Schweiziska eller franska alper?

Av Abc123
9 okt. 2009 12:05
Visningar: 137
Vilket rekomenderas?
Ska åka en vecka och vet inte vilket som är bättre eller sämre. Någon som har en åsikt?
10 okt. 2009 01:32
Båda alt. är lika bättre!.....

Om du ska åka mycket/hårt är båda dessa bra. (Själv går jag igång riktigt på Chamonix)
Är det däremot sol på näsan å mumsig vätska som gäller rekomenderas Italien(tex Aosta-dalen har "allt") å det varmaste.

Är vi sen nere på ort-nivå finns det ju typ nån miljard att välja på.
Gå in på http://www.freeride.se/skidorter/ och sug i dej info där.

/Putte
Av Abc123
10 okt. 2009 18:27
Ska besöka den sidan. Tackar!
Av Rikarda
12 okt. 2009 08:12
Schweiz har alltid ansetts som dyrt, men nu tycker jag att Frankrike börjar bli lika dyrt. Däremot är det fortfarande dyrare att äta ute i Schweiz. Är man ute efter joddlar-charm är Schweiz svårslaget. Det finns pittoreska byar i Frankrike också, men det är ofta mindre skidorter. Däremot är många av de större franska skidorterna väldigt praktiska – på många ställen kan du åka skidor till hotelldörren. Jag har själv bott i Chamonix några vintrar och det är en fantastisk skidort. Men det är många som har hittat denna pärla – köerna är många gånger väldigt långa och det finns inget liftsystem på gångavstånd från byn= buss. Vet inte vilken typ av skidåkare du är, men kolla in följande skidorter, där finns det något för alla:
Frankrike: Val d´Disere, Tre dalarna
Schweiz: Verbier, Zermatt och Davos.