Roadtrip Italien i sommar?

17 maj 2016 22:11
Visningar: 740
Jag har lösa planer på att roadtripa i Italien i sommar. Bara varit i rom tidigare och är sugen på att se mer av landet. Jag tänker mig att jag kommer att hyra en bil på plats och sen köra runt och upptäcka det som kommer längs vägen (lösa planer som sagt). Har enkla intressen såsom vin och musik och uppskattar fin natur. Har inte bokat upp när jag ska ha semester ännu så är ganska flexibel med när jag åker än så länge. Hade varit kul med sällis i bilen!
17 maj 2016 22:30
Hej! Jag ska tågluffa ensam i ca 5 veckor runt om i europa och vill gärna ha sällskap. Ska resa runt i italien mellan 21 juli och 2 augusti. Kommer förboka boenden o tåg eftersom det är högsäsong. Tänker börja i venedig och sluta i cinque terre, däremellan blir det Rimini, San Marino, Napoli, pompeji, Rom, Pisa, Florens. Hör härna av dig om det låter intressant! Mvh Martina i halmstad
18 maj 2016 21:00
Åh det hade ju varit perfekt, men de 2 sista veckorna i juli är de enda jag inte kan pga min kollega hat paxat sin semester då. Har du spikat dina resdatum?
18 maj 2016 21:06
Ja tyvär är det spikat för min del eftersom jag bokat flyg och har planerat sedan mars... har 2 bröllop jag ska på hemma med så det måste passa in...
1 juni 2016 22:16
Hej Filippa89! Är dina planer fortfarande aktuella? Jag tänkte ta min bil efter 15e juli och åka till något land i Europa och njuta av solen, landskap osv. Hör gärna av dig om det låter intressant.
12 juni 2016 09:22
Hej Filippa89! Jag är en tjej på 24 år och är väldigt spontan och okomplicerad person. Jag vill verkligen åka till italienoch skulle kunna åka när som helst :D skulle kunna åka från den 14-29 juni
Av Jenna83
14 juni 2016 00:25
Hej! Jag sitter just nu och bokar resa 7e-21a augusti runt toscana i Italien. Varit i Venedig, rimini och genom Milan på vägen hem. Så hade velat se det mer romantiska Italien med avslutning på beachen San vincenzo. (Även ganska mycket party 🎉🎊)
Alla hotell med tåg (går ju byta emot hyrbil) 5580kr. Något som låter kul? 😄
14 juni 2016 09:06
Citerat från Martina87:
Hej! Jag ska tågluffa ensam i ca 5 veckor runt om i europa och vill gärna ha sällskap. Ska resa runt i italien mellan 21 juli och 2 augusti. Kommer förboka boenden o tåg eftersom det är högsäsong. Tänker börja i venedig och sluta i cinque terre, däremellan blir det Rimini, San Marino, Napoli, pompeji, Rom, Pisa, Florens. Hör härna av dig om det låter intressant! Mvh Martina i halmstad
Hej! Ett tips är att inte förboka saker. Var i europa förra året och luffa runt och stötte aldrig på några problem med plats! Särskilt om du är ensam, så var så fri som möjligt!
14 juni 2016 10:08
Citerat från Jenna83:
Hej! Jag sitter just nu och bokar resa 7e-21a augusti runt toscana i Italien. Varit i Venedig, rimini och genom Milan på vägen hem. Så hade velat se det mer romantiska Italien med avslutning på beachen San vincenzo. (Även ganska mycket party 🎉🎊)
Alla hotell med tåg (går ju byta emot hyrbil) 5580kr. Något som låter kul? 😄
Årets!
Av Idab
18 juni 2016 12:42
Citerat från Martina87:
Hej! Jag ska tågluffa ensam i ca 5 veckor runt om i europa och vill gärna ha sällskap. Ska resa runt i italien mellan 21 juli och 2 augusti. Kommer förboka boenden o tåg eftersom det är högsäsong. Tänker börja i venedig och sluta i cinque terre, däremellan blir det Rimini, San Marino, Napoli, pompeji, Rom, Pisa, Florens. Hör härna av dig om det låter intressant! Mvh Martina i halmstad
Hej! Vad trevligt det låter! Skulle det gå att vara med dig en del av resan? Jag kan från ungefär den 25 juli, så din sista bit av resan. Var är du då ungefär? Mina förväntningar på resa är sol, lite bad, gärna vandringar, café och lite vin. Hör av dig om det låter intressant!
/Ida
18 juni 2016 19:05
Citerat från Karlsorskog:
Citerat från Martina87:

