Road trip 32 nätter, Kalifornien, Arizona, Nevada

7 dec. 2016 15:07
Visningar: 851
Hallå alla resefantaster!
Jag har läst runt på en del trådar och har kommit fram till den här rutten:
Los Angeles 8 n
San Diego 4 n
Yuma 1 n
Phoenix 3 n
Tusayan 2n ( Besöka Grand Canyon)
Las Vegas 3 n (Från Las Vegas till WMR så har vi tänkt stanna till vid Death Valley)
White Mountain Ranger Station 1 n
Yosemite 2 n
Sacramento 2 n
San Francisco 3 n
Monterey 1 n - Åka highway 1 ner mot LA
Pismo Beach 1 n
Santa Barbara 1 n
Flyger till Los Angeles och hem ifrån Los Angeles. Vi har tänkt att vara borta i 32 nätter. Vi har tänkt åka i början av september då det verkar vara riktigt schysst väder och man inte behöver vara orolig för vinterväglag till Yosemite. Vi är ett gäng grabbar på 26 -30 år. Vi vill gärna bo så prisvärt som möjligt 2-4 stjärniga hotell. Någon som har en invändning om rutten? Något ställe man absolut inte bör missa? Byta ut Pismo Beach till San Semion där det kanske är mer prisvärt? Vore kul med lite tips och råd :-)
8 dec. 2016 10:02
Låter som en fantastisk resa ni håller på att planera!

Har några frågor gällande planen.
Varför tänker ni stanna 8 dagar i LA? Något särskilt planerat? Jag blir knäpp efter två dagar med trafiken den där. Men jag förstår att nattlivet lockar samt stranden kanske och även Six Flags?
Ska ni stanna i Tusayan två nätter av någon särskild anledning? Och vad hade ni tänkt göra i Sacramento?
Det är ju självklart er resa men jag hade nog flyttar några dagar från LA till San Francisco istället och kanske skippat Sacramento och stannat 2-3 nätter i Mammoth Lakes. Gillade ML mer än Yosemite. Något mindre storslaget såklart men otroligt mycket lugnare och mindre folk. Sedan gör ju höjdskillnaden att man inte är lika pigg i ML.

Jag föredrar Pismo Beach före San Simeon. Men det är lite av en smaksak. Båda är småstäder och många amerikanska sådana är oftast ganska charmiga. PB har lite mer utbud av restauranger samt en fenomenalt fin sandstrand.
Av Daytona
8 dec. 2016 12:04
I SF åk till Petaluma och Lagunitas Brewery. Jättemysigt med guidad tour, local bands och god mat i härlig astmotfär
8 dec. 2016 13:40
Tack för svaret Garmonbozia.
Vi tänker att dom två första dagarna i LA så är man lite jetlaggad från flygresan och vill bara ta det lugnt. Exakt six flags är ett måste sen ska vi ev på Disney's Hollywood Studios, så där försvinner två dagar till. Vi måste ju även ta ett kort på Hollywood skylten och vi ska även till Rainbow bar and grill. Det verkar vara en riktigt schysst stad med många saker man kan göra där, därför 8 dagar.
Stoppet i Tusayan är för att besöka Grand Canyon, med det kanske räcker med 1 natt där?
Vi har inte kollat på Sacramento så noga. Vi tyckte att det verkar vara ett bra stopp från Yosemite till San Francisco. Sacramento är väl även Kalifornien huvudstad, så vi tänkte att det kanske finns något intressant att se där.
Jag sökte precis på Mammoth Lakes och det ser fantastiskt fint ut, ska höra med dom andra i gruppen. Tror dock att dom vill vara mer i städerna, men det ett jätte bra förslag!
Okej då blir det Pismo Beach :-)
8 dec. 2016 13:44
Tack för svaret Daytona. Det kommer definitivt bli inbokat i trippen. Vi alla gillar öl också är det alltid en extra härlig upplevelse att gå på ett ölbryggeri :-)
Av Cd1000
8 dec. 2016 20:34
Spännande resa!

