Restips-Mexico

Av Zinnan
29 aug. 2015 22:05
Visningar: 622
Jo, det är så att jag och min mamma tänkte åka till Mexico, Playa del Carmen, vid påsk. Vi ska stanna i två veckor. Nästan bara på Playa del Carmen men också någon dag vid Isla de Holbox. Vi har inte bokat hotell eller någonting alls. Vi bara planerar. Så, har någon något tips om saker man kan hitta på runt de trakterna? Något bra hotell? Det blir bara hon och jag, vi vill inte ha något typsikt familjehotell men de ska tillåta barn. Vi gillar inte att bara ligga i solstolen eller bada hela dagarna utan här ska äventyras! Tänkte ta och se Chichen Itza, dyka i undervattensgrottor och simma med delfiner. Men vad mer? Är så tacksam för svar!

Mvh
Freja
31 aug. 2015 20:30
Hej,

just den kombon har vi gjort (= Holbox är fantastiskt!!!

Om du vill kan du läsa mer på min blogg:
http://travelmania.se/category/mexico-2011.html

Trevlig resa!
Citerat från Zinnan:
Jo, det är så att jag och min mamma tänkte åka till Mexico, Playa del Carmen, vid påsk. Vi ska stanna i två veckor. Nästan bara på Playa del Carmen men också någon dag vid Isla de Holbox. Vi har inte bokat hotell eller någonting alls. Vi bara planerar. Så, har någon något tips om saker man kan hitta på runt de trakterna? Något bra hotell? Det blir bara hon och jag, vi vill inte ha något typsikt familjehotell men de ska tillåta barn. Vi gillar inte att bara ligga i solstolen eller bada hela dagarna utan här ska äventyras! Tänkte ta och se Chichen Itza, dyka i undervattensgrottor och simma med delfiner. Men vad mer? Är så tacksam för svar!

Mvh
Freja
31 aug. 2015 21:48
Hej.

Åk till Akumal (söder om Playa del Carmen) och snorkla i den lilla viken där. Där är goda chanser att se de stora havssköldpaddorna. Även barn kan göra det för de var där inte så långt från stranden. Vi var där i januari -kolla upp hur det är i mars.

Strax söder om Akumal finns lagunen Yal-ku där man kan snorkla och se massa fiskar.

Jag rekommenderar att besöka ett mindre ruinområde Coba som ligger innåt landet om man kör från Tulum. Chichén Itza är naturligtvis sevärt men där kan ni inte klättra upp i en pyramid. Det kunde vi göra i Coba vilket var upplevelse i sig särskilt för barnen. Hyr cyklar vid ingången eller hyr en lokal guide som kommer cykla runt med er och berätta.

Vi var inte på Holbox-däremot ett par dagar på Isla Mujeres -en liten ö med en underbar strand på den norra delen. Det var lätt att åka över till den med en katamaran som avgick från Cancuns hamn.