Safari

21 apr. 2019 21:54
Visningar: 227
Ska till Zanzibar i februari 2020 och undrar om man kan boka safari i förväg? Vi vill åka på en kortare safari tur på 2 dagar! Är det ens möjligt?
Elisabeth
Av Asok
21 apr. 2019 22:28
Endast 2 dgr då får ni kanske flyga t/r Serengeti om ni skall hinna se något.
Medlemmen har tagit bort svaret
10 maj 2019 09:44
Hej!

Jag har i andra forum tipsat om en safariarrangör som vi använde oss av när vi åkte på safari i Tanzania i september 2018. Tänker att jag skriver det i denna tråd också så det når ut till så många som möjligt.

Vi bokade safari med en lokal resebyrå från Arusha som jag verkligen kan rekommendera. Han ordnade de bästa 7 dagarna i mitt och min mans liv som vi någonsin har upplevt.

Han är relativ nyöppnad och har jobbat som guide i 7 år men två år tillbaka har han startat eget. I och med att han är relativ ny egen företagare så har han mycket rimliga priser. Han är själv en Massai och besitter all information som man behöver i en guide.

Företaget heter Brown Parrot Safaris och ni hittat honom på Facebook men han är enklast att komma i kontakt med via whatsapp. Hans nummer är +255755652097. Ni hittar honom på Instagram, Facebook och även TripAdvisor under namnet BrownParrotSafari.

Hoppas informationen kommer till nytta vid planeringen av resan.