Rhodos tips

Av Veran10
1 mars 2011 12:21
Visningar: 7038
Hej!

Åker till Rhodos i början av maj, första gången i Grekland - spännande!

Någon som bott i Ixia, och vet hur förbindelserna med buss/taxi funkar till Rhodos stad samt Kalithea?
Eller är det t.om cykelavstånd...?

Tacksam för svar =)
2 mars 2011 16:50
Halloj,

vi åker till Rhodos i slutet av maj. Kan tyvärr inte komma med tips, men bevakar denna tråd med spänning för att kanske få del alite av de tips ni får :-) Eftersom ni åker före får ni gärna tipsa vidare när ni kommer hem :-)

Ha det gott!
Av Veran10
3 mars 2011 09:29
Jag återkommer absolut när vi kommer hem!

Hoppas dock på att ngn vänlig själv ser detta och kan tipsa om lite sevärdheter innan vi kommer iväg - det är alltid roligt =)
3 mars 2011 09:43
Hm... Medlemmen Grekland här på siten brukar komma med bra tips om just Grekland... och Leroslover...
Jag skall kolla vidare och se om jag kan hitta fler bra tips också :-)
Av Riisa
9 mars 2011 07:35
Jag vill ju också veta ju :0)
9 mars 2011 14:45
Hejsan!

Jag har varit på Rhodos två ggr (blir tre till sommaren :) och kan bara säga att det är en underbar ö.

Buss och taxi fungerar utmärkt, jag har gjort resan Rhodos stad- Kallithea, Ixia-Rhodos stad många ggr både med buss o taxi. Bussarna går oftast när de ska, men som alltid i Grekland så är de inte nitiska med tiderna utan ibland får man vänta en 15-30 min. Det är billigt oxå. Bussen stannar vid stationen i stan o sen är det bara att återvända dit när man vill hem, bussarna går rätt ofta.

Taxipriset bör man göra upp om innan resan så att man vet vilket pris som gäller, o det går tom att pruta ibland.

Det är ca 4 km från Kallithea till Rhodos stad. Vet inte exakt avstånd från Ixia dock men ca 7 km till Rhodos stad från just Ixia.

Önskar dig en underbar semester!
10 mars 2011 23:41
Hej! har vart i rhodos 3 ggr, två första gångerna bodde jag i rhodos stad, och nu sist i aug bodde vi i ixia. Bussar till och från rhodos stad går en gång/halvtimmen (om jag nu minns rätt) de går ofta iallafall, funkar jättebra med buss, är billigt och går snabbt. Vi åkte in till rhodos stad varje kväll. Förövrigt så tycker jag att ixia är kanon! ha en trevlig semester!

mvh johanna
Av Veran10
15 mars 2011 09:30
Tack snälla för alla svar =)

Ska bli super att få komma ner till solen, såg att det redan var 20C och sol idag, härligt!
21 apr. 2016 14:26
jag har varit föra väcka i rondos när du gå ut i flygplan svänga till vänster gå nästan 150 meter finns busshållplats till rondos koster 2,5 Euro behöver inte åka taxi kostar 40 Euro buss i rondos mykcet biligast när man åka buss
khabat