Funderar lite på Yuma och Phoenix, planerar ni något speciellt där? Det är kanske inte ställena jag skulle stanna så länge vid under en sån resa. Naturupplevelser och storstäder (och golf ) tycker jag ni kan få bättre på andra ställen på vägen.
Min rekommendation är att ni skippar Yuma men stannar till vid sanddynerna och åker direkt till Phoenix för en övernattning.
Finns massvis att göra i PHX och jag älskar staden men skulle inte rekommendera den för tre dagar men den tidsbudget ni har. Är dock intresserad av att höra vad ni planerar där.
9 dec. 2016 11:38
Tack för svaret Cd1000. Yuma stoppet är för att kika på dom stora sanddyner och för att inte behöva sträck köra allt för långt till Phoenix.
I Phoenix så har vi b la tlänkt besöka Goldfield (Ghost Town), strosa runt lite i gamla stan i Scottsdale samt kolla på Cowboys http://www.rawhide.com/ . Vi funderar även på att se en baseballmatch, dom verkar ha en riktigt schysst arena. Har du något bra förslag som du tycker vi absolut inte bör missa i Phoenix?
När vi åker från Phoenix till Tusayan, så funderar vi på att stanna till och besöka Montezuma castle samt Sedona med sina underbart röda berg, det ligger också på vägen.
Vad skulle du rekommendera att vi gör?? :-)
9 dec. 2016 11:57
Har själv inte varit vid Grand Canyon men de som varit där brukar stanna i Tusayan i en natt. Dock har ni lite fler dagar för hela er resa än den genomsnittliga resenären så kanske två nätter funkar. Om ni tröttnar i Tusayan finns annars Kaibab National Forest en timme söderut utanför Williams som ska vara ganska häftigt också. Om ni föredrar storstäder framför landsbygden kanske det blir dubbelt upp med både Mammoth Lakes och Yosemite.

Tycker dock att ni fortfarande har för få dagar i San Francisco ;) men vet inte vad man skulle kunna dra in på istället.
Finns så mycket att se och göra i SF. Alcatraz, Golden Gate, Lands End, Pier 39, Haight Ashbury, promenera längs Marina Boulevard, restaurangerna i Mission District mm. Som nämndes i tråden också Petaluma med Lagunitas Brewery som jag definitivt ska besöka nästa gång jag är i the Bay Area. Marin Headlands och Muir Woods är också mäktigt. Arkitekturen är också fantastisk, speciellt för att vara i USA. Det som är negativt med SF är att prisnivån är väldigt hög, speciellt för boende men även för mat och nöjen, så tre nätter kanske är bra om man vill hålla igen på budgeten lite.

Om du/ni har fler specifika frågor om städer, sevärdheter, områden inom städer, var man vill bo osv finns såklart massor här på forumet men tveka inte att fråga :)
9 dec. 2016 12:06
Du har väldigt bra inputs Garmonbozia. Tror i så fall att vi tar bort en natt i Tusayan och lägger den i San Francisco, för det verkar finns hur mycket som helst att se där. Vi ska nog passa på att stanna till i Lagunitas Brewery när vi åker från Sacramento till San Francisco. När du väl säger det, vilket område i San Francisco är det mest prisvärt att bo??
Av Marulk
9 dec. 2016 13:22
boende i SF: kolla tex airbnb och homeaway för att hitta lgh isf hotell, just hotell är ruskigt dyrt i SF om ni vill bo centralt. annat alternativ är att bo i tex Fremont. allmänna kommunikationer funkar betydligt bättre i SF än i LA
kan också instämma att Petaluma brewery är ett mycket väl värt besök, var där i somras o fick betyg 5/5 kapsyler
Ert planerade stopp i Mammoth Lakes är ett bra val, mysig liten ort, främst skidort på vintern men har många härliga dagsturer i bergen som tex till Devils Postpile och Rainbow Falls, eller varför inte vandra en bit på Pacific Crest Trail
Sacramento har mycket sevärt men tror precis som ovan att 1n räcker gott. Finns flera vineyards runt i kring som inte är lika kända o dyra som i tex Napa
vi har ngr album här på RG från våra resor i de områden ni planerar - välkommen att besöka o återkom gärna med fler frågor :D
9 dec. 2016 13:39
Tack för svaret Marulk. Det låter intressant, jag har aldrig bott på airbnb eller liknande, måste man då ha med sig egna lakan mm??
Ojdå 5/5 kapsyler var inte dåligt, då blir Petaluma brewery ett måste!
Okej du tycker att man tar bort en natt från Sacramento och lägger den kanske i SF?
Ska gå in och kika på era bilder :-)
9 dec. 2016 13:53
Låter som en bra plan med Lagunitas Brewery efter Sacramento. Från bryggeriet till San Francisco kommer bli en KANONbra tur!! Ni kommer ni få köra Hwy 101 söderut, ut på Golden Gate-bron och in mot staden (glöm inte kolla upp hur du betalar broavgiften;) ). Vyerna är otroliga speciellt om solen skiner.

