Reskompis till storstad i vår/sommar

8 mars 2014 18:59
Visningar: 154
Skulle vilja hitta en reskompis till någon storstad i vår eller sommar. Jag har tänkt mig Paris, London eller New York men är öppen även för andra förslag.

Jag tycker om att bara gå omkring och titta på stan, hus, människor, affärer, museer, prova ny mat, parkhäng osv. Går gärna ut och tar ett glas vin eller två men är inte någon partymänniska.

Hör av dig om du tycker att det låter kul och är intresserad av att hänga med!
Av Linaf
9 mars 2014 20:17
Hej!

Jag skulle nog vara intresserad av att åka. Har funderat lite på vart man ska åka på semestern... Var i London i julas, och skulle gärna åka dit igen! Men är också intresserad av att se engelska landsbygden och dess gamla, vackra hus. Och omgivningarna runt Canterbury. Så hade tänkt göra någon kombinationsresa London & landsbygd.

Paris skulle ju också vara intressant. Har aldrig varit i Frankrike. Men skulle gärna vilja ta mig neråt till Nice också, om man väl besöker Frankrike.

Vi skulle ju kunna adda varandra på fb, och prata mer där. Är inte inne varje dag på reseguiden.

Ha det fint!
Lina.
11 mars 2014 13:33
Hej!

Jag är också intresserad av att resa iväg någonstans i vår/sommar. Paris och London skulle vara trevligt men jag har själv länge velat åka till Krakow. Har hört att det ska vara så fint där och så kan man göra studiebesök på Auschwitz. Går ju även att göra weekendresa i Sverige. Skulle gärna vilja se Visby och Gotland på våren innan turistinvasionen. Finns en massa städer i landet jag aldrig har sett som skulle vara kul att åka till bara över en helg. Själv är jag född och bor i Stockholm. Inser att jag rest mer utomlands än inrikes.

Att resa runt på engelska landsbyggden är något som jag också drömt om i flera år men en sådan resa kräver nog en del planering. Och kanske underlättar det om man hyr en bil att ta sig runt i.

Jag är öppen för de flesta förslag! Även vandring i Österrike är något som lockar mig.
16 mars 2014 14:24
Jag bor i Stockholm och funderar på att resa till München eller Berlin i vår/sommar, men är även intresserad av att besöka London och NYC så jag är definitivt intresserad. Men först blir det en tur till Washington DC då körsbärsträden blommar.