Rhodos? Santorini? Vad rekommenderas?

Av Haannaa
17 juni 2014 22:56
Visningar: 1503
Hej!

Vi är 5 vuxna mellan 25-50 år som planerar en resa till Grekland. Nu är vi dock lite osäkra på vilken del av Grekland vi vill besöka. Vad rekommenderar ni? Vi önskar kultur, nattliv/grekiska fester (helst vuxna ställen), bra stränder. Känner ni även till något bra hotell som ni skulle rekommendera?

Tack :)
18 juni 2014 10:34
Jag skulle säga att stränderna och utelivet på t.ex. Korfu, Kefalonia och Zakyntos kanske är något att föredra för er.
Santorini stränder är inget speciellt. Rhodos vet jag inte så mycket om.
18 juni 2014 11:16
Korfu is de shit det e top 5 av de grkiska öarna massa stränder o grön natur inte bara berg o sån shit
Av Desires
18 juni 2014 23:16
Rhodos var så längesedan jag var på, så jag vet inte hur det är där nuförtiden dessvärre......Ni kan ju kolla vad som skrivs om Rhodos här på Reseguiden, där finns en hel del råd ifrån liknande diskussioner!

Ja Korfu är fint, även Kefalonia tror jag skulle passa er och staden Parga på fastlandet. samt Skiathos med trevlig stad och massor med fina stränder som man åker buss till - eller söta Skopelos (bo i så fall i Skopelos stad, som är jättecharmig och mysig), men där måste du ta buss eller annat fordon till stränderna, bäst att ha bil eller annat fordon där för att se sig om på dagarna, på kvällarna rör ni er i charmiga Skopelos stad!
Även Samos (Pythagorian) tror jag ni skulle gilla! Det finns så många fina grekiska öar.........
Om du vill se foton från Kefalonia, kan du kolla här http://www.desires.se/#post171
Skopelos här http://www.desires.se/#post91
Av Tittin
18 juni 2014 23:30
Sant att santorini inte har dom fina vita stränderna svart lava sand....men vilka byar oia i norr o fira .... lefkas är en jättefin ö som man kan åka runt på med moped samma gäller karpathos kefalonia zakynthos o parga....där finns dom vita stränderna....men santorini är välldigt speciellt skulle varmt rekomendera ett hotell som heter timedrops som är egna lägenheter man hyr med egen pool insprängda i bergen så coolt