Hur många är ni som ska resa tillsammans? Var det är prisvärt att bo i SF beror lite på hur många ni är. Är ni 4 st kan ni faktiskt bo väldigt centralt på ett flott hotell för ca 1000-1200 per person per natt, något inte alla får uppleva i den staden. Amerikanska hotell har ofta många rum med två dubbelsängar i samma rum. Men det vill till att ni tänka er att dela säng och rum. Då kommer ni kunna bo väldigt bra.

Annars som Marulk skriver, det är ett större utbud och oftast billigare att hyra lägenhet. Samma gäller här som med hotellen, kan ni dela dubbelsängar i SF kommer ni också kunna bo fint i bra områden. Vid hyra av lägenhet är det ofta lite utanför centrum som de finaste och mest prisvärda lägenheterna ligger. Men SF är inte överdrivet stort så det brukar vara ganska lugnt med att ta sig runt.
9 dec. 2016 14:03
Tack för svaret Garmonbozia. Ska kika lite närmare på hur man betalar broavgiften för Golden Gate-bron.
Vi är fem stycken som ska åka och det är absolut inga konstigheter att sova alla i samma rum. SF känns verkligen som en stad där man kan tänka sig att betala lite mer för att bo centralt, när det verkar vara så jobbigt att köra bil där mm.
Jag har aldrig hyrt en lägenhet, brukar man då behöva ha med sig egna sängkläder??
9 dec. 2016 18:58
Normalt sett behövs inte sängkläder. Det brukar stå i annonsen om det ingår. Men det kan vara bra att dubbelchecka med uthyraren om det är oklart!

Tänk på att i USA betyder centrum av en stad inte nödvändigtvis att det är ett bra eller trevligt område. Oftast är det bara några skyskrapor med kontor där folk jobbar för att sedan köra hem till sin villaförort 1-2 mil därifrån. Men så är inte fallet i San Francisco tack och lov! Finns ett utmärkt utbud av restauranger och uteliv.

Eftersom ni är 5 st lär lägenhet bli överlägset billigast. Turister håller vanligtvis till vid Union Square eller Fisherman's Wharf. Där finns inte många lägenheter överhuvudtaget men däremellan kan ni typ inte hamna fel. Husen vid Nob Hill, Russian Hill och Telegraph Hill är väldigt fina och även North Beach med många italienska restauranger är ganska fint. Är även nära till de gamla spårvagnarna överallt i de områdena.
Som ni säkert läst är Tenderloin inget område som en turist bör vistas i. Vet inte själv hur illa det är men kanske inte värt att chansa haha ;)

Har sett att utbudet på lägenheter är bra i Noe Valley också. Det är en bit från centrum men har okej förbindelser med spårvagn. Väldigt lugnt och tryggt område men nära till livliga Mission District där många lite mer prisvärda restauranger ligger. The Mission kan vara ruffigt på sina ställen men erbjuder något lite annorlunda än resten av staden.
9 dec. 2016 21:51
Det låter inte alls så dumt, får kika runt på airbnb mm.

Jo du det märkte jag när jag var på Usas östkust i våras. Innan jag bokar något hotell eller lägenhet ska jag kika igenom recensionerna för boendena.

Det verkar faktiskt som att vi blir fyra stycken nu. Så ska börja med att kika på hotell i närheten av Fisherman's Wharf.
Det hade jag missat, så jag ska försöka undvika Tenderloin.
Av Marulk
9 dec. 2016 23:15
Vi hyrde en fantastisk lgh via homeaway på chestnutstreet = lagom promenad till Fishermans Wharf o tur till Golden Gate
En Safemart i kvarteret (fixa egen frukost o lunch) o tvätteri runt hörnan. Chestnut Street har många trevliga restauranger o pubar
Hgw 1 - kan tänkas att ni behöver ytterligare ngn natt på denna rutt. Monterey är bra o finns en del i staden bl.a. Aquarium o om ni är golf intresserade Pebble Beach. Hgw 1 är krokig mao ingen väg man kör i motorväg fart. Sikta på ytterligare
övernattning.
September är nog perfekt restid. Death Valley fortfarande väldigt hett, tänk på vatten till bil o passagerare men 'amazing' ställe att uppleva.
Ni kommer i vart fall få en fantastisk resa som ger mersmak på ytterligare tur
10 dec. 2016 09:38
Får kika lite närmare på homeaway. Det var ett bra tips, låter som ett härligt område.
Okej man kanske ska plocka en natt i LA och lägga den efter high way 1?
Jo vi kom fram till det efter en del trådar vi läste här. Så det blir nog toppen ☺️
Av Daytona
10 dec. 2016 13:48
Med risk att vara tråkmånsen i sällskapet...men vi åkte High Way 1 fr SF till LA nu i höstas, och visst är det fantastiskt vackra vyer men lite same same mil efter mil. Vi tog 2 nätter, en i Monterey och 1 i Paso Robles. Kanske hade Santa Barbara vart ett bättre val men men.
Läs på lite om själva sträckan så ser ni vad just ni tycker är intressant och värt att stanna för. Vi tyckte inte att LA var så häftigt heller, men störtgillade Las Vegas. Använd er av UBER- jättebilligt i både LA och Vegas,