Hej! Jag ska tågluffa ensam i ca 5 veckor runt om i europa och vill gärna ha sällskap. Ska resa runt i italien mellan 21 juli och 2 augusti. Kommer förboka boenden o tåg eftersom det är högsäsong. Tänker börja i venedig och sluta i cinque terre, däremellan blir det Rimini, San Marino, Napoli, pompeji, Rom, Pisa, Florens. Hör härna av dig om det låter intressant! Mvh Martina i halmstad
Hej! Ett tips är att inte förboka saker. Var i europa förra året och luffa runt och stötte aldrig på några problem med plats! Särskilt om du är ensam, så var så fri som möjligt!
Visa mer
Har tågluffat flera gånger förut och själv jobbat ett par säsonger på hostel så jag vet vad jag pratar om. Det är rätt stor skillnad på att åka ensam som tjej resp. Kille med (tyvärr). Och jag har ingen lust att springa ensam runt sent på kvällarna för att sedan tvingas nöja mig med ett sjattigt ställe i ett skumt kvarter.
18 juni 2016 19:06
Skickat pm ;)

Citerat från Idab:
Citerat från Martina87:

Hej! Jag ska tågluffa ensam i ca 5 veckor runt om i europa och vill gärna ha sällskap. Ska resa runt i italien mellan 21 juli och 2 augusti. Kommer förboka boenden o tåg eftersom det är högsäsong. Tänker börja i venedig och sluta i cinque terre, däremellan blir det Rimini, San Marino, Napoli, pompeji, Rom, Pisa, Florens. Hör härna av dig om det låter intressant! Mvh Martina i halmstad

Visa mer
Hej! Vad trevligt det låter! Skulle det gå att vara med dig en del av resan? Jag kan från ungefär den 25 juli, så din sista bit av resan. Var är du då ungefär? Mina förväntningar på resa är sol, lite bad, gärna vandringar, café och lite vin. Hör av dig om det låter intressant!
/Ida
26 juni 2016 23:05
Hej!
Hur länge vill du vara iväg?
/Louise
30 juni 2016 12:54
Citerat från Louisenina:
Hej!
Hur länge vill du vara iväg?
/Louise
Hej!
Typ två veckor tänker jag.
5 juli 2016 19:43
Heyy Filippa! Jag är också hemskt sugen på Italien!! Har 4 veckor semester från och med fredag och ingenting planerat. Jag är lättsam, social och älskar ett äventyr!
Av Anyy
8 juli 2016 10:40
Hej filippa! Låter kul, hunnit planera något mer? Såsom datum för avresa? =) /anna
8 juli 2016 13:18
Citerat från Emmanorman:
Heyy Filippa! Jag är också hemskt sugen på Italien!! Har 4 veckor semester från och med fredag och ingenting planerat. Jag är lättsam, social och älskar ett äventyr!
Hej! Kul :)
Har bestämt min semester nu och den börjar först v31, skulle va om du är pigg på att hänga med en vecka då?
8 juli 2016 13:21
Citerat från Anyy:
Hej filippa! Låter kul, hunnit planera något mer? Såsom datum för avresa? =) /anna
Hej!
Inte bestämt mer än att jag nu har spikat semestern v. 31, 32 & 33. Ska börja kolla runt lite på flygresor snart, hur det passar med tiden och vilka flygplatser som kan va rimligt att resa till och hem ifrån.
8 juli 2016 15:20
Hej! Jag är också sugen på Italien i sommar, har semester v.29-32 och funderar på att åka ner någon gång i slutet av juli eller början av augusti och stanna ungefär en vecka :) är väldigt flexibel då jag inte hunnit boka något alls än, men det vore ju kul att ha sällskap dit man åker.
10 juli 2016 10:37
hej! Jag är sugen på att hänga med. jag är flexibel. /Ville
Av Sandrin
12 juli 2016 23:12
Hejsan! Jag är ledig vecka 31 - 34 och är också sugen på att göra något! Hör av dig om du är sugen på sällskap. Bor du i Sthlm kan vi ses och så!