men var hittar vi likasinnade?
Av Birgere
10 jan. 2015 16:27
Trots att det är lite off-season så är det nog Ocean Drive i Miami Beach (South Beach) och Key West som ni ska lägga er tid o boende.

Det finns några tusen inlägg om tips om dessa ställen här på forumet och klubbar o resturangtips är färskvara så kolla tex tripadvisor o yelp eller kolla tex 10best....

Ni kommer garanterat få en härlig tid och det kommer vara väldigt varmt!
26 juli 2015 21:26
Tack för ditt svar! Vi reser om 4 veckor och har bokat boende på south beach på ett fint hotell, har hittat mycket info men inte vilka klubbar man ska på i vår ålder? Vi är 45...
Av Birgere
27 juli 2015 00:30
Ni har ju prickat rätt so far på kartan.
Ang nattklubbar har jag inte en susning, men googla tex
Best night clubs in Miami (Miami beach)
Nightlife Miami (Miami beach)

Sådant är ju färskvara
7 aug. 2015 20:48
Jag hade hängt på Miami crawl. De står och säljer biljetter vid Ocean drive i höjd med 8e gatan. Kostar $85, men går att få ner till runt $50.

För detta får man en pubrunda med 25-40 personer inkl förfest med "lekar", sedan brukar det bli 2-3 barer och 2-3 nattklubbar där entre ingår samt välkomstdrink.

Ett bra sätt att lära känna lite folk och se lite olika ställen. Har varit på detta några gånger och det har alltid varit skitkul och jag är 45 år.