I SF ska ni n inte missa ALcatraz, köp biljetter hemifrån i god tid.
Av Cd1000
10 dec. 2016 18:06
Citerat från Oscarume:
Tack för svaret Cd1000. Yuma stoppet är för att kika på dom stora sanddyner och för att inte behöva sträck köra allt för långt till Phoenix.
I Phoenix så har vi b la tlänkt besöka Goldfield (Ghost Town), strosa runt lite i gamla stan i Scottsdale samt kolla på Cowboys http://www.rawhide.com/ . Vi funderar även på att se en baseballmatch, dom verkar ha en riktigt schysst arena. Har du något bra förslag som du tycker vi absolut inte bör missa i Phoenix?
När vi åker från Phoenix till Tusayan, så funderar vi på att stanna till och besöka Montezuma castle samt Sedona med sina underbart röda berg, det ligger också på vägen.
Vad skulle du rekommendera att vi gör?? :-)
Jag tycker nog ni ska köra San Diego till Phoenix på en dag. Sanddynerna är häftiga men det går snabbt. Ni ser dessutom fler dyner i Death Valley. Yuma är inte ett toppenställe direkt och vägen är ganska trist så lika bra att bli av med den på en dag.

Baseball är en bra idé, folk går dit för att umgås lika mycket som att se på matchen. Det är ett ständigt sorl bland publiken och en hel del kul mat. Om ni inte kan reglerna så kolla in ett par matcher först. Streams hittar ni på reddit i värsta fall. Det är lite kasst att kolla matchen men inte förstå vad som händer.
Schysst stadium, men de förhandlar om att sälja och eventuellt riva den då den börjar bli gammal, efter amerikanska mått.

Rawhide är jag lite tveksam till då det blir lite turistigt (utan att själv ha varit där). Till och med om ni åker ni till Tombstone så är det mer High Chaparall känsla. Istället skulle jag rekommendera en bra och genuin restaurang som T-Bone Steakhouse (https://goo.gl/maps/zA7JktZYWGu). Dit kommer gäster med häst eller bil, maten som serveras är stek (olika bitar) med potatis (olika former (bakad, mos, pommes)) och äppelpaj med vaniljglass. Så amerikanskt det kan bli.
En annan skön restaurang är Claim Jumper även ifall det är en kedja, bra western-stuk hos dem.
Goldfield är däremot rätt OK.

Det finns sjukt många häftiga restauranger som Lo-Lo's, Carolinas, och Chino Bandido där alla är närmre en anmärkning från hälsovårdsmyndigheten än en Michelinstjärna men bra käk. Mexikansk mat rekommenderas, det finns tre olika nivåer: 1) Snabbmatsliknande som Taco Bell. 2) Amerikaniserade restauranger och kedjor, ofta OK men också nedtonade 3) Genuina "Sonoran Style" restauranger.
Nattliv finns i Scottsdale och Tempe, Phoenix stadskärna är en kontorsdel som dör ut helt kl 17 på fredag.
Amerikansk fotboll är också en upplevelse och den har precis dragit igång när ni är där, hockeyn har tyvärr inte startat än.

När ni åker norrut så tycker jag ni ska använda en extra dag (som ni sparar in mellan SD-PHX) och åker först till Prescott, sen till Jerome, ett besök till Montezuma's Castle (väl värt ett besök) och sedan en övernattning i Sedona innan ni åker till Tusayan.
I Jerome finns en vinbutik som ägs av Maynard James Keenan, sångare i Tool.
En extra natt på den rutten på Yumas bekostnad är en bra deal.

