Shopping Florida

Av Ffion
11 mars 2010 00:03
Visningar: 8263
Hej! Planerar vår Floridaresa i påsk. Vi inleder med ett par dagar i Fort Lauderdale och funderar lite över lämplig shoppingmall för en halvdag med familjen. Har förståss hört talas om Sawgrass Mills, vilket ju verkar enormt, vet faktiskt inte om jag pallar...eller? Är det någon som känner till Florida City Mall påväg ner mot The Keys? Kanske kunde det vara något när vi ändå ska den vägen söderut?
Kan också passa på och fråga om någon vet något trevligt ställe att bo för en natt kring Islamorada (på väg mot Key West)?
Av Joru
11 mars 2010 05:40
Hej. Klart ni pallar med Sawgrass Mills :-) Det är ett måste. Men ni hinner inte se allt på en halv dag. Mängder av butiker. Värt ett besök.
Sen har ni The Galleria på 2414 East Sunrise Boulevard som är riktigt trevligt med.
Florida City Mall är helt OK. Brukar stanna till där på hemvägen från the Keys.
/Johan
11 mars 2010 20:33
Hej!
Sawgrass Mills är enormt stort, men billigare än på vanliga Malls. Om ni inte söker något speciellt, så kanske en vanlig Mall kan vara trevlig att strosa i. Det är ju även kul att gå på Wallmart. Sportkläder och -skor lönar sig att köpa i USA. Skickar med en karta över Sawgrass så kan ni planera er shopping och parkera bilen vid närmaste ingång för det ni vill kolla på. Lycka till och trevlig resa!

http://www.simon.com/mall/malldirectory.aspx?id=1262
Av Ffion
12 mars 2010 18:39
Tack för tips och karta! Får man utveckla frågan och fråga om affärer också? Kan kanske vara bra med några heta tips innan man åker till Sawgrass. Känner själv mest till GAP och Levi´s förståss. Var mer kan jag hitta bra "casual kläder", jeans, tröjor osv till mig och barnen? (Är inte så märkesfixerad, handlar bl a på Zara, H&M och sportaffärerna här hemma).
12 mars 2010 20:15
Tack för tips och karta! Får man utveckla frågan och fråga om affärer också? Kan kanske vara bra med några heta tips innan man åker till Sawgrass. Känner själv mest till GAP och Levi´s förståss. Var mer kan jag hitta bra "casual kläder", jeans, tröjor osv till mig och barnen? (Är inte så märkesfixerad, handlar bl a på Zara, H&M och sportaffärerna här hemma).

GAP har bra och prismässiga kläder och sen rekommenderar jag även Tommy Hilfiger, Polo/Ralph Lauren som har fina baskläder för både vuxna och barn. Tommy-kläderna ligger i prisklass som H&M LOGG sortiment. Detta är då på Sawgrass Mills som är en Outlet, i vanliga Malls är det dyrare. Sen finns det säkert andra barnbutiker, men inte så bekant eftersom jag inte har barn men titta på butiksreg på kartan. Tränings-/promenadskor ska ni kolla in på "Skechers-USA". De har ofta köp 3 skor och betala för 2. Jättefin kvalité och mycket billigare än i Sverige. Finns tuffa skor för barn där! Sen finns sportbutikerna som har billigare kläder/skor än hemma.

Vanliga baskläder finns det också jättebra och billigt på "Target" (och Walmart) som är en stor butik där det finns allt från mat, kläder, smink, leksaker, elektronik. Där kan ni lätt fördriva några timmar.

Är ni i en vanlig Mall har alltid "Macys" rea på helgerna, sen kan ni ytterligare gå till deras wrap shop (där de slår in paket) och säga att ni är turister. Då får ni ett rabattkort på ca 15% som ni uppvisar när ni betalar.

Fråga gärna om ni undrar något annat!
13 mars 2010 00:36
Missa inte Burlington Coat Factory på Sawgrass Mills (De finns på Dolphin mall också)! De har massor av olika märken till superpriser, kan vara lite rörigt i butiken men värt att leta runt!
Av Staul
17 mars 2010 12:21
Hej!
Vi var i Miami i februari. Förra året var vi på Sawgrass Mills men iår testade vi Dolphi Malls ( ligger nära Miami int airport) Helt OK också.
23 mars 2010 19:42
Sawgrass Mills är kanon, det i Florida City är däremot inget att hänga i julgranen...
Av Niinas
25 mars 2010 15:36
Håller med de andra. Sawgrass Mills är lite av ett måste! Åker man på en vardag är det säkert inte farligt mycket folk heller, speciellt inte om man kommer tidigt! Planera på ett ungefär vilka butiker ni tänkt hinna med eftersom det tar mer än en halvdag att ta sig igenom hela. Tips på budget är TJ Maxx och Marshalls. Det är outlet-butiker som tar in lite allt möjligt från alla möjliga märken. Det ser inte särskilt roligt eller inspirerande ut när man kommer in med oj vad man kan fynda! Och ett plus är att allt hänger i storleksordning! Det finns både dam, herr, barn, skor, skönhetsartiklar, leksaker och inredning. Träningskläder kan man verkligen fynda. Exempelvis har vi hittat t-shirtar från Calvin Klein för 8-12 dollar, träningskläder från t.ex. Adidas nästan gratis och Converse-skor för 20 dollar. Vi köpte även babykläder till bekanta från Calvin Klein (3 bodys) för 8-9 dollar. Mycket billiga och snygga damkläder finns på Forever 21.

Glöm inte stanna till och bada i Bahia Honda State Park på vägen till Key West! Där kan man hyra stugor vet jag vilket säkert är trevligt. Men de är säkerligen fullbokade...
Av Ffion
25 mars 2010 21:17
Tack alla vänliga människor för flera bra tips!
Nu ska jag bara bli av med min förkylning, så bär det av på måndag!
Av Daytona
26 mars 2010 08:51
Om förkylningen sitter kvar, så finns det finfin medicin over there. receptfritt. Multi cold heter en av dom. Man blir som en ny människa i ett par timmar ;0)