Ryanair startar linje till USA. Finns det flera & vad tycker ni?

Av Kennedy
5 nov. 2008 17:27
Visningar: 1782
Ryanair ska inom 18 månader börja flyga över atlanten från Skavsta. Jag tycker det är underbart! Jag kan tänka mig att sitta lite trångt om jag får flyga till USA för femhundringen T&R. Vad tycker ni? Och finns det något annat lågprisbolag som i dagsläget flyger över atlanten från någonstans i Europa?
Av Micke75
5 nov. 2008 19:03
Håller med!
Roligt när det kommer nya destinationer.
Tycker att Ryanair är ett bra flygbolag, jag har aldrig haft problem med dom.
Lite snålt med benutrymme som sagt, vet ej om jag kommer att välja att flyga med dom om dom inte utökar benutrymmet på dom längre flygningarna, det fungerar bra med europaflygningar som är ca 3 timmar.
Men som sagt om priset är det rätta kanske man kan tänja lite på gränserna.
Vi har gjort några spontanresor med dom p.g.a. priset som man kanske inte skulle gjort annars.

Micke
5 nov. 2008 21:19 (redigerad)
Jag kan inte tänka mig att trängas på ett plastigt Ryanairplan över Atlanten... Jag behöver utrymme.
Men innebär det lite prispressarsyndrom på andra bolag så tackar jag och tar emot!
5 nov. 2008 22:13
När släpper RyanAir biljetter till USA? Vilka destinationer kommer de att ha? Vad kommer priserna ligga på?
5 nov. 2008 23:51
Tycker det är jättebra.. =) Vem tackar inte nej till att flyga billigt liksom....
6 nov. 2008 12:11
Tycker det är kanon!! Los Angeles och/eller San Francisco speciellt och dom är ju med i planeringen om man tror på vad som står i artikeln i Aftonbladet i tisdags, kolla länken: http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article3695066.ab

Jag vet att något annat bolag börjat med lågpris över atlanten, som jag kollat på. Men dom avgick bara från Paris tror jag. Skall försöka hitta detta igen. Kommer inte ihåg vilka det var eller vad dom hette.
Av Memmie
7 nov. 2008 10:39
JAAA!!! Det är ju super! Jag kan absolut tänkta mig att skära ner på bekvämligheterna så länge det innebär att jag kan åka till USA flera gånger om året. Synd bara att det är från Skavsta och inte från Göteborg. Vart ligger Skavsta egentligen?
Av Sierra
7 nov. 2008 11:14
Citerat från memmie:
Synd bara att det är från Skavsta och inte från Göteborg. Vart ligger Skavsta egentligen?

Stockholm/Skavsta är den gamla flygflottiljen F11 och ligger utanför Nyköping.
Av Memmie
7 nov. 2008 13:04
Hm... Nyköping säger mig absolut ingenting... pinsamt att vara så dålig på svensk geografi... Men tack Sierra!
7 nov. 2008 14:16
Citerat från memmie:
Hm... Nyköping säger mig absolut ingenting... pinsamt att vara så dålig på svensk geografi... Men tack Sierra!
Och du sitter vid en dator uppkopplad till internet...google my dear! ;)
Av Mpc
7 nov. 2008 14:17
Sätter mig inte i Ryanair sätten för dom är trånga man kommer att få dålig servis och sen så har dom ett dålig bemötande mott resenärer o sina anställda
7 nov. 2008 15:08
Citerat från mpc:
Sätter mig inte i Ryanair sätten för dom är trånga man kommer att få dålig servis och sen så har dom ett dålig bemötande mott resenärer o sina anställda
Om jag förstått det hela rätt så skall Ryanair investera i nya modernare flygplan för dessa långflygningar. Skulle förvåna om dom planen är lika trånga som europaflygen. Bemötandet mot mig som resenär har jag inte tänkt på....
Av Mpc
7 nov. 2008 15:19
Citerat från leroslover:
Citerat från mpc:
Sätter mig inte i Ryanair sätten för dom är trånga man kommer att få dålig servis och sen så har dom ett dålig bemötande mott resenärer o sina anställda
Om jag förstått det hela rätt så skall Ryanair investera i nya modernare flygplan för dessa långflygningar. Skulle förvåna om dom planen är lika trånga som europaflygen. Bemötandet mot mig som resenär har jag inte tänkt på....