Köp ett America the Beautiful pass som ger entré till alla nationalparker, kostar 80 dollar som ni sparar in. https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm

Håller med Marulk ovan, Mammoth Lakes är trevligt med en hike till Rainbow Falls via Devil's Postpile.
10 dec. 2016 18:23
Jag har varit i Phoenix nästan varje år senaste 10 åren men aldrig sett den som turiststad för i september när jag varit där så har det varit runt 40 grader så för varmt för att göra något. Anledningen att jag varit dit är att jag lämnat Husbilar hos Cruise America i Meza som jag hämtat runtom USA som ska dit för att renoveras och lackeras, och ni skulle ju kunna hämta upp en husbil där som de vill ha transporterad till t.ex.LV. Här kan du se vad som finns i dag: http://www.cruiseamerica.com/rent/hot_deals/ .
De tar bara 24$/dag och till LV får man 5 dagar på sig + 1000 miles så man hinner med att se en hel del. Sedan kan det ju finnas en RV som ska köras till SF eller LV och då kan man köpa till dagar för 99$ men det blir ändå betydligt billigare än hyrbil och hotell, och med er ålder skulle ni älska friheten med Husbil, att övernatta på någon ValMart parkering, kunna fixa frukost själv och sedan bara dra iväg är en otrolig frihetskänsla istf att passa hotellbokningar och släpa på väskor.
Med eller utan husbil är rutten upp till Payson- Sedona - Williams- Tusayan väldigt trevlig : https://www.google.se/maps/dir/Cruise+America+RV+Rental+%26+Sales,+11+W+Hampton+Ave,+Mesa,+AZ+85210,+USA/Payson,+Arizona,+USA/Sedona,+Arizona,+USA/Williams,+Arizona,+USA/Tusayan,+Arizona,+USA/@34.678092,-112.8756687,8z/data=!3m1!4b1!4m32!4m31!1m5!1m1!1s0x872ba86cb71d641d:0x67f16ff4c5b92920!2m2!1d-111.83245!2d33.388337!1m5!1m1!1s0x872c10dd6a3e1a7d:0x8de0f8fc583ada2f!2m2!1d-111.3251355!2d34.2308684!1m5!1m1!1s0x872da132f942b00d:0x5548c523fa6c8efd!2m2!1d-111.7609896!2d34.8697395!1m5!1m1!1s0x87329ee95301a555:0x1da5e7c7cdc05386!2m2!1d-112.1910031!2d35.2494566!1m5!1m1!1s0x87331bf02d762a89:0xfe5ab4020c69355f!2m2!1d-112.1265569!2d35.9735954!3e0
Körtiden är bara 5 timmar men Willjams är ju trevligt att promenera runt i.
I år var vi 5 gubbar som hämtade RV:n i LV och körde via Moab- Colorado- Page- GC- Phoenix 7 dagar billigare upplevelse för 1500 sek/pers som den veckan kostade med bensin är nog svårt att få.
11 dec. 2016 21:48
Citerat från Daytona:
Med risk att vara tråkmånsen i sällskapet...men vi åkte High Way 1 fr SF till LA nu i höstas, och visst är det fantastiskt vackra vyer men lite same same mil efter mil. Vi tog 2 nätter, en i Monterey och 1 i Paso Robles. Kanske hade Santa Barbara vart ett bättre val men men.
Läs på lite om själva sträckan så ser ni vad just ni tycker är intressant och värt att stanna för. Vi tyckte inte att LA var så häftigt heller, men störtgillade Las Vegas. Använd er av UBER- jättebilligt i både LA och Vegas,

I SF ska ni n inte missa ALcatraz, köp biljetter hemifrån i god tid.
Jag ska läsa på lite mer om dom olika ställen efter HW1. Du tyckte att 3 nätter var lämpligt efter den sträckan??
Jag har aldrig prövat Uber, men någon gång ska ju alltid vara den första. Skaffar du något lokalt telefonkort/refillkort i USA??
Det ska vi också tänka på att boka biljetterna till Alcatraz några veckor i förväg.
11 dec. 2016 21:57
Citerat från Cd1000:
Citerat från Oscarume:
Tack för svaret Cd1000. Yuma stoppet är för att kika på dom stora sanddyner och för att inte behöva sträck köra allt för långt till Phoenix.
I Phoenix så har vi b la tlänkt besöka Goldfield (Ghost Town), strosa runt lite i gamla stan i Scottsdale samt kolla på Cowboys http://www.rawhide.com/ . Vi funderar även på att se en baseballmatch, dom verkar ha en riktigt schysst arena. Har du något bra förslag som du tycker vi absolut inte bör missa i Phoenix?
När vi åker från Phoenix till Tusayan, så funderar vi på att stanna till och besöka Montezuma castle samt Sedona med sina underbart röda berg, det ligger också på vägen.
Vad skulle du rekommendera att vi gör?? :-)

Visa mer
Jag tycker nog ni ska köra San Diego till Phoenix på en dag. Sanddynerna är häftiga men det går snabbt. Ni ser dessutom fler dyner i Death Valley. Yuma är inte ett toppenställe direkt och vägen är ganska trist så lika bra att bli av med den på en dag.

