Roadtrip på västkusten sedan new york

Av Thjenn
5 apr. 2015 16:13
Visningar: 469
Hej ! Vi är fyra st som ska åka på roadtrip , san francisco - Hollywood ( bor där men besöker även beverlyhills och santa Monica ) - san Diego - grand canyon- las vegas . Sedan ska vi ta inrikesflyg från las vegas till new york.

Jag undrar nu hur det är bäst att göra med bokningar av hotell och flyg. Är det bäst att boka allt innan ? Vi är två par som ska åka och killarna tycker inte att vi ska boka mer än flyg till san franscosco och hemfärden från new york . Medans vi två tjejer tycker att det kanske är bättre att Hoka inrikesflyget hemifrån samt boende i new york. Vi har hört olika från bekanta nämligen så vi känner oss lite splittrade.

Vi har tänkt vara borta i ungefär 3,5 veckor. Och har som mål att spara ihop 100 000 per par. Den budgeten gäller för allt , hyrbil, bensin , försäkringar, mat, boende, shopping, upplevelser spm tex alcartaz universal studios , kändiselit i beverlyhills hils m.m. Låter våra resmål rimliga ? Tid , pengar? Resan är planerad till sommaren (juni) 2016

Detta ska bli himla roligt och är verkligen en dröm för oss, tacksam för svar ! 😊
Av Hawaii
5 apr. 2015 16:52
Du kan ju lätt göra LV-NY flyget del av hela bokningen av flyg. Gör en multi-city bokning. Men innan du gör det bäst att kolla priserna - dels om du bokar LV-NY separat och dels om du inkluderar allt i samma bokning. Och sedan bestämma dig för vilket som är bäst och billigast och mest praktiskt.
5 apr. 2015 17:00
Det beror väl lite på hur man gillar att resa. En del vill vara flexibla och spontana, andra vill planera mer i förväg.

Ni skulle dock förmodligen inte spara speciellt mycket pengar på att inte boka i förväg och att behöva leta efter ett boende det första ni gör i varje stad låter ju inte jätteroligt. Särskilt inte eftersom ni reser i juni då många hotell kan bli fullbokade. Notera att ni inte behöver betala i förhand, det är bara att boka av (går oftast att göra gratis fram till någon dag innan) om ni skulle ändra er.

Att inte köpa flygbiljett i förväg kan jag inte se någon fördel med alls egentligen utan låter mest som ett orosmoment. Tänk om det inte dyker upp några bra alternativ när ni väl är där? Om jag var ni skulle jag försöka utnyttja att ni börjat planera så god tid i förväg, men det är ju bara jag.

Jag skulle även rekommendera att boka hyrbil i förväg. Chansen att ni skulle lösa en bättre deal på plats är nog liten.

Angående er budget är det lite svårt att säga, det beror ju helt på vad ni vill ha för standard på boenden, vilken typ av hyrbil, vad ni ska göra etc. Ett tips är att gå in på sidor som hotels.com, momondo.se, autoeurope o.s.v. och söka på boende, flygbiljetter och hyrbil så att ni får en uppfattning på ett ungefär vad det kan gå på.

Hur som helst låter det som en riktig drömresa och ni kommer säkert bli nöjda oavsett.
Av Thjenn
5 apr. 2015 18:17
Tack så jättemycket för era svar 😊 ! Uppskattas , alltid bra art höra hur andra gjort / skulle göra
Har ni gjort denna typ av resa ? 😊

Bilen bokár vi genom sta travel, de var de enda som kunde fixa bra försäkringar , samt ge oss den bilen vi ville ha , Ford mustang cabbe. Jag har ringt runt och vi kommer vara 23 o 24 så de flesta sa att vi inte ens kunde välja den bilen med tanke på åldern. Men o alla fall sta travel har bäst möjligheter för oss 😊
5 apr. 2015 19:09
Citerat från Thjenn:
Tack så jättemycket för era svar 😊 ! Uppskattas , alltid bra art höra hur andra gjort / skulle göra
Har ni gjort denna typ av resa ? 😊

Bilen bokár vi genom sta travel, de var de enda som kunde fixa bra försäkringar , samt ge oss den bilen vi ville ha , Ford mustang cabbe. Jag har ringt runt och vi kommer vara 23 o 24 så de flesta sa att vi inte ens kunde välja den bilen med tanke på åldern. Men o alla fall sta travel har bäst möjligheter för oss 😊
Jag har varit i NY och gjort en mindre roadtrip i Florida tidigare, men ännu inte på västkusten. Det är dock inplanerat nu till sommaren.

