Shopping nära Fort Lauderdale

Av Babilla
19 aug. 2014 16:47
Visningar: 1070
Hej!

Jag och syrran åker till Fort Lauderdale en vecka i oktober. Kort om tid, men skönt att ändå komma iväg lite.

För att optimera tiden behöver vi shoppingtips innan vi åker. Jag har tidigare besökt NY och åkte då ut till Outlets utanför stan. Finns det fler än Sawgrass mill? Finns det kul och prisvärd shopping även i Ft. Lauderdale, själva centrum?

/ Camilla
Av Gevalia
19 aug. 2014 21:28
SWAP SHOP FLEA MARKET. Här finns det kul shopping.
Vill du ha något annorlunda med dig hem så kolla in Avis hemsida: http://www.airbrushhero.com/
Varför inte eventuella julklappar till någon du gillar eller till dig själv?
En stor t shirt fixade han på mindre än en halvtimme, med målning både på fram och baksida. Dina skor, resväskan eller naglarna. Han fixar allt!
24 aug. 2014 15:23
Ventura Mall men det är ingen outlet direkt. Lite finare butiker. Kan gå i många timmar och du hinner inte ens alla affärer.
24 aug. 2014 15:38
Citerat från Babilla:
Hej!

Jag och syrran åker till Fort Lauderdale en vecka i oktober. Kort om tid, men skönt att ändå komma iväg lite.

För att optimera tiden behöver vi shoppingtips innan vi åker. Jag har tidigare besökt NY och åkte då ut till Outlets utanför stan. Finns det fler än Sawgrass mill? Finns det kul och prisvärd shopping även i Ft. Lauderdale, själva centrum?

/ Camilla
Nämnda Sawgrass Mills är klart bäst och Swap Shop riktigt kul, speciellt en söndag när massor av privatpersoner kommer dit för att sälja.

Gissar att Lilyagnes menar Aventura Mall, inte outlet men störst av alla, inte lika fyndvänligt men ett enormt utbud.

I centrum skulle jag inte säga att det finns något speciellt i shoppingväg, lite butiker som i.o.f.s. kan vara kul. Därutöver finns otaliga mindre shoppingcentras runtom i området The Galleria är väl den som ligger mest centralt
Ft. Lauderdale är en ganska utspridd och mycket av det som refereras till i Ft. Lauderdale ligger inte alls där. (en minst sagt oregelbunden stadsgräns vilket man ser här http://www.maptechnica.com/us-city-boundary-map/city/Fort%20Lauderdale/state/FL/cityid/1224000 ) en vidsträckt stad med ett ganska litet "downtown").
24 aug. 2014 20:32
Helt rätt Aventura Mall heter det...