Roadtrip USA - vi vill vara fler!

16 okt. 2018 13:00 (redigerad)
Visningar: 676
Hejsan allihopa! Vi är två tjejer som planerar att roadtripa i USA i början av nästa år. Vi vill jättegärna vara fler så att det blir både billigare och roligare! Vi tänker att vi vill starta i New York och sedan åka tvärs över USA genom Chicago, via Route 66, se Grand Canyon och Las Vegas. Köra Highway 1 från San Francisco till Los Angeles. Vi har även bokat Coachellabiljetter till weekend 1 så det finns en biljett med tillhörande Lake Eldorado camping till övers! 1-2 veckor på Hawaii hade vi tänkt avsluta resan med. Vi åker i början av februari och blir borta i 3 mån (maxgränsen för att kunna åka på ESTA). Någon/några som är på? Eller bara vill haka på en del av resan? Skriv! :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Lirpan
19 okt. 2018 21:39
Åå låter as ballt! När funderar ni på att dra?😀
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Cawe90
20 okt. 2018 20:59
Hej! Vore jätte roligt att hänga på! Vad kostar kalaset? Har ni något speciellt som ni tänkt eller vill göra under resan? Jag har en bucket list med saker som jag skulle vilja göra i vissa av städerna 😊
28 okt. 2018 10:20
Låter grymt! Finns det kvar plats i bilen? Jag är sugen :D
Medlemmen har tagit bort svaret
Av A8med
28 okt. 2018 16:32
Citerat från Pcg:
Citerat från Evelina92:
Låter grymt! Finns det kvar plats i bilen? Jag är sugen :D
Hejsan! Du får gärna åka med oss om du inte ryms med här. Vi är tre tjejer som hittat varandra här på reseguiden som planerar att göra en roadtrip i USA i Juli 2019. :) Hör av dig om du är intresserad!
Hej Pcg, vad är era planer? Jag är också inne på att åka under sommaren och håller på att fastställa alla platser värda ett besök. Är du intresserad så får du gärna höra av dig. Skicka ett meddelande här så kan jag förklara vad jag skulle vilja göra (är väldigt flexibel och gillar att ta det som det kommer annars) :D
30 okt. 2018 06:10
Citerat från Pcg:
Citerat från Evelina92:
Låter grymt! Finns det kvar plats i bilen? Jag är sugen :D
Hejsan! Du får gärna åka med oss om du inte ryms med här. Vi är tre tjejer som hittat varandra här på reseguiden som planerar att göra en roadtrip i USA i Juli 2019. :) Hör av dig om du är intresserad!
Hej! Kul och tack för inbjudan, dock siktar jag på att komma iväg lite tidigare - runt februari :)
Av Qt
30 okt. 2018 14:45
Hej ! jag är intresserad =)
31 okt. 2018 01:14
Tja! Jag är intresserad, men har ni nån aning om vad resan skulle ligga på ett ungefär? :)
31 okt. 2018 08:34
Citerat från Ludwig_bergaker:
Tja! Jag är intresserad, men har ni nån aning om vad resan skulle ligga på ett ungefär? :)
Har inte räknat på det exakt men jag tänker runt 20 000 kr :)
25 nov. 2018 12:35
Vad roligt att så många har hört av sig! Tyvärr har det dykt upp en grej som gör att vi kanske måste skjuta upp resan längre fram. Det är lite oklart än. Vi känner att vi inte vill blanda in någon annan om det blir så att vi måste avboka, känns inte så schysst. Men! Ni kan ju alltid starta en grupp ni från det här inlägget som är sugna på att resa! Och skulle det bli så att vi två ändå kan åka i februari så kan man ju ha kontakt med varandra, kanske mötas upp när vi alla väl är i USA? :)
Av Pcg
26 nov. 2018 13:24
Vi är en grupp på 3 kanske 4 som åker i juli månad om någon vill hänga på :)
Medlemmen har tagit bort svaret
29 nov. 2018 11:02
Citerat från Pcg:
Vi är en grupp på 3 kanske 4 som åker i juli månad om någon vill hänga på :)
Jag är intresserad! Man varför juli om jag får fråga? Och hur länge? :)
Av Pcg
29 nov. 2018 15:49 (redigerad)
Citerat från Aamandal:
Citerat från Pcg:
Vi är en grupp på 3 kanske 4 som åker i juli månad om någon vill hänga på :)
Jag är intresserad! Man varför juli om jag får fråga? Och hur länge? :)
Hejsan! Vi åker i Juli för att det passar alla då, vi stannar 3 veckor!
29 nov. 2018 22:52
Härligt!

Jag hade tänkt köra från San Fransisco till LA... vet du ungefär vilka datum detta blir?
Om inte annat får du gärna höra av dig när du vet :)
Mvh Ida
19 dec. 2018 07:37
Jag är också sugen på att resa runt i USA, är väldigt spontant och kan åka närsomhelst så bara kontakta mig ni som har samma tankar😃
Medlemmen har tagit bort svaret
20 dec. 2018 18:42
Citerat från Annagev:
Citerat från Fredrikaschoberth:
Jag är också sugen på att resa runt i USA, är väldigt spontant och kan åka närsomhelst så bara kontakta mig ni som har samma tankar😃
Jag är sugen på att resa till Usa (Los Angeles och Vegas) januari 2019. Någon annan som vill hänge med? :D
Härligt! ja ska åka till Usa och californien La.. 25 jan, stannar till 10 feb om inte resan förlängs, ska till santa monica, Hollywood disneyland etc, kul att fler har snarlika planer, ja är sugen på att göra sälkskap