Sardinien - behöver hjälp med tips!!

Av Lior
22 apr. 2012 23:18
Visningar: 3829
Vi ska resa till Sardinien i Juni och behöver tips! Ni som varit där, vart rekommenderar ni att bo? Vi ska vara där en vecka och det blir mest en sol och bad semester, så fina stränder och mysiga omgivningar är våra önskemål.

Mkt tacksam för info!
26 apr. 2012 11:42
Hej - Sardinien är ett bra val - jag bodde i Alghero som har ett bra utbud på hotell i olika prisklasser - bra bad och fina promenadstråk med bra utbud på restauranger i olika prislklasser. Hyr gärna bil och åk runt på den norra delen - ett besök i staden Sassari är ej helt fel - kör till en mysig stad Olbia - norrut vid kusten finns färgförbindelse till BonifacioKorsika - en mycket trevlig utflykt. Jag var på både Sardinien och Korsika under 14 dagar i slutet på maj - helt underbart sol- och badväder
Av Lior
26 apr. 2012 13:08
Tack för tips! Dock lutar det åt södra delen av Sardinien nu. Vi bor faktiskt just nu i Italien (Rovereto) och har fått tips av våra italienska vänner om att åka till just södra delen för att det inte är lika turistigt där plus mkt fina stränder (om inte finare). Så nu funderar vi på Villasimus (sydöstra sidan). Du har inte varit något i södra delen??
27 apr. 2012 14:59
Hej!
Jag var där förra året. Landade i Alghero, som jag tycker var ganska tråkigt, med en ful strand. Vi åkte till Santa Teresa di Gallura på norra spetsen av Sardinien. Det är en supermysig by med pastellfärgade hus och smaragdgrönt vatten, vill man, kan man ta en timmes färja till Bonifacio på Korsika som är en extremt vacker liten stad, beläget högt på klippor, man ser Korsika från Santa Teresa. Litte söderut fins en nationalpark med massa öar och smaragdgrönt vatten, tror att det heter Palau. I Santa Teresa finns restauranger, hotell mm, så det är ganska turistanpassat. Tror att bussen från Alghero tog ca 2,5 tim.

Trevlig resa!