Baseball är en bra idé, folk går dit för att umgås lika mycket som att se på matchen. Det är ett ständigt sorl bland publiken och en hel del kul mat. Om ni inte kan reglerna så kolla in ett par matcher först. Streams hittar ni på reddit i värsta fall. Det är lite kasst att kolla matchen men inte förstå vad som händer.
Schysst stadium, men de förhandlar om att sälja och eventuellt riva den då den börjar bli gammal, efter amerikanska mått.

Rawhide är jag lite tveksam till då det blir lite turistigt (utan att själv ha varit där). Till och med om ni åker ni till Tombstone så är det mer High Chaparall känsla. Istället skulle jag rekommendera en bra och genuin restaurang som T-Bone Steakhouse (https://goo.gl/maps/zA7JktZYWGu). Dit kommer gäster med häst eller bil, maten som serveras är stek (olika bitar) med potatis (olika former (bakad, mos, pommes)) och äppelpaj med vaniljglass. Så amerikanskt det kan bli.
En annan skön restaurang är Claim Jumper även ifall det är en kedja, bra western-stuk hos dem.
Goldfield är däremot rätt OK.

Det finns sjukt många häftiga restauranger som Lo-Lo's, Carolinas, och Chino Bandido där alla är närmre en anmärkning från hälsovårdsmyndigheten än en Michelinstjärna men bra käk. Mexikansk mat rekommenderas, det finns tre olika nivåer: 1) Snabbmatsliknande som Taco Bell. 2) Amerikaniserade restauranger och kedjor, ofta OK men också nedtonade 3) Genuina "Sonoran Style" restauranger.
Nattliv finns i Scottsdale och Tempe, Phoenix stadskärna är en kontorsdel som dör ut helt kl 17 på fredag.
Amerikansk fotboll är också en upplevelse och den har precis dragit igång när ni är där, hockeyn har tyvärr inte startat än.

När ni åker norrut så tycker jag ni ska använda en extra dag (som ni sparar in mellan SD-PHX) och åker först till Prescott, sen till Jerome, ett besök till Montezuma's Castle (väl värt ett besök) och sedan en övernattning i Sedona innan ni åker till Tusayan.
I Jerome finns en vinbutik som ägs av Maynard James Keenan, sångare i Tool.
En extra natt på den rutten på Yumas bekostnad är en bra deal.

Köp ett America the Beautiful pass som ger entré till alla nationalparker, kostar 80 dollar som ni sparar in. https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm

Håller med Marulk ovan, Mammoth Lakes är trevligt med en hike till Rainbow Falls via Devil's Postpile.
Då gör vi så, vi tar bort natten i Yuma och lägger den i Sedona.

Strålande då blir det en baseball match, ska även försöka se en Amerikansk fotbollmatch på något av stoppen.

Okej det passet hade jag ingen aning om, blir toppen det så slipper man köpa nytt på varje ställe.

T-Bone Steakhouse låter som ett härligt ställe, blir nog ett stopp där också!
11 dec. 2016 22:01
Citerat från Brycecanyon:
Jag har varit i Phoenix nästan varje år senaste 10 åren men aldrig sett den som turiststad för i september när jag varit där så har det varit runt 40 grader så för varmt för att göra något. Anledningen att jag varit dit är att jag lämnat Husbilar hos Cruise America i Meza som jag hämtat runtom USA som ska dit för att renoveras och lackeras, och ni skulle ju kunna hämta upp en husbil där som de vill ha transporterad till t.ex.LV. Här kan du se vad som finns i dag: http://www.cruiseamerica.com/rent/hot_deals/ .
De tar bara 24$/dag och till LV får man 5 dagar på sig + 1000 miles så man hinner med att se en hel del. Sedan kan det ju finnas en RV som ska köras till SF eller LV och då kan man köpa till dagar för 99$ men det blir ändå betydligt billigare än hyrbil och hotell, och med er ålder skulle ni älska friheten med Husbil, att övernatta på någon ValMart parkering, kunna fixa frukost själv och sedan bara dra iväg är en otrolig frihetskänsla istf att passa hotellbokningar och släpa på väskor.
Med eller utan husbil är rutten upp till Payson- Sedona - Williams- Tusayan väldigt trevlig : https://www.google.se/maps/dir/Cruise+America+RV+Rental+%26+Sales,+11+W+Hampton+...
Körtiden är bara 5 timmar men Willjams är ju trevligt att promenera runt i.
I år var vi 5 gubbar som hämtade RV:n i LV och körde via Moab- Colorado- Page- GC- Phoenix 7 dagar billigare upplevelse för 1500 sek/pers som den veckan kostade med bensin är nog svårt att få.
Känns bara krångligt att lämna tillbaka hyrbilen på ett ställe för att sedan plocka upp en ny på ett annat ställe. Kommer säkert också tillkomma massa envägsavgifter mm.
12 dec. 2016 07:52
Då blir det även ett måste att käka en del mexikansk mat när man är i Phoenix, ska försöka hitta en nr 3 enligt Cd1000 . Blir absolut också ett besök till Scottsdale :-)
Av Daytona
12 dec. 2016 08:27
Vi tycker att 2 nätter räcker, men vi är av den rastlösare sorten ;) Beror på vad man vill se och göra.