hjälper inte med större flyg
Av Kennedy
7 nov. 2008 15:53
Citerat från mpc:
Citerat från leroslover:
Citerat från mpc:
Sätter mig inte i Ryanair sätten för dom är trånga man kommer att få dålig servis och sen så har dom ett dålig bemötande mott resenärer o sina anställda
Om jag förstått det hela rätt så skall Ryanair investera i nya modernare flygplan för dessa långflygningar. Skulle förvåna om dom planen är lika trånga som europaflygen. Bemötandet mot mig som resenär har jag inte tänkt på....


hjälper inte med större flyg
Bemötandet spelar ingen roll för mig. Har åkt med Ryanair 4ggr och har i snitt betalat 100kr för resorna T&R med kortavgifter. Då förväntar jag mig ingen service´heller! Kan tänka mig att personalen på flygningarna inte direkt är överbetald. Och betalar man 50kr för en enkel resa som man inte ens får en bussresa för i Sverige, och då är det ju absolut ingen service, en busschaufför bara! Man måste ju sätta de krav på service man har i propotion till vad man betalar!
Av Mpc
7 nov. 2008 16:34
Citerat från kennedy:
Citerat från mpc:
Citerat från leroslover:
Citerat från mpc:
Sätter mig inte i Ryanair sätten för dom är trånga man kommer att få dålig servis och sen så har dom ett dålig bemötande mott resenärer o sina anställda
Om jag förstått det hela rätt så skall Ryanair investera i nya modernare flygplan för dessa långflygningar. Skulle förvåna om dom planen är lika trånga som europaflygen. Bemötandet mot mig som resenär har jag inte tänkt på....


hjälper inte med större flyg
Bemötandet spelar ingen roll för mig. Har åkt med Ryanair 4ggr och har i snitt betalat 100kr för resorna T&R med kortavgifter. Då förväntar jag mig ingen service´heller! Kan tänka mig att personalen på flygningarna inte direkt är överbetald. Och betalar man 50kr för en enkel resa som man inte ens får en bussresa för i Sverige, och då är det ju absolut ingen service, en busschaufför bara! Man måste ju sätta de krav på service man har i propotion till vad man betalar!
Baken är som man säger delad *S* dom har ju usel service, så nej jag simma över i så fall* men jag har inte provat EasyJet men dom flyger väll inte överdär
Av Smirre
7 nov. 2008 19:57
Jag har åkt med Ryanair ca 5 ggr per år i 5 års tid och de har varit suveräna. Har alltid kommit fram i tid, inget problem med bagaget och vänlig personal.
Annat har det varit med både SAS, KLM och andra flygbolag som jag också flygit med.
Så jag väntar med spänning på nya resmål med Ryanair. :o)
17 nov. 2008 12:55
Jag tycker det är kanon! Fast lite mindre plastiga och något större platser skadar ju inte. Men man får vad man betalar för... Och servicen hos Ryanair tycker jag inte man kan klaga på.
Av Joje_66
17 nov. 2008 14:04
Citerat från kennedy:
Ryanair ska inom 18 månader börja flyga över atlanten från Skavsta. Jag tycker det är underbart! Jag kan tänka mig att sitta lite trångt om jag får flyga till USA för femhundringen T&R. Vad tycker ni? Och finns det något annat lågprisbolag som i dagsläget flyger över atlanten från någonstans i Europa?
Det är ju bra med konkurans.

Airlingus har ganska hyfsade priser men man får ta sig till Dublin eller annat ställe de trafikerar på annat sätt.
17 nov. 2008 20:00
Citerat från memmie:
Synd bara att det är från Skavsta och inte från Göteborg. Vart ligger Skavsta egentligen?
Delta börjar flyga direkt GBG - NY nästa sommar!! =)