Säsonga Rhodos 2010 (update)

Av Freaknc
25 maj 2010 12:10
Visningar: 671
Drar till Rhodos för att jobba sommarsäsongen ut, flygbiljetten är bokad 9/6 från Örebro och jag reser i nuläget ensam. Har ordnat jobb som DJ vilket jag såklart är skitglad för, dock hade lite resesällskap inte skadat, någon som har liknande planer eller helt enkelt har möjlighet och lust att haka på så är det bara att höra av sig. Bortsett från det rent sociala skälet så är ju egentligen den största fördelen jag är ute efter att man betalar boende per rum och inte per person, så det vore väldigt smidigt om man kunde dela boende med någon/några för att hålla nere kostnaderna iallafall första månaden tills dess att allt kommit i rullning!

Mina planer sträcker sig lite längre än så och tanken är att det blir ett sista galet år fyllt med upplevelser och festande så man orkar plugga i några år efteråt. Planen i nuläget är att jag stannar i Rhodos säsongen ut för att därefter bege mig till Barcelona,jobba där ett tag och sedan dra en hat-trick genom att köra skidsäsongen i Österrike (st. anton). Har sålt allt jag äger, sagt upp min lägenhet och allt jag äger nu ryms i en sportbag, drar till sveriges skönaste stad Göteborg efter skidsäsongen och slår mig till ro där innan det är dags att ge sig på det där otäcka pluggandet igen.

Har skrivit nån trådar tidigare, men där har jag väl egentligen inte så mycket att komma med utan det är först nu jag har en stabil plan klar över vad som ska bli det bästa året i mitt liv!

Är en social 87a från malmö som flyttat runt en del och bor för nuvarande i Lule där tanken var att jag skulle plugga, men kännde att jag inte riktigt var redo för att dö i tre år på någon dammig skola än.

Har ganska fullt upp med att förbereda musik inför Rhodos och det finns viss risk för att jag glömmer bort att följa tråden, men jag ska göra mitt bästa, dock så skulle jag föredra kontakt via msn där jag kommer vara i princip 24/7 fram tills dess att jag åker:
(Logga in för att se e-postadress)
Av Elinsk
28 maj 2010 23:58
Tja! Vad kul att du också ska till Rhodos. Jag och min pojkvän ska dit i början av augusti. Du som DJ kanske vet några bra uteställen där? Vi har nämligen ingen aning eftersom vi aldrig varit på ön.
Av Freaknc
29 maj 2010 18:29
Tja! Rhodos har jag faktiskt aldrig varit ute och festat i, bara varit någon familjesemester, men det ligger säkert en hel del packat längs bargatan, tror man snabbt hittar sitt favoritställe efter en barrunda. Colorado har jag iaf blivit tipsad om, ska vara ett grymt uteställe, sen ska det tydligen vara värt att lämna Rhodos stad för Faliraki där det också lär vara drag. Men som sagt, har inga egna erfarenheter från just Rhodos, men har svårt att tro att ni inte skulle hitta något ;D
Av Elinsk
30 maj 2010 14:55
Jaha okej. Tack så mycket ändå! :D
5 jan. 2011 21:46
Tja, jag heter Viktoria, är 24 o jobbar just nu i receptionen på ett hotell i sälen. Jag har i maj jobbat 1 år i reception, är utbildad bartender o har jobbat i bar sen 2006. Har även pluggat 3,5 år på Högskolan Dalarna på Tourism Destination Management så min framtida plan är att arbete med marknadsföring/HR inom ett reseföretag. Har tidigare säsongat på teneriffa o gran can.
Tills dess vill jag ha kul....

Har ingen plan vart jag ska ta vägen efter denna säsong, då jag blir hemlös i maj. Du vet inget barjobb eller receptionist jobb man kan söka? Ska fortsätta kolla runt, men jag är helt klart intresserad av att hänka på i sommar!