Uber var fantastiskt smidigt, och så billigt. Vi kör bara på wifi. Beställde Uber från hotellen och sedan från Starbucks eller annat ställe som vi vet har wifi.
12 dec. 2016 09:26
Okej, jo så är det ju :-)

Är det något speciellt område man ska passa för att boka i LA eller Lasveg
Citerat från Daytona:
Vi tycker att 2 nätter räcker, men vi är av den rastlösare sorten ;) Beror på vad man vill se och göra.

Uber var fantastiskt smidigt, och så billigt. Vi kör bara på wifi. Beställde Uber från hotellen och sedan från Starbucks eller annat ställe som vi vet har wifi.
Okej, jo så är det ju :-)

Är det något speciellt område man ska passa sig för att boka hotell i LA eller Las Vegas??
Av Daytona
12 dec. 2016 09:57
Vi bodde på Travelodge Sunset/vermont i Los Angeles. Betalade 700 kr natten för ett rum med 2 dubbelsängar. Gratis frukost som var helt ok ingick. Inget fancy men helt ok .

Ang. Vegas så anmäl dig på groupon.com så får ni fina erbjudanden. Hotell på stripen är rätt billigt, för jag antar att det är där ni vill bo.
12 dec. 2016 11:47
Okej och det var ett bra område? Hörde från en här på jobbet, att området som dom bodde på när dom var där så fick dom knappt gå utanför hotellet för att det var så hög kriminalitet.

Riktigt bra tips om att kika efter boende på groupon.com ser att dom har väldigt bra erbjudanden!! :) Dock så gäller bara erbjudandena någon månad framöver.
Av Daytona
12 dec. 2016 13:14
Citerat från Oscarume:
Okej och det var ett bra område? Hörde från en här på jobbet, att området som dom bodde på när dom var där så fick dom knappt gå utanför hotellet för att det var så hög kriminalitet.

Riktigt bra tips om att kika efter boende på groupon.com ser att dom har väldigt bra erbjudanden!! :) Dock så gäller bara erbjudandena någon månad framöver.
Ja, vi kände oss aldrig rädda . Jag och 11 åringen knatade runt själva en kväll utan problem. Visst såg man en del skumma typer men de ser man överallt. Hotellet ligger nästan omringat av flera stora sjukhus så man såg många sjukhusanställda i området och på hotellet. Det finns såklart bättre områden och hotell men för oss som vill bo hyfsat nära "turistfällorna" men billigt så var det helt ok.

Jag pmar dig
12 dec. 2016 15:25
Citerat från Daytona:
Citerat från Oscarume:
Okej och det var ett bra område? Hörde från en här på jobbet, att området som dom bodde på när dom var där så fick dom knappt gå utanför hotellet för att det var så hög kriminalitet.

Riktigt bra tips om att kika efter boende på groupon.com ser att dom har väldigt bra erbjudanden!! :) Dock så gäller bara erbjudandena någon månad framöver.

Visa mer
Ja, vi kände oss aldrig rädda . Jag och 11 åringen knatade runt själva en kväll utan problem. Visst såg man en del skumma typer men de ser man överallt. Hotellet ligger nästan omringat av flera stora sjukhus så man såg många sjukhusanställda i området och på hotellet. Det finns såklart bättre områden och hotell men för oss som vill bo hyfsat nära "turistfällorna" men billigt så var det helt ok.

Jag pmar dig
Jo precis, det är ju det som är det svåra. Att hitta ett bra boende, med bra lägre för ett bra pris. Det är inte alltid den enklaste vågskålen.

Toppen!
12 dec. 2016 16:56
Citerat från Oscarume:
Okej, jo så är det ju :-)

Är det något speciellt område man ska passa för att boka i LA eller Lasveg

Citerat från Daytona:
Vi tycker att 2 nätter räcker, men vi är av den rastlösare sorten ;) Beror på vad man vill se och göra.

