Ressugen

Av Fylke74
19 mars 2020 12:42 (redigerad)
Visningar: 320
Precis som många andra här inne går man runt och är ressugen.
Hur går era tankar? Hur långt fram tiden tror ni att det kan vara ok att boka in en resa?
Vet att ingen VET men intressant och höra hur ni andra resonerar.
Av Evoline
19 mars 2020 12:56 (redigerad)
Väntar 1 månad för att se om UD fortfarande avråder att resa, sen kanske man bokar in nåt för sommarsemestern.
Vissa flygbolag kanske hinner gå i konkurs innan dess.

Sen blir det att inte boka genom resebyrå, fast det kostar lite mer genom flygbolaget, för att slippa mellanhand ifall det är blir problem.

Avbokningsbara hotellnätter blir det också om man bokar.

Själv har jag ingen bråttom att behöva resa någonstans.
Väntar fortfarande på att se om jag får tillbaka några pengar eller kan boka om mina biljetter som jag har nu.
20 mars 2020 12:35
Känner som du, själv har jag valt bort utlandet tills vidare. Men resglad som man är så passar jag på att utforska Sverige. Blir väl dock inga större turistmål. Har hyrt en stuga nu ett par veckor för lite miljöombyte i samband med att vi måste arbeta "hemifrån" och ha korttidspermittering.

Mina förhoppningar är att det lugnar ner sig de kommande månaderna, så man kan ge sig ut i världen till vintern.
Av Albin02
20 mars 2020 19:05
Citerat från Evoline:

Väntar 1 månad för att se om UD fortfarande avråder att resa, sen kanske man bokar in nåt för sommarsemestern.
Vissa flygbolag kanske hinner gå i konkurs innan dess.

Sen blir det att inte boka genom resebyrå, fast det kostar lite mer genom flygbolaget, för att slippa mellanhand ifall det är blir problem.

Avbokningsbara hotellnätter blir det också om man bokar.

Själv har jag ingen bråttom att behöva resa någonstans.
Väntar fortfarande på att se om jag får tillbaka några pengar eller kan boka om mina biljetter som jag har nu.
Vi sitter i samma båt . Skulle åka om två veckor o har inte fått tag på resebolaget. Säger som du att det blir att boka direkt flygbolaget.
Har du varit i kontakt med ditt resebolag o inte fått säkrat att du får något tillbaka ?
Av Evoline
20 mars 2020 19:23
Citerat från Albin02:
Citerat från Evoline:

Väntar 1 månad för att se om UD fortfarande avråder att resa, sen kanske man bokar in nåt för sommarsemestern.
Vissa flygbolag kanske hinner gå i konkurs innan dess.

Sen blir det att inte boka genom resebyrå, fast det kostar lite mer genom flygbolaget, för att slippa mellanhand ifall det är blir problem.

Avbokningsbara hotellnätter blir det också om man bokar.

Själv har jag ingen bråttom att behöva resa någonstans.
Väntar fortfarande på att se om jag får tillbaka några pengar eller kan boka om mina biljetter som jag har nu.
Vi sitter i samma båt . Skulle åka om två veckor o har inte fått tag på resebolaget. Säger som du att det blir att boka direkt flygbolaget.
Har du varit i kontakt med ditt resebolag o inte fått säkrat att du får något tillbaka ?
Har kontaktat resebolaget Travelstart men de säger bara att de följer flygbolagets policy.
Flygbolaget Aeroflot har inte ställt in mitt flyg till Kina än med mellanlandning i Moskva, som är den 3e April.

Travelstart har en kötid på 1h till deras telefonsupport som har öppet 24/7.
Hade varit enklare att kontakta flygbolagen direkt.
20 mars 2020 20:33
Travelstart är inget resebolag vad jag vet....bara en mellanhand.
Jag rekommenderar verkligen att alltid boka direkt med flygbolaget.

Jag hoppas att det löser sig för dig.
Av Evoline
20 mars 2020 20:57
Såg på Aeroflots hemsida att flygen jag har inte går att boka längre.
Gick in på checkmytrip och där står den inställd.
Men kan bara kontakta Travelstart inom 10 dagar före avresa, blir att försöka nå de nästa vecka.