Sharm el sheik

Av Heliba
22 jan. 2009 10:03
Visningar: 238
Ska åka till Sharm el sheikh i april. Har bokat drems vacation hotell som ligger i El hadaba ca 1,3 km från Naama bay. Är det någon som varit där? Hur är badet där? Och går det att gå in till Naama bay? Hur är hotellet?

Mvh heliba
Av Tholle
27 jan. 2009 10:31
Hej

Var i Sharm i maj-08. Då var det varmt, för varmt, ca 35-40 grader. Bodde på Dreams vacation och var nöjd med hotellet, rent och fräscht. Trappa ned till stranden och fantastisk snorkling. Maten på hotellet var helt ok, Undvek dock kyckling och kalla såser. Men efterätterna var suveräna. Jag och min man var de enda svenskarna på hotellet, hörde inte nån prata svenska på hela veckan. Mest ryssar och italienare. Hoppas ni får rum en bit från restaurangen och underhållningen, för den hördes!!!! Gå in till Naama bay skulle jag inte rekommendera pga av att egyptierna tjatar och kan vara riktigt otrevliga utanför hotellet, vi upptäckte efter ca 4 dagar att det gick gratisbuss dit!!!
Du kan också äta mat på Dreams beach, samt nere vid stranden, kanon om man inte orkar gå till hotellet mitt på dagen.

MVH Linda