Uber var fantastiskt smidigt, och så billigt. Vi kör bara på wifi. Beställde Uber från hotellen och sedan från Starbucks eller annat ställe som vi vet har wifi.

Visa mer
Okej, jo så är det ju :-)

Är det något speciellt område man ska passa sig för att boka hotell i LA eller Las Vegas??
I LA, håller du dig norr om I-10 och undviker Downtown kvälls-/nattetid kan du typ inte hamna fel. Finns såklart bra ställen söderom också men det är en enkel tumregel. Finns såklart bättre och sämre områden norröver också, South Pasadena har en del skumma gator (norra är dock kanon) och Venice gav mig lite dåliga vibbar också bortom strandpromenaden.

Sedan beror det på vad man söker i form av nöjen och hur nära det ska vara till allt. Hollywood är prisvärt, har nära till mycket roligt och ett stort nattliv men lite sämre åtkomst till motorvägar till resten av staden. Gillar annars de norra delarna, typ Burbank, Glendale, Eagle Rock och Pasadena, som också är rätt så prisvärt. Kanske känns lite off och vissa tycker nog det är lite dött där, men man tar sig snabbt var som (om man lyckas undvika alla köer) på motorvägarna, bra matställen och hyfsat nattliv.

I Vegas är The Strip överlägset bäst när det kommer till det mesta. Mycket folk javisst (kan vara bra att se upp för ficktjuvar då man ofta befinner sig i stora folksamlingar) men knappast otryggt. Enormt utbud av mat, nöjen, spel och nattklubbar. Bra kvalitet på hotellen för det mesta och bra priser.
12 dec. 2016 18:44
Citerat från Garmonbozia:
Citerat från Oscarume:
Okej, jo så är det ju :-)

Är det något speciellt område man ska passa för att boka i LA eller Lasveg

Citerat från Daytona:
Vi tycker att 2 nätter räcker, men vi är av den rastlösare sorten ;) Beror på vad man vill se och göra.

Uber var fantastiskt smidigt, och så billigt. Vi kör bara på wifi. Beställde Uber från hotellen och sedan från Starbucks eller annat ställe som vi vet har wifi.

Visa mer
Okej, jo så är det ju :-)

Är det något speciellt område man ska passa sig för att boka hotell i LA eller Las Vegas??

Visa mer
I LA, håller du dig norr om I-10 och undviker Downtown kvälls-/nattetid kan du typ inte hamna fel. Finns såklart bra ställen söderom också men det är en enkel tumregel. Finns såklart bättre och sämre områden norröver också, South Pasadena har en del skumma gator (norra är dock kanon) och Venice gav mig lite dåliga vibbar också bortom strandpromenaden.

Sedan beror det på vad man söker i form av nöjen och hur nära det ska vara till allt. Hollywood är prisvärt, har nära till mycket roligt och ett stort nattliv men lite sämre åtkomst till motorvägar till resten av staden. Gillar annars de norra delarna, typ Burbank, Glendale, Eagle Rock och Pasadena, som också är rätt så prisvärt. Kanske känns lite off och vissa tycker nog det är lite dött där, men man tar sig snabbt var som (om man lyckas undvika alla köer) på motorvägarna, bra matställen och hyfsat nattliv.

I Vegas är The Strip överlägset bäst när det kommer till det mesta. Mycket folk javisst (kan vara bra att se upp för ficktjuvar då man ofta befinner sig i stora folksamlingar) men knappast otryggt. Enormt utbud av mat, nöjen, spel och nattklubbar. Bra kvalitet på hotellen för det mesta och bra priser.
Kanon tack så mycket, den tumregeln ska jag tänka på! ☺️
Då blir det nog antingen nära stranden i Santa Monica eller i Hollywood. När det gäller hotellet.

I Las Vegas så blir det i så fall efter The Strip, skönt att ha det nära till det mesta. Speciellt när hotell priserna är så bra där.
14 dec. 2016 10:33
Nu har vi gjort en ny reserutt efter några fina invändningar från er, samt lagt till tre nätter. Den nya rutten ser ut så här:
Los Angeles 8 n
San Diego 4n
Phoeinx 3n
Sedona 1 n
Tusayan 1n
Las Vegas 4n
Mammoth Lakes 2 n
Yosemite 1 n
Sacramento 2n
San Francisco 5 n
Monterey 1 n
Pismo Beach 1 n
Santa Barbara 2 n

Tack för alla fina inputs :-) och ni får gärna ge fler. Resan bokas först vid mellandagarna och hoppas på några fina erbjudanden då!