Roadtrip San Francisco- San Francisco

11 juni 2016 16:14
Visningar: 300
Hej
Planerar som bäst vår sommar-resa till Kalifornien.
Jag undrar var ni tycker att jag har 1-2 dagar till som jag kan lägga på resan och undrar vart ni tycker att jag ska lägga dem.
Vi har varit i LA och tänkte inte lägga mer tid där än för att besöka "Six Flags".
Vi reser under sommaren, så vi lägger inte mer än en natt i Death Valley, pga av hettan. Det går nog inte att göra så mkt där då,eller hur? ( men natthimlen har jag hört att man ska se.)

Önskelistan familjen är
-barnen: stränder och shopping
-min man: stora träd och natur
-jag: gärna en spökstad, typ Bodie :-)

Dag 1, anländer SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF
Dag 5 avresa SF, söderut, sover längs kusten
Dag 6 fortsätter mot LA och övernattar längs kusten
Dag 7 ankommer LA
Dag 8 "6 flags", övernattar LA (vi har redan gjort LA- och skippar resten)
Dag 9 reser till San Diego och övernattar där
Dag 10 SD
Dag 11 SD
Dag 12 reser från SD till Las Vegas, övernattar där
Dag 13 Gran Canyon, troligtvis m. helikopter, sedan tillbaks till LV för natten
Dag 14 reser till Death Valley, sover där
Dag 15 anländer Yosemite och övernattar
Dag 16 Yosemite och övernattning
Dag 17 reser till SF, där vi tar kvällsflyg till New York för några dagars garanterad storstad

Vad säger ni, var har jag tänkt rätt och var har jag tänkt fel?
Var behöver jag stoppa in en till natt?
11 juni 2016 18:13
Las Vegas! Ni kommer ju inte hinna se något där annars? Beror kanske lite på var ni bor, men det brukar ju finnas härliga poolområden på hotellen där, shopping finns oxå, och alla knäppa hotell att titta på..
13 juni 2016 21:21
Citerat från Reselover:
Las Vegas! Ni kommer ju inte hinna se något där annars? Beror kanske lite på var ni bor, men det brukar ju finnas härliga poolområden på hotellen där, shopping finns oxå, och alla knäppa hotell att titta på..
Vi får ändå två kvällar där och jag tänkte att det är nog ändå för varmt där för att göra något. Men jag tänker kanske fel.

Någron annan som har andra synpunkter?
Av Marulk
15 juni 2016 06:34
Gillar ni vandring? Övernattning i Mammoth Lakes efter DV rekommenderas kanonfina dagsturer i Mammoth Mountain.
Gillar ni historia o gamla spökstäder? Ett besök i Bodie Ghost town utanför Lee Vining från 395an
Bilder finns är på RG i album från 2013 o 2014
Av Sanher
4 aug. 2017 23:06
Citerat från Marulk:
Gillar ni vandring? Övernattning i Mammoth Lakes efter DV rekommenderas kanonfina dagsturer i Mammoth Mountain.
Gillar ni historia o gamla spökstäder? Ett besök i Bodie Ghost town utanför Lee Vining från 395an
Bilder finns är på RG i album från 2013 o 2014
Hur kommer man enklast till Bodie? och vart kan en stanna och sova? vi funderar på att åka dit efter vi varit i SF. Är det en bra ide?