Bra att ni ordnat med hyrbil. Som du märkte är det lite krångligare om man är under 25.

Har ni bestämt ännu hur länge ni ska vara i respektive stad?
Av Thjenn
6 apr. 2015 09:47
Vet ni vilka av de platser vi ska besöka som är bra att kolla basket eller baseboll ? Kan man köpa biljetter på plats ? Har kollat hockeybiljetter Madison square garden men det ser svårt ut. Tips på bokningssida ? 😊
Av Thjenn
6 apr. 2015 09:54
Anledningen till att killarna inte villkor är för att vi inte ska ha skrivet i sten när vi ska åka. Alltså att vi ska kunna skjuta på vissa grejer omvi vill och bara åka när vi känner att vi är " klara" . Men det känns alltså inte som en bra idé ?
Av Mrahl
6 apr. 2015 13:36
Hej.

Gällande hockey och basket:
Om inte de säsongerna har slutat när ni är där så är de i slutskedet av slutspelet, vilket gör det svårt att få tag i biljetter plus att de nog kostar skjortan.

Gällande baseboll:
Här har ni stora möjligheter att kunna se någon match. De är mitt uppe i säsongen (säsongen startar i April)
I SF finns laget San Francisco Giants
I LA finns lagen Los Angeles Dodgers och Los Angeles Angels
I SD finns laget San Diego Padres
I NYC finns lagen New York Yankees och New York Mets.

Kolla respektive lags spelschema på deras hemsida om några datum passar ihop med eran resplan.
Men nästa års spelschema släpps inte förrens i början på nästa år ( årets säsong började igår :) )
Biljetter kan du köpa på lagens hemsida, eller på Ticketmaster.com

Jag har bara varit och sett matcher i NY ( både Yankees och Mets) och till dom arenorna är det väldigt smidigt att ta sig med tunnelbanan. Vet inte hur det är i de andra städerna, men det kan säkert någon annan svara på.

// Micke
Citerat från Thjenn:
Vet ni vilka av de platser vi ska besöka som är bra att kolla basket eller baseboll ? Kan man köpa biljetter på plats ? Har kollat hockeybiljetter Madison square garden men det ser svårt ut. Tips på bokningssida ? 😊
Av Thjenn
6 apr. 2015 16:26
Tack så mycket !! Bra att veta. Ja vi åker ju en rätt dum tid när det gäller hockeyn . Men vi har ju som du skrev lite andra alternativ 😄
6 apr. 2015 21:08
Hej!
Låter som en härlig tripp! Har varit på baseball på Dodgers Stadium LA.. Dodger vs. Yankees, tips om ni tar bil dit...var ute i god tid. Det tog oss ca 2 timmar från vårt Motel, Beverly Laurel Motorhotel, (inte så långt från Beverly centre), ca 1,5 mil, sjukt mycket trafik ..så vi missade en del av matchen... hemresan tog ca tjugo minuter....

Köpte nog biljetten via Stubhub.com, har även köpt via viagogo.com till diverse evenemang, när det varit slut via www.ticketmaster.com e.d..
Av Meduza
7 apr. 2015 11:32
Hej

Jag rekommendera att ni har flyget, hyrbilen och boende första och sista nätterna bokade innan ni reser. Vi hade det så inga problem för oss att hitta boende på vägen men vi åkte i mars då det inte är högsäsong, vi tyckte om att kunna ändra vår plan på vägen vilket vi också gjorde :)

Men om ni ska ha saker och ting obokat så gäller det att man varje kväll kollar igenom vad man tänkt åka på ett ungefär dagen efter och kollat lite boende där. Så man inte får panik och bara måste ta något sunkit eller jätte dyrt boende

Vänliga hälsningar
Meduza
Av Thjenn
8 apr. 2015 18:09
Tack jättemycket alla spm svarar . Super bra tips ! Ska ta till vara på dem. Uppskattas verkligen 😊
Av Totopez
9 apr. 2015 10:06
Jag hade valt baseball i San Francisco.
SF Giants är världens just nu bästa baseballag, med tre World Series-vinster de fem senaste åren. Arenan AT&T Park ligger inne i stan, tar 25 minuter att gå från Union Square. Nästan alltid utsålt, boka biljetter i god tid.

Just det faktum att man slipper åka bil eller shuttle bus, samt att det är riktigt högklassig baseball gör att jag väljer Giants. 6 juli nästa gång...