Riga

Av Lyx
7 juni 2022 17:10
Visningar: 359
Vill ha tips på bra boende i Riga . Vi har funderat på något spa hotell. Vi som reser är mor o dotter (vuxna).
Vad ska vi inte missa ?
Hur är prisläget nu i Riga ?
Ge tips på allt möjligt .
7 juni 2022 23:55
Priserna på restauranger är billigare än Sverige, men inte mycket.
Rätt dyrt i matbutiken. Transporter är billigt.
Jag bodde själv i lägenhet, men ett centralt spahotell är Wellton Riverside.
Av Jonas73
10 juni 2022 08:33
Jag upplevde det inte som särskilt dyrt att äta på restaurang i Riga. För lite rustikare och god lettisk mat kan jag rekommendera gastropuben Province. Om ni föredrar en mer formell restaurang med lettisk mat kan jag i stället rekommendera Milda. Båda ligger centralt i gamla stan. De är populära så det är nog att rekommendera att boka bord i förväg. Menyerna finns på deras respektive webbsidor.

Jag tyckte att det var trevligt att bara promenera omkring i gamla stan. Missa inte Rigas Centralmarknad!
Av Lyx
10 juni 2022 15:14
Tack för alla svar , blir nog både mat , spa och shopping.
Berätta mera om ni sitter inne med mer roliga saker
11 juni 2022 10:55
Hej!

Jag besökte Riga i april och bodde på Hotel Gutenbergs bredvid torget i Gamla Stan. Hotellet var fint med gammaldags rustik charm och personalen supertrevlig å serviceminded. Jag uppskattade verkligen närheten till alla sevärdheter i Gamla Stan. Vi såg nog alla ”måsten” utom Centralmarknaden, tyvärr, då tiden tog slut. Vi gick med lätthet till alla dessa förutom KGB-museet som låg längre bort. Det museet var sevärt om man tar den guidade turen då man får tillgång till celler och avrättningsrum. De flesta sevärdheter består väl annars av diverse gamla byggnader och kyrkor, flertalet i Gamla Stan. Att besöka Radisson Blue Skyline bar gav verkligen fin utsikt över stan och priserna var ändå humana på mat å dryck. I övrigt låg priserna på restauranger något under de svenska om man valde de som de flesta turister gör, mysiga restauranger t.ex kring Gamla torget. En huvudrätt strax under 200 kr. Det är antagligen billigare om man besöker inhemska hak på mer undanskymda platser, så brukar det vara. Kan rekommendera Cuba Café som ligger vid Gamla Torget som har bra briser på drinkar och även schysst enkel mat som varma mackor, funkar superbra som nattamat!
Av Lyx
6 juli 2022 08:34
Var hittar man bra shopping för en 20 åring ? kläder mm